Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

تاکید ترودو بر carbon tax هنگام حضور در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو در حین بازدید روز جمعه گذشته خود از استان آلبرتا مجددا بر تعهد دولتش به منظور کاهش آلاینده‌های کربن تاکید کرد. این در حالی است که استان آلبرتا قصد دارد مالیات بر کربن خود را به زودی لغو کند.

ترودو در مرکز کنفرانس ادمونتون به خبرنگاران گفت: هیچ کس در هیچ کجای کانادا نمی‌تواند آزادانه تولید آلاینده کند. اولویت ما آن است تا در اینباره با استان‌ها همکاری کنیم، اما اگر برخی از استان‌ها قصد مقابله با تغییرات آب‌وهوایی را نداشته باشند این دولت فدرال خواهد بود که وارد عمل می‌شود. موضوع تغییرات آب‌وهوایی برای شهروندان کانادا بسیار حیاتی است و از این رو ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم.

نخست‌وزیر جیسون کنی که به تازگی پیروز شده سوگند خورده تا مالیات کربن استان آلبرتا را که توسط دولت NDP وضع شده، لغو کند.

استان‌های کانادا موظف شده‌اند تا سقف تعیین شده برای کاهش کربن را رعایت کنند. در صورتی که مقامات استانی این کار را انجام ندهند استان آن‌‌‌ها مشمول مالیات وضع شده از سوی دولت فدرال خواهند شد.

ترودو بر این موضوع پافشاری می‌کند که تعهد و یا خروج دولت آلبرتا از برنامه مالیات کربن هیچ اثر منفی بر تصمیم دولت او درباره پروژه خط لوله Trans Mountain نخواهد گذاشت.

دولت فدرال گفته که نظر نهایی خود درباره پروژه مذکور را 18 ژوئن اعلام می‌کند.

در روز جمعه و خارج از سالن کنفرانس جمعی از تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و تابلوهایی خواستار حمایت از پروژه خط لوله، و درخواست از نخست‌وزیر برای اجرایی کردن آن بودند.

جیسون بترشیل که به تازگی از دانشگاه کلگری و در رشته مهندسی پتروشیمی فارق‌التحصیل شده از نخست‌وزیر می‌خواست تا عملیات اجرایی این خط لوله را هرچه سریع‌تر نهایی کند. او گفت: دولت فدرال این قدرت را دارد که ساخت خط لوله را قطعی کند. همه ما می‌دانیم که TMX بارها احداث این پروژه را به تعویق انداخته، اما دیگر زمان آن فرا رسیده تا خط لوله ساخته شود.

ترودو در این دیدار بر روی تراس سالن کنفرانس حاضر شد و طی اظهاراتی باشهروندان آلبرتا همدردی کرد و پذیرفت که آنان در مدت اخیر به دلیل قیمت‌های متغیر نفت و بلاتکلیفی مجوزهای این پروژه، درگیر مشکلات فراوانی بوده‌اند.

ترودو در سخنانی گفت: شهروندان آلبرتا برای رفاه حال کانادایی‌ها بسیار کمک و همکاری کرده‌اند و ما آن‌ها را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

او همچنین گفت که دولت متعهد است منابع طبیعی آلبرتا را به بازارهایی غیر از ایالات متحده نیز ارسال کند.

با وجود آن‌که بخش اصلی دولت آلبرتا را اعضای حزب Conservative تشکیل می‌دهند، اما ترودو اظهار داشت که امیدوار است این استان در کمپین‌های انتخاباتی فدرال که در پاییز آینده برگزار خواهند شد از او حمایت خوبی به عمل بیاورند. او افزود: ما هر روز با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا نگرانی‌های شهروندان را از بین ببریم و اجازه ندهیم دغدغه‌ای برای آن‌ها به وجود بیاید.

زیرساخت شهرداری

به گفته رسانه‌ها ترودو برای ملاقات با شهردار این شهر دان ایونسون و اعطای بودجه زیرساخت تصویب شده برای این شهر، به ادمونتون سفر کرده است.

دو هفته پیش شورای شهر ادمونتون با اجرای یک برنامه حمایتی در صورت عدم پرداخت بودحه از سوی دولت جدید UCP برای برنامه‌های آب‌وهوایی، موافقت کرد. این بودجه برای انجام برنامه‌های سبز در این شهر هزینه خواهد شد.

در بودجه فدرال که در ماه مارس نهایی شد، حزب جمهوری‌خواه متعهد شده تا کمک‌های مالی برای احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهرداری در شهرها و شهرک‌های این ناحیه را از مبلغ 51 میلیون دلار پیشین به 102 میلیون دلار افزایش دهد.

ایونسون این افزایش‌های در نظر گرفته در بودجه را به عنوان پیامی کاملا روشن از سوی دولت فدرال از رضایت آن‌ها به همکاری مستقیم با دولت‌های منطقه‌ای عنوان کرده است.

ایونسون اظهار داشته که این پول اضافی می‌تواند برای پروژه‌های مرتبط با حمل‌ونقل، و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در حوزه سیستم انرژی در Blatchford و یا ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت هزینه شود.

ایونسون افزود که شورای شهر ادمونتون در ماه ژوئن آینده درباره برنامه سرمایه‌گذاری 51 میلیون دلار اضافی که در بودجه فدرال برای این شهر در نظر گرفته شده، تصمیم خواهد گرفت.

منبع: cbc