Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

۱۵ عکس هوایی از ادمونتون در سال‌های بسیار دور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیایید با این عکس‌ها و کارت‌پستال‌های قدیمی، که همگی از ارتفاع بالا گرفته شده‌اند، سفری کنیم به گذشته و تا سال ۱۸۶۷ به عقب برویم و ببینیم که ادمونتون چگونه بوده است.

خیابان Jasper رو به غرب، سال ۱۹۳۰

ادمونتون

در قرن ۱۹ میلادی، خیابان ۹۷ و خیابان Jasper مرکز توسعه در قلب شهر شدند. کار از چند فروشگاه با سردرهای چوبی بسیار بزرگ شروع شد، و بعد آجر، استیل و بتون تبدیل به متریال اصلی ساختمان‌سازی در سرتاسر این خیابان مهم شدند.

مرکزشهر ادمونتون، سال ۱۹۰۹

ادمونتون

این عکس ۹ سال بعد از شروع قرن بیستم میلادی، از مرکز شهر ادمونتون گرفته شده است. در آن سال‌ها، اینجا خانهٔ ۲۳,۰۰۰ آدم بود. طبق آمارهای مسئولین شهری، طی ۱۰۵ سال، جمعیتش به ۸۷۷,۹۲۶ رسیده است.

پُل Low Level روی روخانهٔ ساسکاچوان (زمان نامعلوم)

ادمونتون

مردمان کِری این رودخانه را Kisiskatchewanisipi صدا می‌کردند، که معنایش «رودخانهٔ خروشانِ سریع» است. به مرور زمان این نام تغییر کرد و به Saskatchewan تبدیل شد.

نمای مرکزشهر رو به شرق (زمان نامعلوم)

ادمونتون

این عکس تماشایی از بالای ساختمان Hudson’s Bay در خیابان Jasper بین خیابان ۱۰۲ و ۱۰۳ گرفته شده است. وقتی این زمین اولین بار در اواخر ۱۸۰۰ توسعه می‌یافت، ساختمان اصلی HBC فقط سازه‌ای یک‌طبقه برای خرده‌فروشی‌ها بود و بالای هر فروشگاه اتاقی برای مدیر، خانواده‌اش و دستیارش قرار داشت.

مرکزشهر به سمت شمال (تاریخ نامعلوم)

ادمونتون

هتل مک‌دونالد (ساختمان مجللی که در سمت راست این کارت پستال معلوم است) در سال ۱۹۱۵ درهای خود را به روی میهمان‌ها گشود، و در ۲۰۱۵ صدمین سال کارش را جشن گرفت.

مرکزشهر به سمت شمال، سال ۱۹۱۰

ادمونتون

یک قرن قبل، خانم McC این کارت پستال را برای دوستش، خانم جورج رایت در پورتلندِ اورِگان فرستاد و پشت آن چنین نوشته بود:

«دوست عزیزم، مدت‌ها قبل نامه‌ای برایت فرستادم، به دستت رسید؟ امیدوارم خوب باشی. آیا خانم W هنوز همانجای قبلی ست؟ به گمانم آنجا تغییراتی کرده باشد. ما هم خوبیم. حال فرزندمان هم خوب است. هنوز عکس خانوادگی نگرفته‌ایم ولی سال نو که آن را بگیریم برایت می‌فرستم.

دوستدارت McC.»

خیابان کالج رو به جنوب غربی، سال ۱۹۱۰

Aerial6-SW-from-College-Ave-1910.jpg

نوشته‌ای را که روی سقف آن انبار است می‌بینید؟ J.H. Morris & Co یک کمپانی بود که صاحبش آقایی به نام جوزف هنری موریس بود. او یک سیاستمدار و تاجر بود که سال ۱۸۹۶ از اونتاریو به ادمونتون آمد. می‌گویند او اولین کسی بود که در این شهر خوردو زیر پایش بود.

از اولین نماهای ادمونتون، سال ۱۸۶۷

Aerial7-1867-compressed.jpg

در حالی که استان پایین‌دست (کبک)، استان بالادست (اونتاریو)، نوا اسکوشیا و نیو برانزویک در سال ۱۸۶۷ مشغول جشن اتحاد بودند، آلبرتا هنوز باید تا ۱۹۰۵ صبر می‌کرد تا به عنوان یک استان به کانادا بپیوندد.

خیابان Jasper، سال ۱۹۴۰

Aerial8 Business District 1940

مرکزشهر ادمونتون در دهه ۱۹۴۰ متحول شد و این زمانی بود که شهر از دوره رکودش پس از جنگ جهانی دوم خارج می‌شد. بخشی از این رونق به این برمی‌گشت ادمونتون تبدیل به پایگاه اصلی توسعه و ساخت بزرگراه آلاسکا شده بود زیرا در ۱۹۴۷، در شهر لدوک (Leduc) نفت کشف کرده بودند.

خیابان ۱۰۳ در نزدیک خیابان Jasper روبه شمال شرق، سال ۱۹۰۳

Aerial9-1903-compressed.jpg

در زمان گرفتن این عکس ادمونتون هنوز تبدیل به یک شهر نشده بود. یک سال دیگر باید می‌گذشت تا منطقهٔ ادمونتون تبدیل به شهر ادمونتون شود.

مرکزشهر و Rossdale (زمان نامعلوم)

Aerial10-after-1920.jpg

در سال ۱۹۲۰ جمعیت ادمونتون به ۶۱,۰۴۵ نفر رسید و تا آخر دهه، از ۷۷,۵۵۷ نفر هم رد شد. این در حالی بود که سال ۱۸۷۸ فقط ۱۴۸ نفر در ادمونتون زندگی می‌کردند.

ساختمان قانون‌گذاری آلبرتا (زمان نامعلوم)

Aerial11-Parliament-Buildings-after-1920-compressed.jpg

این ساختمان (که دانشگاه آلبرتا آن را به نام ساختمان پارلمان می‌شناسد) در ۳ سپتامبر ۱۹۱۲ باز شد، آن زمان ادمونتون هنوز یک شهر مرزی پر از خیمه‌ها و کُلبه‌های چوبی بود. نمای طبقه اول و پله‌های ورودی از گرانیت جزیره ونکوور ساخته شده‌اند، اما بقیه نما از سنگ‌ماسهٔ پاسکاپو ساخته شده که از کلگری آمده است.

مرکزشهر ادمونتون، سال ۱۹۴۴

Edmonton-historic-photo-1.jpg

در اوایل دهه ۱۹۴۰، ادمونتون در جریان توسعه شهری داشت شکوفا می‌شد و یکی از سریع‌ترین رشدها را در کل شهر داشت.

فرودگاه شهری (زمان نامعلوم)

Aerial12-Administration-Buildings-at-Municipal-Airport-1948-1988-compressed-1024x645.jpg

این فرودگاه در سال ۱۹۲۹ با بودجه ۳۵,۰۰۰ دلار ساخته شد و یکی از اولین مراکز پروازی با گواهی رسمی در کل کانادا بود.

پل High Level (زمان نامعلوم)

Aerial13 North Saskatchewan River after 1912 compressed

این پل با طول ۷۷۷ متر، بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۳ ساخته شد و هزینه آن بیش از ۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که اگر نرخ تورم را در آن لحاظ کنیم، به پول امروز حدود ۴۲.۱ میلیون دلار می‌شود.

منبع: Livabl