Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

۱۰ تفریح غافلگیرکننده در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قبلا در پیکوبینو درباره دیدنی‌های ۸ شهر زیبا و کوچک استان آلبرتا و البته از حقایقی جالب درباره پایتخت آن، ادمونتون برای شما نوشته بودیم.

ادمونتون مرکز استان آلبرتای کانادا، یک شهر تجارت‌محور مدرن است که در گوشه‌ها و زوایایش دیدنی‌های زیادی مخفی شده است. شاید آن را به خاطر میزبانی بزرگترین مرکز خرید امریکای شمالی، یا فستیوال سالانه fringe بشناسید.

بگذریم، اینها شاید موارد جدیدی نباشند اما اگر شهری به این بزرگی را بهتر بشناسید، در آن چند برابر به شما خوش می‌گذرد. ادمونتون پر است از فضاهای سبز و رودخانه ساسکاچوان از آن می‌گذرد. در ضمن پارک‌ها و حیات وحش اطراف آن را هم از یاد نبرید.

۱. نمایشگاه‌های Art Gallery of Alberta

N6JVvOR

در ادمونتون حتما سری به نمایشگاه‌های گالری هنر آلبرتا (که قبلا گالری هنر ادمونتون بود) بزنید. نمای آینده‌نگر ساختمان در بین برج‌های بلند شهری، روح‌نواز و جدید است.

بعد از اینکه با نمای فوتوژنیک این ساختمان کلی سِلفی برای اینستاگرام گرفتید، خودتان را آمادهٔ تماشای ۶۰۰۰ اثر تاریخی و معاصر داخل آن کنید. هدف گالری هنر آلبرتا (AGA) وصل کردن آدم‌ها، آثار هنری و ایده‌ها به یکدیگر است و مطمئنا اعتبار خوبی در این زمینه به دست آورده است.

۲. موزه Royal Alberta

Large Ext Media Wall 2 081616PAB RAM Handover010

شما بدون بازدید از موزه سلطنتی آلبرتا نمی‌توانید ادمونتون را ترک کنید. اینجا جایی است که فرهنگ بومی آلبرتا، بزرگترین کلکسیون حشرات در دنیا، و گالری حیات‌وحش آلبرتا به نمایش در آمده‌اند.

راستی اگر به هوانوردی علاقمندید حتما سری هم به موزه هوانوردی آلبرتا بزنید.

۳. شفق شمالی

شاید این را ندانید ولی شفق شمالی گاهی در آسمان ادمونتون هم دیده می‌شود. اینجا یکی از زیباترین مکان‌های دنیا برای دیدن شاهکار نقاشی طبیعت است. بعد از تاریکی هوا بیرون بروید و قبل از نیمه‌شب نقطه‌ای در خارج از شهر را پاتوق کنید. وبسایت AuroraWatch برای یافتن بهترین زمان‌های تماشای آسمان به کارتان می‌آید.

۴. پارک ملی جزیره Elk

Kr1Tn1S

عاشقان طبیعت می‌توانند اینجا را بهشت ادمونتون بنامند. اگر خواستید در بیرون از مرکز شهر ماجراجویی کنید، دیر یا زود وسوسهٔ جزیره Elk شما را به دام خواهد انداخت. این پارک ملی با خودرو فقط ۱ ساعت تا شهر فاصله دارد.

تضاد چشمگیری هست بین ادمونتونِ شلوغ و طبیعت آرام این جزیره و حیواناتش مثل گوزن قرمز شمالی، گاومیش کوهان‌دار، گوزن شمالی، آهوی کوهی و کایوتی.

جزیره Elk یک مخزن حیات وحش است ولی همزمان می‌توانید در آن اسکی، کمپینگ و تماشای پرندگان را هم تجربه کنید.

۵. بزرگترین سرسره آبی سرپوشیده دنیا

World Waterpark at West Edmonton Mall AB Canada

این مالِ مشهور جایی ست که حتما باید ببینید. برای خودش یک جور شهر کوچک و پارک تِم‌های آبی است. واقعا می‌توانید یک هفته در این مال بزرگ بمانید، بدون اینکه حوصله‌تان سر برود.

