Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

تخصیص بودجه 101 میلیون دلاری برای اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است با تخصیص بودجه از سوی استان، سیستم حمل‌ونقل آلبرتا دچار تحول اساسی شود.

اخیرا دولت استانی آلبرتا طی یک اطلاعیه اعلام کرد که قرار است 215 میلیون دلار را در پروژه‌های حمل‌ونقل گوناگون در 17 شهرداری این استان سرمایه‌گذاری کند. طبق برنامه‌ تصمیم بر آن شده تا بخش اصلی این بودجه برای تجهیز چندین وسیله نقلیه جدید در سیستم حمل‌ونقل شهر کلگری هزینه شود.

این اطلاعیه توسط برایان منسون که وزیر حمل‌ونقل استان می‌باشد، منتشر شده است. به گفته او این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد که اهالی استان آلبرتا سفرهای سریع‌تر و پاک‌تری را بین محل کار و خانه خود تجربه کنند.

او در ادامه افزود: این پروژه‌های حمل‌ونقلی به اهالی آلبرتا کمک می‌کنند تا در حداقل زمان و با هزینه‌ای کم خود را به جایی که نیاز هست، برسانند. بعلاوه پروژه‌هایی که در دست انجام هستند باعث کم شدن آلاینده‌ها و کاهش بار ترافیکی در شهر خواهند شد. ما می‌دانیم که شهروندان ترجیح می‌دهند به جای صرف وقت در ترافیک، زمان بیشتری را در کنار خانواده خود سپری کنند. همین موضوع نیز یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری اخیر است. هدف ما آن است که اهالی آلبرتا با روش‌های حمل‌ونقل جدید و سریع ما بتوانند خود را به هرکجای شهر و استان، و در سریع‌ترین زمان ممکن برسانند.

مبلغ 101.8 میلیون دلار از این بودجه 215 میلیون دلاری برای خرید 15 واگن سبک قطار در شبکه درون شهری کلگری، و نیز خرید 52 دستگاه اتوبوس درون شهری که با سوخت گاز فشرده و در شهر کلگری کار خواهند کرد، صرف می‌شود.

شهردار کلگری اقای ناهید ننشی درباره سرمایه‌گذاری اخیر این‌گونه توضیح داد: این بودجه حیاتی برای نهایی کردن پروژه‌های بلندمدت ترافیکی شهر کلگری هزینه خواهد شد. ما با اضافه کردن واگن‌های سبک در شبکه ریلی و نیز افزودن اتوبوس‌های CNG به ناوگان خود می‌توانیم سیستم حمل‌ونقلی شهر را برای سال‌های آینده تقویت کنیم. این خبر بسیار خوبی برای شهر کلگری است.

علاوه بر این مبلغ 95.4 میلیون دلار از این بودجه نیز در پروژه‌های حمل‌ونقل شهر ادمونتون هزینه خواهد شد. 17.8 میلیون دلار باقی‌ مانده نیز در پروژه‌هایی گوناگون در سایر شهرداری‌های سطح استان خرج می‌شود.

در سه سال ابتدایی نیز مبلغ 141.4 میلیون دلار از کمک‌های مالی در برنامه‌های راهبردی مربوط به تغییرات اقلیمی هزینه می‌شود.

منبع: dailyhive