Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

اولین اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان TransLink شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بخش حمل‌ونقل عمومی شهر ونکوور صاحب اولین گروه از اتوبوس‌های الکتریکی خود شد. این سازمان همچنین اعلام کرده که تا ده سال آینده تعداد بیشتری از این اتوبوس‌ها را خریداری خواهد کرد.

امسال قرار است TransLink چهار اتوبوس برقی به ناوگان خود اضافه کند. دو عدد از این اتوبوس‌ها متعلق به شرکت New Flyer و دو عدد دیگر ساخته شرکت Nova Bus هستند. ورود این اتوبوس‌ها به شبکه حمل‌ونقل عمومی ونکوور بخشی از برنامه آزمایشی 2.5 ساله این سازمان محسوب می‌شود که از امسال آغاز خواهد شد.

در چند سال گذشته نیز سازمان حمل‌ونقل عمومی این شهر چند اتوبوس برقی دیگر را در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت آزمایش کرده بود. اما امسال این اتوبوس‌های خریداری شده برای اولین بار به منظور ارائه سرویس‌های معمول و روزانه، یک بازه طولانی‌مدت، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

قرار است هر چهار اتوبوس به طور دائمی در مسیر 100 و بین Marine Drive و Marpole Loop در South ونکوور و ایستگاه خیابان 22ام در New Westminster رفت‌وآمد کرده و به ارائه خدمات بپردازند.

ایستگاه‌های شارژ سریع در انتهای هر دو مسیر توسط دو شرکت ASEA Brown Boveri و Siemens Canada ساخته شده‌ تا فعالیت این اتوبوس‌ها همواره ممکن باشد. این ایستگاه‌های شارژ سریع قادر هستند تنها در زمانی بین چهار تا هفت دقیقه و حین پارک اتوبوس‌ها، شارژ باتری آن‌ها را کامل کنند. کار ساخت ایستگاه شارژ واقع در خیابان 22ام در روزهای اخیر و در محل توقف اتوبوس‌ها به پایان رسیده است.

هر دو شرکت‌ اتوبوس‌سازی بالا قادرند اتوبوس‌هایی برقی با قابلیت حرکت 400 کیلومتری با شارژ کامل را تولید کنند.

طبق برنامه‌های بلندمدت TransLink، این سازمان قرار است تمام ناوگان اتوبوس‌های خود را برقی کند تا بتواند به هدف در نظر گرفته شده که کاهش 80 درصدی تولید آلاینده‌ها تا سال 2050 است، دست بیابد. طبق این برنامه اتوبوس‌های برقی تنها زمانی جایگزین اتوبوس‌های با سوخت فسیلی خواهند شد که عمر اتوبوس‌های قدیمی به اتمام رسیده باشد.

بنا به گزارش کارکنان سال 2018 TransLink، چیزی بین 250 تا 780 میلیون دلار سرمایه برای نهایی شدن این پروژه لازم است. این هزینه به روند الکتریکی شدن این ناوگان بستگی دارد و برای ساخت ایستگاه‌های شارژ و نیز خرید اتوبوس‌های برقی جدید هزینه خواهد شد.

اگر این برنامه در سال 2023 کلید بخورد بر اساس سناریویی که پیش خواهد آمد می‌تواند چیزی بین 1.4 میلیارد یا 1.6 میلیارد دلار در هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی کند. میزان صرفه‌‌جویی خالص پروژه تا سال 2050 نیز به ترتیب بین 665 میلیون تا 1.3 میلیارد دلار خواهد شد.

از سایر برنامه‌هایی که برای بهبود خدمات حمل‌ونقل در مسیر ونکوور و برنابی مارین درایو درنظر گرفته شده می‌توان به اضافه شدن خط جدید اتوبوس که بین ایستگاه Canada Line’s Marine Drive و محله River District در ناحیه جنوب‌شرقی ونکوور اشاره کرد.

این مسیر جدید در شروع کار خود قرار است تنها در ساعات شلوغ روز فعالیت کند. این خط جدید به خاطر ترافیک سنگین مسیر 100 ایجاد شده و ظرفیت بیشتری برای حمل‌ونقل در این مسیر ایجاد می‌کند که برای توسعه‌ انسانی و تجاری در مناطق اطراف River District در سال‌های آینده لازم است.

بر اساس برنامه TransLink، این سازمان قرار است در ادامه سال بیش از 500 اتوبوس جدید را به ناوگان خود اضافه کند. از این تعداد 238 عدد اتوبوس جدید برای جایگزین شدن با اتوبوس‌های قدیمی، 105 عدد برای گسترش خطوط خدمت‌رسانی، و 88 اتوبوس نیز جزو اتوبوس‌هایی هستند که خرید آن‌ها در سال 2018 قطعی شده است.

در ادامه پروژه آزمایشی استفاده از اتوبوس‌های دوطبقه، ناوگانی جدید از 32 اتوبوس دوطبقه نیز برای فعالیت در مسیرهای حومه‌ای و دورافتاده ونکوور در نیمه دوم سال جاری وارد ناوگان خواهند شد.

منبع: dailyhive