Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

طرح جیسون کنی برای کاهش مالیات شرکت‌ها در آلبرتا از ۱ جولای اجرا می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از اولین کارهای دولت جدید آلبرتا که دوشنبه توسط نخست وزیر، جیسون کِنی، و وزیر دارایی، تراویس توز، اعلام شد این بود: «آلبرتا را دوباره مشغول کار کنیم.»

کنی اعلام کرده که طرح کاهش مالیات به منظور کارآفرینی، که به لایحه ۳ هم مشهور است، هفته آینده معرفی می‌شود تا مالیات شرکت‌ها در فاصله جولای ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۲ از ۱۲ به ۸ درصد کاهش یابد.

بعد از تصویب در مجلس آلبرتا که ۱ جولای انجام می‌شود، نرخ مالیات کسب‌و‌کارها از ۱۲ به ۱۱ درصد کاهش می‌یابد و سپس به طور مرحله‌ای تا ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به ۸ درصد می‌رسد.

آقای کنی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در ادمونتون اعلام کرد که «این طرح استان را تبدیل به یک آهنربای جذب سرمایه برای کارآفرینی می‌کند و اقتصادمان دوباره به کار می‌افتد.»

طبق اعلام او، این طرح می‌تواند هزاران شغل تمام وقت در بخش خصوصی ایجاد کند و ۱۳ میلیارد دلار  به حجم اقتصاد آلبرتا بیفزاید.

کِنی این را هم اعلام کرد که وزیر دارایی، آقای توز و بقیه وزرای کابینه‌اش در حال آماده‌سازی بخش‌های دیگر طرح کلی خود هستند، از جمله لایحه ۱، برای کاهش مالیات کربن، که کنی می‌گوید فرصت کاهش ۱.۴ میلیارد دلاری مالیات اهالی آلبرتا را می‌دهد.

این طرح در اولین جلسه از سی‌امین مجلس قانونگذاری آلبرتا معرفی خواهد شد که قرار است از ۲۱ مِی کار خود را آغاز کند.

آقای کنی امیدوار است که با این طرح‌ها آلبرتا را تبدیل به محلی جذاب‌تر کند و «سریع‌ترین و قوی‌ترین رشد اقتصادی در کانادا» را به ارمغان بیاورد.

منبع: Daily Hive