اما بالای فروشگاه‌های بی‌پایانِ ادمونتون مال، یک میدان یخ، یک جزیره مصنوعی، یک هتل، یک پارک سرگرمی، و بزرگترین سرسره آبی سرپوشیده دنیا هم وجود دارند. هیجان گردش و استفاده از امکانات آن‌ها را از دست ندهید.

۶. بازدید از Telus World of Science

The Telus World of Science 2666520215

بازدید از این مرکز علمی یکی از جالب‌ترین تفریحات در ادمونتون است. اگر عاشق دنیای طبیعتید، اینجا برای شما ساخته شده است. دنیای علمی Telus یک مرکز علمی است که نمایشگاه‌هایی با موضوع بدن انسان، ربات‌ها و چیزهای دیگر دارد.

راستی اینجا مرکز IMAX، آسمان‌نما، رصدخانه، و یک سالن نمایش علمی هست. بازدید از اینجا را فراموش نکنید.

۷. باغ‌های Muttart

1200px Muttart Conservatories Edmonton Alberta Canada 01A

تماشای یکی از بزرگترین کلکسیون‌های گیاه‌شناسی با گردش در هرم‌های Muttart تجربه‌ای ماندگار است زیرا اینجا یکی از به یادماندنی‌ترین مناظر شهری ادمونتون است.

این باغ‌های سبز از سه گلخانه زیر نظر شهرداری، باغ‌های عمومی، و سه هرم شیشه‌ای با آب‌و‌هوای کنترل‌شده (گرمسیری، معتدل، خشک) تشکیل شده‌اند. تماشای آنها از بیرون زیبا ست ولی داخل‌شان قابل توصیف نیست و شما خود را در محاصرهٔ گیاهان جالب خواهید یافت و فضای بیرون را فراموش خواهید کرد.

۸. باغ‌وحش Edmonton Valley

MeerkatAnimalImg

«باغ‌وحش ادمونتون ولی» یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌مانند این شهر است. می‌توانید در چند متری حیواناتی مثل ببرها، گرگ‌ها، مارها، فیل‌ها، گورخرها، و میمون‌ها بایستید و از دیدن آنها کیف کنید.

باغ‌وحش ادمونتون در ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی قرار دارد و باغ‌وحشی نسبتا کوچک است، ولی تجربهٔ واقعی تماشای حیوانات وحشی از نزدیک در آن کم از باغ‌وحش‌های عظیم ندارد.

۹. شهر کوهستانی Jasper

JrjwoJE

کوه‌های راکیِ کانادا —با فاصله زیاد از رقبا— زیباترین مناظر طبیعی روی زمین را به وجود آورده‌اند و شهر ادمونتون نقطهٔ شروعی عالی برای بازدید از شهر کوهستانی جسپر (Jasper)، شهری مرتفع در غرب آلبرتا است.

با اینکه فقط ۴ ساعت با خودرو از ادمونتون فاصله دارد اما به محض ورود، حس می‌کنید به دنیایی دیگر آمده‌اید. سفر به دامنه‌های راکی شما را در مقابل مناظری قرار می‌دهد که به راستی نفس‌گیر هستند.

در بازدید از شهرهای کوهستانی و تماشای مناظر پایین‌دست، هیجانی را در خود احساس خواهید کرد که قابل توصیف نیست.

۱۰. پیاده‌رُوی هنر در Whyte Avenue

5114330

اینجا جایی است که شما از نزدیک هنر مردم محلی را تماشا می‌کنید. گردش در آن آزاد است و دیدن آثار هنری که در کنار خیابان بر پا شده‌اند، تحسینتان را بر خواهد انگیخت.

این پیاده‌رُوی هنر تقریبا ۴ کیلومتر درازا دارد و در آنِ واحد حدود ۴۵۰ هنرمند در آن مشغول خلق آثار زیبا هستند.

اگر تفریحات جذابی در ادمونتون هست که از قلم انداخته‌ایم، به ما یادآور شوید.

منبع: Hostel World