Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

شورای شهر کلگری نرخ مالیات املاک مسکونی را افزایش داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صورتحساب مالیات املاک مسکونی کلگری در ۲۰۱۹ اندکی بالاتر خواهد بود.

دوشنبه گذشته در جلسه شورای شهر، رهبران منتخب کلگری آیین‌نامهٔ مالیات املاک سال ۲۰۱۹ را تایید کردند و به این شکل، نرخ مالیاتِ خانه‌دارها افزایش یافت و نرخ مالیات املاک غیرمسکونی اندکی پایین آمد.

آقای ناهید نِنشی، شهردار کلگری در بیانیه‌ای نوشته است:

«همزمان با عبور از دورهٔ شکنندهٔ ترمیم اقتصادی، شورای شهر شما [مردم] قصد دارد به رشد اقتصادی و ثبات اولویت بالاتری بدهد.»

«ما سخت در تلاشیم تا همزمان با ارائه خدمات عالی به همهٔ اهالی کلگری، پایین‌ترین نرخ مالیات در بین شهرهای اصلی کانادا را حفظ کنیم و برقراری این تعادل کار سختی است.»

آیین‌نامهٔ جدید، نرخ مالیات خانه‌دارها را ۳.۴۵ درصد افزایش می‌دهد؛ به این معنا که صاحبان خانه‌هایی با ارزش متوسط (۴۷۵,۰۰۰ دلار) باید ۱۰۵ دلار بیشتر نسبت به پارسال بپردازند.

اما صاحبان املاک غیر مسکونی در مجموع کاهشی ۳.۰۷ درصدی را در قبض‌های خود خواهند دید که البته طبق اعلام شهرداری بسته به تغییرات ارزیابی مالیاتی برای هر مِلک متفاوت خواهد بود.

در طول تاریخ، نسبت مالیات املاک در کلگری حدودا ۴۵٪ و ۵۵٪ به ترتیب برای مسکونی و غیر مسکونی بوده است. به دنبال تصمیم جدید شورای شهر این نسبت به ۴۷٪ و ۵۳٪ تغییر می‌کند.

طبق این اعلامیه، تصمیم مذکور به امید به حمایت بیشتر از کسب‌و‌کارها و بهبود سریع‌تر وضعیت اقتصادی شهر گرفته شده است.

مدیر مالی شهرداری کلگری، خانم کارلا مِیل (Carla Male) می‌گوید: «مدیریت شهر به طور پیوسته تلاش دارد با صرفه‌جویی مالی، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی‌ها به بهبود اقتصادی کمک کند.»

اهالی کلگری تا ماه مِی قبض مالیات املاک خود را دریافت خواهند کرد و مهلت پرداخت آنها تا ۲۸ ژوئن است.

منبع: Dailyhive