Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

اولویت خانواده‌های جوان در هنگام خرید خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خانواده‌های جوان و مدرن ساکن کلگری به نسبت خانواده‌های ساکن چهار شهر بزرگ دیگر کانادا، هنگام پیدا کردن خانه به نزدیکی محل سکونت خود به وسایل حمل‌ونقل عمومی آنچنان اهمیت نمی‌دهند.

این نتایج از گزارش جدید Neighbourhoods In Transit بدست آمد که گروه Mustel و Sotheby’s International Realty Canada با یکدیگر منتشر کرده‌اند. در این گزارش اولویت خانواده‌های جوان و ساکن کلانشهرهای کانادا هنگام انتخاب خانه مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش موضوع سهولت دسترسی به حمل‌ونقل عمومی هنگام پیدا کردن خانه اولویت 30 درصد از خانواده‌های مدرن در شهر ونکوور است. این میزان در میان خانواده‌های ساکن تورنتو و مونتریال 29 درصد، و در خانواده‌های ساکن کلگری 21 درصد است.

حال زمانی که سهولت استفاده از خودرو مورد بررسی قرار گرفته شرایط کاملا متفاوت بوده است. این فاکتور برای 20 درصد از ساکنین کلگری اولویت اصلی پیدا کردن خانه بوده است. 19 درصد از خانواده‌های ساکن مونتریال، 17 درصد از خانواده‌های تورنتو و 13 درصد از خانواده‌های ساکن ونکوور هم استفاده از خودروی شخصی را در اولویت قرار داده‌اند.

همین‌طور 5 درصد از خانواده‌های مدرن و صاحبخانه کلگری بیان داشته‌اند که زیرساخت مناسب برای استفاده از دوچرخه اولویت‌ اصلی آن‌ها هنگام انتخاب خانه است. این میزان به نسبت تورنتو با نرخ 2 درصد کاملا به چشم می‌آید، اما خانواده‌های ساکن مونتریال با نرخ 7 درصد در جایگاه بهتری قرار دارند.

خانواده‌های جوان کلگری از وضعیت رفت‌وآمد خود در شهر کاملا راضی هستند

زمانی که تجربه کلی رفت‌آمد در شهرها مورد بررسی قرار گرفته مشخص شده که خانواده‌ها در کلگری و تورنتو بالاترین سطح رضایت را در این بخش دارا هستند. 87 درصد از خانواده‌های کلگری و 84 درصد از خانواده‌های تورنتو گفته‌اند که تا حد بسیار زیادی از رفت‌وآمد خود در شهر رضایت دارند. مونتریال و ونکوور نیز به ترتیب با داشتن 82 و 81 درصد رضایت در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که 46 درصد از خانواده‌های مرفه ونکوور تا حد بسیار زیادی از زمان صرف شده برای رفت‌وآمد در شهر خود رضایت دارند. این میزان در مقایسه با 34 درصد از خانواده‌های غیرمرفه این شهر اختلاف زیادی را نشان می‌دهد. از سویی در شهر تورنتو 39 درصد از خانواده‌های مرفه از این مورد بسیار راضی هستند و در مقابل تنها 29 درصد از خانواده‌های غیرمرفه با آن‌ها موافق بوده‌اند. در شهرهای مونتریال و کلگری اختلاف میان این دو طبقه جامعه بسیار ناچیز بوده است.

در این گزارش گفته شده: با وجود آن‌که تفاوت در میزان سطح رضایت کلی خانواده‌های مرفه و غیرمرفه در چهار کلانشهر مورد بررسی در این مورد آنچنان زیاد نیست، اما اختلاف مشاهده شده در شهرهای ونکوور و تورنتو چشمگیرتر است.

بعلاوه احتمال آن‌که خانواده‌های جوان در ونکوور و تورنتو شانس ضاحب یک خانه با زمان رفت‌وآمد بیشتر از یک ساعت شوند بالاست و این میزان به ترتیب برابر با 13 و 12 درصد است. در مقابل تنها 6 درصد از خانواده‌های صاحب خانه در مونتریال و 1 درصد از خانواده‌ها در کلگری زمان رفت‌وآمد بیشتر از یک ساعت را تجربه می‌کنند.

سایر فاکتورهای موردنظر خانواده‌های جوان

با وجود آن‌که حمل‌ونقل یکی از فاکتورهای اساسی را برای خانواده‌های جوان تشکیل می‌دهد، اما اصلی‌ترین فاکتوری که خانواده‌های مدرن در این چهار ناحیه بزرگ شهری حین پیدا کردن خانه به آن توجه می‌کنند امنیت محله و نواحی اطراف محل سکونت آن‌ها است. این فاکتور به عنوان اولویت اصلی 45 درصد از خانواده‌های مدرن ونکوور، 50 درصد از خانواده‌های کلگری، 51 درصد خانواده‌های تورنتو و 46 درصد خانواده‌های جوان مونتریال شناخته می‌شود.

پس از این فاکتور، نزدیکی به محل کار در اولویت سوال‌شوندگان قرار داشته است. 33 درصد از خانواده‌های مدرن ونکوور، 45 درصد خانواده‌های کلگری و 37 درصد از خانواده‌های جوان تورنتو و مونتریال با این مورد موافق هستند.

برخی از خانواده‌ها نیز نزدیکی به خانواده خود را در اولویت قرار داده‌اند و این افراد 27 درصد از خانواده‌های مدرن ونکوور، 25 درصد خانواده‌های کلگری و 29 درصد از خانواده‌های جوان تورنتو و مونتریال را تشکیل می‌دهند.

کلگری در میان این چهار شهر بالاترین میزان از تعداد خانواده‌هایی را داشته که نزدیکی به پارک‌ها و طبیعت را در اولویت قرار داده‌اند.

نتایج این گزارش بر اساس نظرسنجی انجام شده از 1،743 خانواده در ونکوور، کلگری، تورنتو و مونتریال بدست آمده است. بیش از نیمی از خانواده‌هایی که در این گزارش بررسی شده‌اند بین 20 تا 39 سال سن دارند و از هر 10 زوج سوال‌شده 6 عدد آن‌ها دارای یک یا تعداد بیشتری فرزند هستند.

منبع: dailyhive