Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

پیشنهاد سیستم حمل‌ونقل عمومی رایگان روی میز شهرداری ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در صورتی که کمیته برنامه‌ریزی شهری شهرداری ادمونتون موافقت کند، تیم شهرداری ایده‌های زیادی برای افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارائه خواهند داد، که امکان اجرایی شدن نیز دارند.

این مطالعه جامع به جنبه‌های متفاوتی می‌پردازد که از میان آن‌ها می‌توان به انواع مختلف کرایه، روش‌هایی برای بهبود امنیت مسافران و بالا بردن بهره‌وری سیستم اشاره کرد.

آرون پاکت که از اعضای شورای شهر ادمونتون است در ماه نوامبر درخواست کرد که این مطالعه شروع شود. او همچنین به شهرداری سیستم حمل‌ونقل عمومی رایگان برای شهر ادمونتون را پیشنهاد کرده است.

او از این تیم مطالعاتی خواسته که در صورت موافقت شهرداری، درباره روش‌های کاهنده هزینه و نیز مدل‌هایی برای رایگان کردن سیستم حمل‌ونقل تحقیق کنند.

باکت در اینباره گفت: ما باید هر نوع مانعی که بر سر اجرای این ایده‌ها وجود دارد را از میان برداریم. نتیجه این کار مطمئنا به اندازه‌ای بزرگ و اثربخش خواهد بود که وجود این موانع را غیر قابل توجیه کند.

همچنین به گفته پاکت این مطالعه درباره چگونگی مدیریت شهرداری‌‎ها در حوزه سیستم‌های حمل‌ونقل، همزمان با افزایش فشارهای ناشی از رشد جمعیت مطالعه خواهد کرد. او می‌گوید: شکب در این نیست که حمل‌ونقل به طور کامل با تمام وظایفی که ما بعنوان اعضای شهرداری انجام می‌دهیم همپوشانی دارد، اما متاسفانه ما در اکثر مواقع آن را نادیده می‌گیریم.

در سال 2018 شهرداری مبلغ 118 میلیون دلار از طریق کرایه‌های ETS بدست آورده است. با این حال این درآمد تنها می‌تواند 36 درصد از هزینه‌‌های مربوط به تعمیر  و نگهداری سیستم حمل‌ونقل شهری را تامین کند.

در سال 2017 مجموعا تعداد 87 میلیون سفر توسط سیستم حمل‌ونقل شهری انجام شده است. از این تعداد 62 میلیون سفر توسط اتوبوس و 25 میلیون سفر با LRT انجام شده است.

سیستم حمل‌ونقل بدون کرایه

به گفته پاکت تلاش ما باید در این راستا باشد که سیستم حمل‌ونقل را در دسترس تعداد بیشتری از شهروندان قرار دهیم. او در اینباره افزود: تحرک و قابلیت جابجایی یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت شهروندان در هر شهری است. شما باید همیشه از خود بپرسید که آیا افراد می‌توانند به سرعت و به شکل ارزان در سطح شهر جابجا شوند یا خیر؟

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری CBC از شهرداری ادمونتون بدست آورده، در سال 2017 تقریبا 6،500 بلیط رایگان به افرادی که از ETS استفاده می‌کردند اعطا شده است. از این تعداد تقریبا 1،300 عدد در ایستگاه چرچیل بین شهروندان توزیع گردیده است.

پاکت می‌گوید: ما در این‌جا با موضوع فقر روبرو هستیم. برخی از شهوندان واقعا امکان تهیه هزینه سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی را ندارند.

در حال حاضر طبق قانون در صورت پرداخت نکردن کرایه، شخص خاطی 250 دلار جریمه می‌شود.

به زودی سیستم پرداخت بلیط الکترونیکی خواهد شد

آقای پاکت می‌گوید که مطالعه و بررسی سیستم کرایه در زمان بسیار مناسبی در حال انجام است. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ETS در سال 2020 یک سیستم پرداخت کرایه الکترونیکی بر اساس پروفایل افراد ایجاد کند.

سیستم کرایه هوشمند به ETS این اجازه را خواهد داد تا روش‌های متنوع‌تری برای پرداخت هزینه پیشنهاد دهد. پاکت می‌گوید به این ترتیب ما می‌توانیم بر اساس مسافت سفر هرکس، هزینه بلیط او را محاسبه کنیم. او در ادامه اضافه کرد: با ورود این سیستم ما قادر خواهیم بود تا پروژه‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار دهیم. ما می‌توانیم با این سیستم به راحتی خواهیم توانست تغییرات اعمال شده توسط هر مدل را بر ناحیه خاصی از شهر را بسنجیم.

او همچنین می‌گوید که سیستم الکترونیکی به ETS این اجازه را می‌دهت که جابجایی مسافران خود را بهتر و دقیق‌تر دنبال کند.

یک گزارش درباره امکان‌سنجی رنامه‌های کمیته برنامه‌ریزی شهری تهیه شده است. این گزارش نشان داده که تمامی مدل‌های پیشنهادی این تیم می‌توانند بدون ایجاد هرگونه هزینه اضافی به اجرا در بیایند. به عقیده گردآورندگان این گزارش، این برنامه می‌تواند به سادگی با استراتژی حمل‌ونقل عمومی شهر ادمونتون که در حال خاضر اجرا می‌شود، ترکیب گردد.

منبع: cbc