Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

5 مقصد فوق‌العاده کوهنوردی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

  1. پارک استانی Joffre Lakes در رشته کوه Coast Range، بریتیش‌کلمبیا

درست از دریاچه Joffre جاده دسترسی به دریاچه Duffey شروع به ارتفاع گرفتن می‌کند که در نهایت به رشته کوه Coast Range ختم می‌شود. این جاده همچون دروازه ورودی به بهشت کوهنوردان است که آن‌ها را به قلل دیدنی این منطقه وارد می‌کند.اختلاف ارتفاع محل پارکینگ خودروها تا نقطه شروع مسیرهای متنوع سنگنوردی، برف و یخ، که تا قله Joffre، Matier و Rex’s Pillar ادامه پیدا می‌کنند 400 متر است و برای رسیدن به آن‌جا باید پنج کیلومتر را پیاده طی کنید. این قله‌ها دردسترس‌ترین ارتفاعات پوشیده از برف و یخ در نزدیکی شهر ونکوور هستند. همین موضوع باعث می‌شود علاقه‌مندان به این رشته در اولین فرصت خود را به دامنه‌های زیبای آن‌ها برسانند. برای اطلاعات بیشتر به Alpine Select مراجعه کنید.

  1. The Bugaboos، کوه‌های Purcell، بریتیش‌کلمبیا

این ناحیه با داشتن بیش از 200 مسیر با درجات سختی گوناگون و مناظر چشم‌نواز را در خود جای داده، که هر کوهنوردی را با هر سلیقه‌ای به سمت خودش می‌کشاند. این مجموعه ‌قله‌های تیز و تماشایی گرانیتی که از درون یخچال‌ها بیرون زده‌اند در شمال رشته‌کوه Purcell قرار دارند. در تمام ایام سال کوهنوردان از سراسر دنیا برای صعود این قله‌ها به منطقه سفر می‌کنند. دسترسی به نقطه شروع از طریق یک جاده و سپس یک مسیر پیاده‌روی پرشیب امکان‌پذیر است. یک اردوگاه و کلبه کوهستانی نیز برای رفاه حال کوهنوردان در این منطقه وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره قله‌ها و مسیرهای صعود این ناحیه می‌توانید کتاب Bugaboo Rock: A Climbing Guide را تهیه کنید.

  1. گذرگاه Rogers، کوه‌های Selkirk، بریتیش‌کلمبیا

این منطقه به عنوان نخستین جایی شناخته می‌شود که در آن شرکت راه‌آهن Canadian Pacific اقدام به ارتقای ورزش کوهنوردی در غرب کانادا می‌کند. این شرکت با دعوت راهنما‌یان سوییسی به منظور همراهی توریست‌ها تا قله‌های صخره‌ای در این گذرگاه مرتفع توانست به شکل‌گیری فرهنگ کوهنوردی در منطقه کمک شایانی کند. امروزه نیز این کوه‌ها به خاطر داشتن مسیرهای صخره‌ای طولانی که برف نچندان زیادی دارد، کوهنوردان فراوانی را به سمت خود می‌کشاند. گذرگاه Rogers اکنون بخشی از پارک ملی Glacier است. وجود تعدادی کلبه کوهستانی و مسیرهای ایمن شده، موجب کاستن از فشار شیب‌های تند این ناحیه شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر درباره کوه‌های منطقه می‌توانید به Selkirks North مراجعه کنید.

  1. Columbia Icefield ، کوهستان راکی، آلبرتا

در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید به سادگی Columbia Icefield به قله‌های 3،300 متری پوشیده از یخ دسترسی پیدا کنید. این ناحیه بلدترین نقطه در Icefields Parkway است. برخی از بلندترین و بزرگترین قله‌های کوهستان راکی در اطراف Columbia Icefield قرار دارند. مسیر صعود به قله کلمبیا که بلندترین قله استان آلبرتا می‌باشد نیز از این‌جا شروع می‌شود. صعود و عبور از مسیرهای کم‌برف و یخ‌زده قله‌های Andromeda و Athabasca جزو برنامه‌های معمول کوهنوردان کانادایی برای آخر هفته‌ها به حساب می‌آید. اطلاعات بیشتر درباره این منطقه را می‌توانید در Select Alpine Climbs in the Canadian Rockies پیدا کنید.

  1. دریاچه لوییز، کوه‌های راکی، آلبرتا

وجود تعداد زیادی مسیر کوهنوردی یکروزه، قله‌های صخره‌ای و خشن و طبیعت دیدنی در اطراف دریاچه لوییز (و همچنین دریاچه‌های moraine و O’Hara) باعث شده این ناحیه به یکی از بهترین مقاصد برای کوهنوردان در کشور کانادا تبدیل شود. به دلیل وجود کلبه‌های کوهستانی متعدد، جاده‌های فراوان و مسیرهای صعود مناسب شما می‌توانید به راحتی از خواب بیدار شده و پس از صعود یک مسیر کلاسیک کوهنوردی، تا قبل از آماده شدن شام به خانه برگردید. پوشش صخره‌ای این ناحیه اکثرا از جنس کوارتز است که صعود را برای کوهنوردان دلپذیرتر می‌کند. بعلاوه مناظر حیرت‌انگیزی که حین صعود در اطراف مسیرها هستند در دنیا نظیر ندارند. برای اطلاعات بیشتر درباره مسیرهای صعود این منطقه می‌توانید به Select Alpine Climbs in the Canadian Rockies مراجعه کنید.

منبع: explore-mag