Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

حداقل امتیاز برای دریافت ITA در آخرین قرعه‌کشی Express Entry کاهش پیدا کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در روز چهارشنبه 6 مارس، مسئولان کشور کانادا یک قرعه‌کشی دیگر برای دعوت از کاندیداهای Express Entry برگزار کردند. طی این قرعه‌کشی مجموعا از 3،350 نفر دعوت شد تا برای ثبت درخواست پذیرش دائمی این کشور اقدام کنند. حداقل امتیاز سیستم نمره‌دهی جامع در این قرعه‌کشی تا رقم 454 نیز کاهش پیدا کرده است.

به این ترتیب دولت کانادا تا به اینجای سال در مجموع 17،850 دعوت‌نامه برای پذیرش (ITAs) از طریق سیستم Express Entry ارسال کرده است. این تعداد به نسبت سال گذشته 6،350 مورد افزایش را نشان می‌دهد. در سال 2018 تا این مقطع تنها 11،500 ITA ارسال شده بود.

در سال 2018 کشور کانادا رکورد ارسال 89،800 ITAs را بر جای گذاشت. حال در سال پیش رو دولت فدرال پیشبینی کرده که این رکورد مجددا شکسته شود. امسال دولت فدرال اهداف بیشتری برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته که از طریق سیستم مدیریتی Express Entry و در حوزه‌های نیروی کار متخصص، متخصصان حوزه تجارت فدرال و مهاجران اقتصادی دارای تجربه زندگی در کانادا اجرا خواهند شد.

داوطلبان Express Entry که شرایط لازم برای هرکدام از این سه حوزه را دارا باشند وارد بخشی از سیستم خواهند شد که در آن به هرکدام از آن‌ها امتیازی مخصوص در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) داده خواهد شد. این سیستم بر اساس فاکتورهایی مانند سن، میزان تحصیلات، تجربه کاری و تسلط به زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی به داوطلبان نمره می‌دهد.

در آخرین قرعه‌کشی که انجام شد، مجموعا از 3،350 کاندیدای Express Entry برای ثبت درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شده است.

در نهایت اداره مهاجران، پناهجویان و شهروندان کانادا تعدادی از داوطلبان را که دارای بالاترین نمره در این سیستم باشند را دعوت خواهد کرد تا برای ثبت درخواست اقامت دائمی کانادا از طریق فرایندی معمول پس از این بخش اقدام کنند.

امتیاز حداقلی 454 که در این قرعه‌کشی ثبت شده به نسبت دوره پیشین و ارسال دعوتنامه‌ها در تاریخ 20 فوریه که امتیاز 457 بود، کاهش سه امتیازی را نشان می‌دهد.

به احتمال زیاد علت این کاهش در حداقل امتیاز داوطلبان پذیرفته شده به دلیل کم بودن فاصله بین این دو قرعه‌کشی بوده است. قرعه‌کشی اخیر تنها دو هفته پس از قرعه‌کشی پیشین انجام شد.

فاصله زمانی کمتر میان قرعه‌کشی‌ها باعث می‌شود Express Entry زمان کافی را برای جایگزینی و یافتن کاندیداهای دارای امتیاز بالا نداشته باشد و شانس رتبه‌های پایین‌تر برای قبولی افزایش یابد. انتظار می‌رود که این روند کاهشی در امتیاز پذیرفته‌شدگان همچنان ادامه پیدا کند.

IRCC در قرعه‌کشی 6 مارس قانون محدودیت زمان ثبت‌نام را برای شرکت‌کنندگان اجرا کرد. آخرین تاریخ در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام داوطلبان در این قرعه‌کشی ساعت 17:21:27 UTC روز 11 فوریه 2019 بوده است. به این ترتیب تمامی داوطلبانی که پیش از این زمان و تاریخ در سیستم ثبت‌نام کرده ، و دارای نمره CRS بالاتر و یا مساوی 454 بوده‌اند، یک دعوت‌نامه ITA در پایان قرعه‌کشی ارسال شده است.

