Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

رویدادهای مدیتیشن با رقص و موسیقی که در ونکوور برگزار می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمانی که درباره مدیتیشن صحبت می‌شود معمولا فضایی آرام، گروهی از افراد با پاهای جمع کرده و نشسته بر روی زمین و شمع‌های فراوانی که در اطراف آن‌ها در حال سوختن است، به ذهن خطور می‌کند. کسانی که نفس‌های عمیق می‌کشند و سعی می‌کنند روح خود را در فضا به پرواز در بیاورند!

هرچند مدیتیشن سنتی دارای مزایای بسیار زیادی است و طرفداران فراوانی نیز دارد، اما باید بدانید که راه‌های دیگری نیز برای کسب آرامش موجود است. بعلاوه روش سنتی لزوما نمی‌تواند بهترین مدیتیشن برای هرکسی باشد.

برخی از مزایای مدیتیشن سنتی که عبارتند از احساس آرامش، بی‌وزنی، روشنی، ارتباط درونی و آشتی را می‌توان از طریق روش‌های گوناگون مدیتیشن مانند مدیتیشن با رقص و موسیقی نیز دریافت کرد.

باید این را به خاطر داشته باشید که این برنامه‌ها در هر شرایطی که شما در آن قرار داشته باشید و هر زمان که برگزار شوند، فوق‌العاده مفید خواهند بود. باید سعی کنید که هیچگاه پیش‌داوری و قضاوتی درباره این فعالیت‌های جسمی و روحی نداشته باشید، و حتی اگر به آن‌ها باور ندارید احتمالا پس از شرکت کردن کاملا از نتیجه آن‌‎ ها شگفت‌زده خواهید شد.

در ادامه برخی از فعالیت‌های عالی که در اطراف ونکوور و Lower Mainland برگزار می‌شوند و می‌توانند جایگزین مدیتیشن سنتی باشند، معرفی شده است. اگر روش‌های قدیمی مدیتیشن دیگر برای شما کارساز نیستند و یا این‌که می‌خواهید یک فعالیت مدیتیشن جدید را وارد برنامه‌های خود کنید، می‌توانید به گزینه‌های معرفی‌شده در زیر نگاه بیاندازید و از میان آن‌ها انتخاب کنید!

حلقه‌های طبل‌زنی

  • گروه Drum Yoga Chant که به رهبری Lyle Povah در Bridge and Enrich گردهم می‌آیند یکی از حلقه‌های طبل‌زنی عالی محسوب می‌شود. این گروه به دفعات دور یکدیگر جمع می‌شوند و با ریتم‌های طبل‌زنی خاص به آرامش بدن و تنظیم روان خود می‌پردازند. شرکت‌کنندگان با ترکیب قوانین مقدس طبل‌زنی، یوگا و خواندن آواز ارتباطی عمیق‌تر با درون خود ایجاد می‌کنند. هزینه شرکت در این برنامه‌ها بین 15 تا 20 دلار است.
  • هر سه‌شنبه اگر هوا آفتابی باشد در Third Beach واقع در پارک استنلی یک گروه از طبل‌زنان دور هم جمع می‌شوند. این گردهمایی کاملا در فضای باز برگزار می‌شود و هرکس می‌تواند در آن شرکت کند. برنامه گروه تا پایین رفتن آفتاب ادامه پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره این گروه و برنامه‌های آن‌ها را در این سایت اینترنتی پیدا کنید.

مدیتیشن با رقص

اخیرا یاسودارا آشرام که رییس Swami Lalitananda است در یک مصاحبه به تاریخچه رقص در سنت یوگیک پرداخته است. به گفته او در این باور به رقص به عنوان یک عمل مذهبی و راهی برای تجربه سرزندگی و نشاط روح نگاه می‌شود.

گفته می‌شود که رقص یک شکل کامل‌تر از مدیتیشن را ارائه می‌کند. شما می‌توانید در اطراف ونکوور چند مکان جالب و خاص که در آن مدیتیشن رقص انجام می‌شود را پیدا کنید.

