Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

آلبرتای زیبا: طبیعت زیبای برکه‌های Grassi (عکس)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مادر طبیعت چیره‌دست‌ترین نقاش دنیا ست و در برکه‌های Grassi هنرش به اوج رسیده است.

واقعا نمی‌شود زیبایی این منطقه را با کلمات توصیف کرد، حداقل یک بار باید چشم‌تان به برکه‌های Grassi در آلبرتا بیفتد و آبِ فیروزه‌ای رنگِ مسحورکننده‌اش را ببینید.

اگر علاقمند سفرهای یک‌روزه هستید اینجا مقصد بسیار خوبی برای یک پیاده‌روی خانوادگی در دل طبیعت است، و البته بخش‌هایی از آن برای صخره‌نوردی مناسب است تا بتوانید ماجراجوی درونتان را هم راضی کنید.

برکه‌های Grassi درست در غرب شهر کَنمور (Canmore) در امتداد بزرگراه Three Sisters قرار دارند، ارتفاع آنها از  سطح دریا ۱,۵۲۵ متر است، به شهر کَنمور مُشرف هستند و از مخزن سد Spray Lakes تغذیه می‌شوند.

این برکه‌ها در سایهٔ کوه‌های Rundle و Three Sisters و Whitemans Pond قرار دارند.

وبسایت Tourism Canmore این منطقه را برای «بهشت گردش خانوادگی» می‌داند، ۲ ساعت پیاده‌روی همراه با صعودهای کوچک؛ تغییر ارتفاع در این مسیر حدود ۲۵۰ متر است.

اگر از کلگری می‌آیید، برای رسیدن به ابتدای مسیر گردش در برکه‌های Grassi بایستی به سمت شرق بروید. کافی است روی این لینک کلیک کنید تا مسیر را روی Google Maps ببینید.

منقطهٔ Grassi میزبان دو برکه است؛ برکهٔ بالادستی و پایین‌دستی. رنگ هر دو ترکیبی از سبز و آبی است و وقتی باد نمی‌وزد، آب آنها بسیار شفاف است.

یک نقطهٔ ضخره‌ای هم وجود دارد که میان صخره‌نوردهای آشنا به منطقه خیلی محبوب است و سنگ‌های آن دارای فسیل‌های اسفنج دریایی از میلیون‌ها سال قبل هستند.

البته که منظرهٔ کوه‌های راکی کانادا هم در برخی نقاط خودنمایی می‌کند.

منبع: Daily Hive