Thursday, April 25, 2024
11.2 C
Calgary

صندوق بازسازی کلیسای نُتردام فقط در ۲۴ ساعت ۱ میلیارد دلار دریافت کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

عواقب آتش‌سوزی غافلگیرکنندهٔ ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ که به ویرانی سقف کلیسای نُتردام انجامید، در پاریس و سرتاسر دنیا احساس می‌شود. اما از فردای این حادثه، تلاش‌ها برای بازسازی این بنای تاریخی و شاهکار معماری، آغاز شد.

در حالی که کمپانی‌هایی مثل LVMH و L’Oreal به ترتیب ۲۰۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون یورو به صندوق بازسازی کلیسای نُتردام داده‌اند و پرچمدار کمک‌ها هستند، بقیهٔ تاجران ثروتمند و کمپانی‌های بین‌المللی نیز به میدان آمده‌اند و در برخی موارد مبالغ اهدایی ده‌ها میلیون یورو است.

تقریبا باورکردنی نیست که فقط ۲۴ ساعت بعد از آنکه گزارش‌ها خبر از خاموشی آتش دادند و رئیس‌جمهوری فرانسه آقای امانوئل ماکرون راه‌اندازی صندوق بازسازی را اعلام کرد، جمع مبالغ اهدایی به ۷۰۰ میلیون یورو رسیده و در حال افزایش است.

برای اینکه مقیاس درستی داشته باشید، این عدد مقداری بیش از ۱ میلیارد دلار کانادایی ست.

اما اعلام گردآوری این مبلغ برای بازسازی این نماد تاریخی نظرات ضد و نقیضی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است و برخی می‌پرسند که آیا این بازسازی، واقعا شایستهٔ چنین توجهی ست؟ آیا کاربرد چنین سرمایه‌های عظیمی نمی‌تواند بهتر از این باشد؟

برای مثال کاربری در توییتر نوشته است:

ظاهرا ۶۰۰ میلیون یورو برای بازسازی آسیب‌های آتش‌سوزی نُتردام جمع شده است. فقط در ۲۴ ساعت. این دنیا واقعا مضحک است. همزمان احتمالا آدم‌های بی‌خانمان زیادی در شعاع ۲ کیلومتری نُتردام هستند. و مشکلات زیادی در زندگی گروه‌های مختلف مردمی وجود دارد. بشریت خیلی ضعیف شده است.

این توییت تا این لحظه بیش از ۴,۰۰۰ بار لایک شده است.

و یک توییتریِ دیگر هم نوشته است:

هر چند خوشحالم که بازسازی نُتردام شروع خواهد شد اما برای من عصبانی‌کننده است که ناگهان چند میلیاردر حاضر می‌شوند صدها میلیون یورو برای این کار اهدا کنند، در حالی که مشکلات بشری بزرگتری هست که کمک آنها را نیاز دارد.

شخص دیگری هم نوشته است:

خوب می‌شد اگر این میلیاردرها که با دست-و-دل‌بازی برای بازسازی نُتردام چک می‌نویسند، چند سِنتی هم برای کمک به بی‌خانمان‌های پاریس و پناهجویانی هدیه می‌کردند که زندگی سختی را در خیابان‌های پاریس می‌گذرانند.

منبع: Daily Hive