  • یک رویداد که به زودی برگزار خواهد شد و به “رقص به سوی معبد” شهرت دارد، در Bridge & Enrich اجرا می‌شود. شرکت‌کنندگان در این برنامه حسی از رقص آرامش‌بخش را زیر نظر یاسودارا آشرام و تحت سنت هندی تجربه خواهند کرد. افسانه‌های فراوانی درباره رقص در فرهنگ هندی وجود دارد و گفته می‌شود شیوا حین رقص جهان را خلق کرده است. اگر می‌خواهید یکی از رقص‌های ساده Swami Lalitananda را در خانه انجام دهید به این صفحه مراجعه کنید.
  • رقص Kundalini که مارتین کلیسن آن را در Heartpreneur اجرا می‌کند به عنوان فعالیتی مقدس، تانتری و شامانی توصیف شده که می‌توانید از طریق آن خودتان را با حرکات بدن، تنفس و صدا تعریف کنید. در کلاس‌های مارتین فعالیت رقص به فرایندی متحولانه تبدیل می‌شود که طی آن هر فرد تلاش می‌کند رقص را برای تطهیر و آرامش روح خود انجام دهد. او از انرژی حرکتی برای حمایت از هر رقصنده استفاده می‌کتد تا بتواند لذت، عشق، آرامش و آزادی را به آن‌ها انتقال دهد. این‌که شما قادر نیستید به خوبی برقصید و یا ریتم را رعایت نمی‌کنید هیچ اهمیتی در این کلاس‌ها ندارد و هیچ کس به آن توجه نمی‌کند. این مراسم کاملا یک سفر شخصی محسوب می‌شود. برای اطلاع درباره جلسات آینده به این‌جا مراجعه کنید.
  • یکی از مدیتیشن‌های رقص محبوب رقص 5 Rhythms نام دارد که در مناطق اطراف Lower Mainland به شکلی گسترده برگزار می‌شود. این رقص برای بیداری جسم، ذهن، حرکت و روح از طریق مدیتیشن حرکتی ایجاد شده است. هدف رقص 5 Rhythms آن است که کمک کند تا هر رقصنده تمام نقاط بدن، قلب و روح خود را حین حرکت کردن کاوش کند.
  • رقص Bhangra بسیار به مربی خود وابسته است و به روش‌های گوناگون آموزش داده می‌شود. یکی از کلاس‌های رقص محبوب Bhangra توسط گورو آنتر و در یوگا وست که در Kits واقع است، برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها می‌توانید حرکات زیبایی که به مدیتیشن کمک بسیار زیادی می‌کنند را یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد به این‌جا مراجعه کنید.

مدیتیشن صوتی

گوش دادن به صدای آواز و موسیقی راهی زیبا برای خارج شدن از درگیری‌های روانی و غرق شدن در آرامش است.

رویدادهای مدیتیشن صوتی بسیاری در Lower Mainland وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Kirtan با  Enchant Vancouver و Kirtan برای مردم، مدیتیشن صوتی با West Coast Shamanic و سفر موسیقیایی با Matthew Kocel اشاره کرد.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مراجعه به این‌جا تمامی انتخاب‌های موجود را بررسی کنید و با مطالعه‌ای اندک درباره هر مربی، انتخاب نهایی خود را انجام دهید. در این مقاله نیز توضیحاتی مفصل درباره تمام مربی‌های مدیتیشن صوتی در سرتاسر ونکوور داده شده است.

پیش از شرکت در هرکدام از رویدادهای بالا باید ذهن خود را کاملا آرام و سبک کنید. همچنین فراموش نکنید که اگر نتیجه دلخواه خود را از شرکت در هرکدام از کلاس‌های مدیتیشن بالا کسب نکردید ناامید نشوید، انواع متنوع دیگری برای امتحان کردن وجود دارند!

منبع: dailyhive