Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

رییس جمهوری فیلیپین بر سر زباله‌های سرگردان، کانادا را به جنگ تهدید کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رییس جمهوری فیلیپین یک بازی کلامی کثیف علیه کانادا راه انداخته و این کشور را به جنگ تهدید کرده است. موضوع آن هم انتقال غیرقانونی زباله‌هایی ست که ۵ سال پیش سر از مانیل در آوردند و منشا آنها کانادا ست.

به گزارش ABS-CBN News، آقای رودریگو دوتِرته (Rodrigo Duterte)، این تهدید را در جریان بازدیدش از یک منطقهٔ زلزل زده در لوزون انجام داده است.

او گفته است:

«یک کشتی [برای حمل زباله‌ها] آماده کنید. شاید هفته آینده به کانادا هشدار بدهم که بهتر است خودشان بیایند و آن را ببرند، و اگر نبرند زباله‌ها را توی ساحلشان رها می‌کنم. ما علیه‌شان اعلام جنگ خواهیم کرد.»

صحبت‌های دوترته در اشاره به ۱۰۳ کانتینر زباله‌ای است که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ سر از مانیل پایتخت فیلیپین در آوردند و همهٔ آنها از کانادا ارسال شده‌اند.

آقای ترودو، نخست وزیر کانادا در بازدید سال ۲۰۱۷ خود از فیلیپین گفت: «مشکل زباله‌ها را با آقای دوترته در میان گذاشته‌ام و با خوشحالی تعهد خودم را اعلام می‌کنم، کانادا هم به اندازه فیلیپین برای یافتن راه‌حل این مشکل آماده است.»

تهدید آقای دوترته بیشتر یک لفاظی به نظر می‌رسد. بعید است او واقعا بخواهد به خاطر یک مشت زباله، جنگ راه بیندازد. این بیشتر یه تلاش برای جلب توجه به مشکلی است که حالا ۲ سال از آن گذشته و به نظر می‌رسد که کانادا آنقدرها هم به حل آن متعهد نبوده است.

منبع: Daily Hive