Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

آشنایی با پارک ملی Writing On Stone، از اماکن گردشگری بی‌نظیر آلبرتا در تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همهٔ ما پیک‌نیک‌های تابستانی را دوست داریم، از گاز زدن به قاچ‌های خنک هندوانه گرفته تا فوت کردن در حباب‌سازهای صابونی. اما ماندن در یک مکان ثابت، در آخر تکراری می‌شود.

پس برای اینکه تکانی به تابستان داغتان بدهید سری به پارک ملی Writing on Stone بزنید. می‌دانیم می‌دانیم. الآن دارید فکر می‌کنید که اصلا چرا این اسم را روی آن گذاشته‌اند.

نوشته‌های روی سنگ‌های این پارک در واقع سنگ‌نگاره‌هایی هستند که قدمتشان به ۷,۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و مربوط به زندگی قوم Áísínai’pi (پاسیاه) هستند که تمدن‌شان به ۱۰,۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

اسم جالب این پارک به کنار، مناظر صحرایی آن برای گذراندن شب‌های سرد تابستانی و روزهای آفتابیِ داغ عالی است. چندین  و چند مسیر پیاده‌روی کوتاه تا کابین‌های اقامتی در زیر سایهٔ درخت‌های cottonwood وجود دارد. اینجا یک گریز عالی است برای کسانی که از شهر خسته شده‌اند.

هر چقدر مسیرهای پیاده‌روی عالی باشند —و هر چقدر که عاشق گردش تنها در گوشه‌های آرام باشید— ولی فراموش نکنید که اینجا خانهٔ مارهای زنگی است.

لطفا برای ایمنی و حفظ جان، با آمادگی کامل به این ماجراجویی بروید. اطلاعات کافی برای آماده شدن و سالم ماندن حین این سفر در Albertaparks.ca و AdventureSmart پیدا می‌شوند.

Screen Shot 1398-02-06 at 3.12.01 PM.png

محل دقیق

Screen Shot 1398-02-06 at 3.12.24 PM.png

پارک Writing on Stone در ۳۲ کیلومتری شرقِ رودخانهٔ Milk River در آزادراه 501 قرار دارد. کافی است از جادهٔ دسترسی محلیِ آن ۱۰ کیلومتر به داخل بروید تا خودتان را در دل زیبایی طبیعت بیاید.

چطور به آن برسیم

از کلگری کافی است وارد آزادراه AB – 2 South شوید و آن را تا رسیدن به AB – 519 East ادامه دهید. از آنجا به AB – 3 East بروید و راه خود را تا Milk River پی بگیرید. سپس در Range Road 132 به سمت راست بپیچید و پارک را در سمت چپ پیدا کنید.

اگر هم حوصله حفظ کردن ندارید، کافی است از روی موقعیت مکانی محل دلیل این پارک روی نقشه گوگل را پیدا و مسیر رسیدن به آن را دنبال کنید.

https://www.instagram.com/p/Bwp19u3np5j/?utm_source=ig_embed

اینجا چه چیزهایی هست؟

دیدنی‌های بسیار زیاد! اگر می‌خواهید شب را زیر آسمان این پارک بگذرانید یک کابین راحت رزرو کنید و صبح خیلی زود به پیاده‌روی بروید تا طلوع زیبای آفتاب را از دست ندهید.

اگر کمپ زدن را دوست ندارید، چندتایی زیر انداز و ساندویچ و لیموناد خنک بردارید و برای یک پیک‌نیک کوتاه به این پارک بروید. مکان‌های زیبایی برای پیک‌نیک‌گردی در اینجا هست.

در آخر، اگر خواستید بیشترین بهره را از سفرتان ببرید، یک تور با راهنما بگیرید تا به جاهای عالی رهنمونتان کند.

گرفتن عکس‌های بی‌نظیر و فرستادن آنها در اینستاگرام را هم فراموش نکنید!

Screen Shot 1398-02-06 at 3.22.08 PM.png

Screen Shot 1398-02-06 at 3.22.36 PM.png

Screen Shot 1398-02-06 at 3.23.06 PM.png

Screen Shot 1398-02-06 at 3.23.28 PM.png

منبع: Daily Hive