Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

مكان ايده آل براى خريد خانه در كلگرى كجا است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

خيلى از موارد در خانه‌ها را مى‌توان تغيير داد يا بازسازى كرد، ولى محل خانه غير قابل تغيير است. به همين دليل مهم ترين فاكتور در زمان خريد خانه، مكان خانه است. مكانى كه هم نيازهاى شما را برآورده كند و هم سودآورى را در زمان فروش خانه براى شما تضمين كند.

وقتى شروع به جستجو براى خريد خانه مى كنيد، احتمالا خيلى ساده تحت تاثير فاكتورهاى ديگر خانه ها تمركز خود را از دست مى دهيد. عامل مهم صرف زمان مناسب براى شناسايى مكان ايده آل براى زندگى شما است.

مراحل زير مى تواند به رسيدن به محله ايده آل شما را كمك كند، البته اين همه موارد براى رسيدن به مكان ايده آل نيست.

١- مركز شهر و يا اطراف شهر

آيا مى دانستيد بيشتر كانادايى ها، زمان لازم براى رسيدن به سر كار را به اندازه خود كار مهم مى دانند؟

حتما قبل از خريد خانه، از محله مورد نظر تا سر كار در ساعت هاى شلوغ ترافيك را رانندگى كنيد تا مطمئن باشيد زمان و فاصله براى شما قابل قبول است.

٢- محله مورد نظر را جستجو كنيد

حتما كه بررسى آنلاين مى تواند به شما براى بهتر آشنا شدن با محله كمك كند ولى اين روش جايگزينى براى جستجو حضورى در محله نيست. با عبور در محله از طبقه اجتماعى ساكنان آن محله و امكانات آن مطلع مى شويد.

٣- آرامش اطراف خانه

حتما در زمان خريد خانه، فرصتى را براى ايستادن در بيرون خانه و گوش دادن به صداهاى اطراف در نظر بگيريد. نزديكى به خيابان هاى اصلى و مراكزى كه ايجاد صدا مى كنند، فروش خانه را در آينده براى شما سخت و زمان گير مى كند.

٤- بررسى مدرسه مربوط به محله

در كانادا، در اكثر مواقع، بر اساس محل سكونت، مدرسه اى كه فرزند شما را ثبت نام مى كنند، تعيين مى شود. در نتيجه اگر توقع خاصى در مورد مدرسه فرزند خود داريد، حتما مدرسه هاى محله مورد نظر را بررسى كنيد.

٥- بررسى نرخ ناهنجارى

يكى از موارد ديگرى كه مى تواند براى انتخاب مكان ايده آل تاثير گذار باشد، بررسى نرخ ناهنجارى هاى قانونى است. البته اين مورد وابسته به تعداد ساكنين و بزرگى آن محله هم است. با استفاده از لينك زير مى توانيد نقشه نرخ ناهنجارى هاى كلگرى در محلات متفاوت را ببينيد.

https://data.calgary.ca/Health-and-Safety/Community-Crime-Map/hhjd-wzc2