Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

بنزین در کانادا دوباره گران می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به خاطر تغییرات قریب الوقوع بنزین تابستانی در چند روز آینده شاهد رشد قیمت بنزین در کانادا خواهیم بود. طبق گفته‌های GasBuddy‌، رانندگان در انتاریو، کبک، نیوفاندلند و Maritimes بیشترین رشد را می‌بینند.

در پی این تغییرات رانندگان تورنتو، اتاوا، مونترآل، هلیفکس و سنت جان احتمالا با افزایش ۴ تا ۵ سنتی در هر لیتر مواجه خواهند شد.

نواحی رجاینا، ساسکاتون، کلگری، ادمونتون، ونکوور و ویکتوریا نیز حدود ۲ سنت برای هر لیتر رشد قیمت دارند.

این قیمت‌ها از ماه آوریل تا اواسط سپتامبر که هزینه‌ها کاهش بیابند ادامه خواهد داشت.

به گفته Dan McTeague کارشناس ارشد نفتی و تحلیلگر GasBuddy تغییرات قیمت تابستانی برای دهه‌ها مورد انتقاد رانندگان قرار خواهد گرفت اما با توجه به تبخیر بیشتر به علت گرم شدن هوا و ایجاد توازن بین تولید کنندگان و فروشندگان این قوانین تصویب شده‌اند.

این تغییر به این معنی است که پالایشگاه ها باید اجزای گران تری را به بخشی از پردازش سوخت خود اضافه کنند، هزینه‌هایی که به طور ناگزیر به رانندگان منتقل می‌شود.

سوئیچینگ و افزایش قیمت همراه آن همیشه آسان نیست، اما تأثیر مثبت آن در محیط زیست و سلامت در کاهش سطح ازن و حتی جلوگیری از قفل بخار موتور حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

افزایش قیمت بنزین تابستانی در پی قوانین مالیات بر کربن جدید فدرالی است که ۱ آوریل اعلام شد.

افزایش مالیات (که قرار است با افزایش هزینه آلایندگی کربن و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند) غیر از سیستم قیمت گذاری بر کربن تنها بر چهار استان انتاریو، سسکچوان، نیوبرانزویک و مونیتابا اعمال خواهد شد.

منبع: Dailyhive