Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

کلگری در صدر ارزان‌ترین شهرهای امریکای شمالی برای خرید خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اهالی کلگری در بازار مسکن امریکای شمالی وضعیت خیلی خوبی دارند.

وقتی به قیمت خانه‌ها در سرتاسر کانادا نگاهی کنیم، پر واضح است که هزینه‌ها برای اهالی ساحل غربی و منطقهٔ دریاچه‌های بزرگ (The Great Lakes) بسیار بالاتر از دیگر مناطق است.

اما اختلاف بین قیمت خانه‌ها در امریکای شمالی چقدر است؟

تحقیقی جدید توسط Zoocasa به ارزانی نسبی خانه‌ها نسبت به درآمد مردم پرداخته و به این نتیجه رسیده است که بزرگترین بازارهای کانادا همرتبهٔ داغ‌ترین بازارهای ایالات متحده هستند—از جمله آن بازارهایی که قیمت‌هایشان به اوجِ قبل از رکود بازگشته است.

این تحلیل بر اساس قیمت خانه‌ها در دسامبر ۲۰۱۸، و با در نظر گرفتن پیش‌پرداخت ۲۰ درصدی و وام ۳۰ ساله با نرخ ثابت ۳.۷۵ درصدی انجام شده است و Zoocasa توانسته ۳۵ شهر کانادایی را از ارزان‌ترین تا گران‌ترین رتبه‌بندی کند.

در این بررسی تفاوت بین «میانگین درآمد خانوارها» و «درآمد لازم برای خرید خانه با قیمت میانگین منطقه» مورد استفاده قرار گرفته است.

ارزانی خانه در کلگری

بازار مسکن در کلگری در صدر بازارهای ارزان در کانادا ست که بخشی از آن به بالاتر بودن میانگین درآمد خانوارهای کلگری نسبت به بقیه خانوارهای کشور برمی‌گردد.

یک خانوار اهل کلگری میانگین درآمدی معادل ۹۷,۳۳۴ دلار کانادا دارد که در صورت خرید خانه با قیمت میانگین منطقه، مازاد ۴۰,۲۹۷ دلاری برای آن خانوار باقی می‌ماند. این را با تورنتو مقایسه کنید که میانگین درآمد خانوار ۶۵,۸۲۹ دلار است و در صورت خرید خانه‌ای در شهر، کمبود ۲۵,۴۳۱ دلاری در پیش روی این خانوار خواهد بود.

طبق تحقیق Zoocasa از بین ۳۵ بازار مسکن در امریکای شمالی، ۱۸ بازار شاهد شکاف منفی بین درآمد خانوار و هزینه خرید مسکن هستند.

وقتی بحث ارزانی در میان باشد فقط ۳ شهر در کانادا، ارزان هستند و این برای امریکا ۱۴ شهر است.

مونترال با مازاد درآمد ۴,۱۶۱ دلاری (دلار امریکا) در رتبهٔ ۲۰ قرار گرفته و در کنار لاس وگاس و  فیلادلفیا ست.

اوتاوا ششمین شهر ارزان این فهرست است و مازاد درآمد ۱۶,۳۲۶ دلاری (دلار امریکا) را دارد.

اوضاع می‌تواند بدتر از این باشد

طبق تحقیق Zoocasa، گرانترین بازار سان‌فرانسیسکو ست که خانواری با درآمد ۹۶,۶۶۲ دلاری (دلار امریکا) برای خریدن خانه‌ای با قیمت ۱,۳۶۰,۰۰۰ دلار چیزی حدود ۱۴۰,۰۰۳ دلار کمبود بودجه دارد.

در کانادا نیز ونکوور گرانترین بازار مسکن را دارد و خانواری با درآمد ۶۵,۳۲۷ دلاری شاهد یک کمبود ۹۹,۵۱۷ دلاری ست.

رتبه‌بندی شهرهای کانادا و امریکا از نظر ارزانی

منبع: Dailyhive