Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

عجیب‌ترین تماس‌های تلفنی که با شماره 311 کلگری گرفته شده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

311 شماره‌ای است که شهروندان کلگری می‌توانند بخاطر بسیاری از مشکلات با آن تماس بگیرند. این شماره پاسخگوی تمامی موارد مربوط به خدمات شهری است. حال فرقی نمی‌کند که برای پرسیدن سوالی درباره قوانین و مقررات زنگ زدید و یا به نظافت شهر ربط داشته باشد، در هر صورت شما برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید با 311 تماس بگیرید. در این سامانه حتی امکان ثبت شکایت و یا ارائه گزارش نیز وجود دارد.

با این وجود بسیاری از شهروندان کلگری اطلاع دقیقی از حیطه کاری و خدمات این سامانه ندارند و اپراتورهای پاسخگویی 1-1-3 در بسیاری اوقات با تماس‌های نامربوط مواجه می‌شوند. این تماس‌ها اکثرا در حوزه وظایف خدمات شهری نیستند، اما شهروندان برای رسیدگی به آن‌ها با 311 تماس می‌گیرند.

به گفته شهرداری اپراتورهای این سیستم هر ماه بیش از 3،000 تماس دریافت می‌کنند و این تعداد در ماه‌های فصل تابستان حتی تا 5،000 تماس نیز افزایش پیدا می‌کند.

شهرداری کلگری در روز سه‌شنبه مطلبی جالب به نام “حقایق عجیب درباره 311” را در سایت خود منتشر کرد که در آن عجیب‌ترین، خنده‌دارترین و نامربوط‌ترین تماس‌هایی که با این سامانه گرفته شده، توضیح داده شده است.

در زیر چند مورد از بهترین این تماس‌ها آورده شده‌اند:

  • مردی تماس گرفته تا ببیند آیا تحت تعقیب قرار دارد یا خیر
  • فردی با سامانه تماس گرفته و درباره گوزنی که از حیاط پشتی او عبور می‌کند شکایت کرده است. او به اپراتور پیشنهاد داده تا با نصب یک تابلو راهنمایی “عبور گوزن” محل درست رفت‌وآمد به این گوزن نشان داده شود
  • شخصی تماس گرفته و درباره یک سنجاب که پن‌کیک او را دزدیده بود، به سامانه گزارش داده است
  • از یک رستوران که آبجوی خود را در چاه فاضلاب می‌ریخت شکایت شده است
  • تعدادی تماس با مرکز گرفته شده و افراد پرسیده بودند که آیا پیش از شماره‌گیری 911 باید با 403 تماس بگیرند یا خیر
  • یک نفر زنگ زده بوده و درباره دستور پخت بوقلمون یخ زده سوال کرده
  • یک نفر تماس گرفته و فاصله بین سیاره مشتری و زمین را پرسیده است
  • تماسی نیز درباره نحوه پاک کردن ادرار گربه از روی فرش دریافت شده است

کلارک بلامی که مدیر بخش امور خدمات شهروندان است در همین اطلاعیه گفته: ما گروهی فوق‌العاده از اپراتورهای پاسخگویی در اختیار داریم که از قبل با محتوای هر تماس آشنایی کافی را دارند. ما همواره تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطمئن شویم نیازهای هر تماس به طور کامل برطرف می‌شود. اما این اصلا به معنای آن نیست که محتوای اینگونه تماس‌ها موجب خنده ما نمی‌شود!

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تفریح برخی از پرسش‌هایی که طی این تماس‌ها با 311 مطرح شده‌‍‌اند و در بالا نوشتیم را در گوگل جست‌وجو کنید. اما باید این را نیز بدانید که این شماره برای رسیدگی به گزارش و یا شکایت درباره مشکلات جاده‌ای، پرسش‌ درباره قوانین و مقررات، و یا به طور کلی هر آن‌چه که به خدمات شهری مربوط می‌شود راه‌اندازی شده است. شماره 311 در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته آماده پاسخگویی به شهروندان کلگری است.

اما پیش از پایان این نوشتار بهتر است پاسخ به این سوال حیاتی را نیز بدهیم، فاصله ما تا سیاره مشتری 77 میلیون کیلومتر است!

منبع: dailyhive