نمره و رتبه داوطلبان حاضر در بخش Express Entry می‌تواند به روش‌های متنوعی افزایش پیدا کند. موثرترین راه برای افزایش نمره از طریق انتخاب شدن در برنامه‌های استانی کشور کانادا است.

داوطلبان Express Entry که برای اقامت دائم در یکی از استان‌ها و یا نواحی کشور کانادا نامزد شوند بلافاصله 600 امتیاز در سیستم رتبه‌دهی خود کسب می‌کنند. این افزایش امتیاز تاثیر زیادی بر رتبه افراد خواهد گذاشت و قبولی و دریافت ITA در دور بعدی قرعه‌کشی Express Entry را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

در دو هفته گذشته قرعه‌کشی‌های مختلفی در استان‌های مانیتوبا، بریتیش‌کلمبیا و پرنس ادوارد آیلند برگزار شده که کاندیدهای Express Entry در آن‌ها شرکت کرده‌اند.

داوطلبان حاضر در برنامه Express Entry برای آن‌‎که بتوانند در هرکدام از این قرعه‌کشی‌ها نامزد شوند باید در یک پروفایل جداگانه تحت عنوان Expression of Interest برای هرکدام از برنامه‌های استانی به طور جداگانه ثبت‌نام کنند. این پروفایل‌ها باید در برنامه جدب مهاجر استان مانیتوبا (MPNP)، برنامه جذب مهاجر استان بریتیش‌کلمبیا (BC PNP) و یا برنامه جذب مهاجر استان پرنس ادوارد آیلند ساخته شوند.

در ادامه چند مثال فرضی درباره مشخصات افرادی که توانسته‌اند در قرعه‌کشی 6 مارس ITA دریافت کنند آورده شده است:

آرجن 34 سال سن دارد و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد است. او در پنج سال گذشته در سمت مشاور فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده و از تسلط عالی بر زبان انگلیسی برخوردار است. با وجود آن‌که آرجن هیچگاه در کانادا به کار و تحصیل مشغول نبوده، اما بخاطر آن‌که امتیاز CRS او 454 است صلاحیت دریافت ITA در قرعه‌کشی Express Entry روز 6 مارس را دارا است.

سارا و حکیم به ترتیب 32 و 40 ساله هستند و با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. آن‌ها در آزمون IELTS شرکت کرده و هرکدامشان نمره 8 را دریافت کرده‌اند. سارا دو مدرک دیپلم دوره متوسطه دارد و مدرک کارشناسی یک از آن‌ها را نیز دریافت کرده است. او در چهار سال گذشته به عنوان پرستار مشغول به کار بوده است. حکیم نیز دارای مدرک کارشناسی است. سارا و حکیم هرگز در کشور کانادا مشغول به کار و یا تحصیل نبوده‌اند. هر دوی آن‌ها در Express Entry نام‌نویسی کردند. با این وجود سارا بعنوان متقاضی برتر و با امتیاز CRS 457 توانست در قرعه‌کشی 6 مارس ITA را بدست آورد.

دیوید کوهن که همکار ارشد کمپبل کوهن در شرکت قوانین مهاجرتی واقع در مونترال است درباره شرایط امسال مهاجرت بیشتر توضیح می‌دهد. به گفته او با ادامه روند افزایش تعداد داوطلبان انتخابی در قرعه‌کشی‌ها و کوتاه‌تر شدن زمان برگزاری آن‌ها، مطمئنا باید منتظر باشیم تا مجموع درخواست‌های ITA ارسال شده در طول سال 2019 از سال‌های گذشته بسیار بیشتر شود. او می‌گوید که تعداد بیشتر قرعه‌کشی‌ها و افزایش تعداد متقاضیان می‌تواند حداقل امتیاز را نیز کاهش دهد. به این ترتیب احتمالا تعداد شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی بعدی بسیار قابل‌توجه خواهد بود.

او در ادامه گفت: در این بین برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا در سال 2019 که بخشی از برنامه Express Entry هستند نیز به زودی شروع می‌شوند. داوطلبان حاضر در برنامه Express Entry بهتر است با شرکت در این برنامه‌ها شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا افزایش دهند.

منبع: cicnews