Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

گزارش هزینه اجاره مسکن در شهرهای کانادا، مِی ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گزارش Padmapper، بازار اجارهٔ مسکن در کانادا در یک ماه اخیر تغییر اندکی داشته است.

Padmapper می‌گوید که در ۸ شهر کانادا اجاره‌ها افزایش یافته‌اند و در ۳ شهر کاهش. اما ۱۳ شهر بدون تغییر مانده‌اند.

در این گزارش می‌خوانیم:

«در حالی که در بیش از نصف شهرها هزینه اجاره ثابت مانده است، تعداد شهرهایی که اجاره‌هایشان افزایش داشته بیش از ۲ برابر شده است. با شروع فصل داغ اثاث‌کشی، بایستی انتظار افزایش ماه به ماهِ اجاره‌ها را داشته باشیم.»

پنج شهر گران قیمت کانادا تقریبا بدون تغییر مانده‌اند، تنها استثنا ویکتوریا در بریتیش کلمبیا است که جایگاه پنجم را به شهر Barrie در اونتاریو داده است.

Canadian-Rent-Report-Infographic-Template-2-1024x767.jpg

تورنتو دوباره در صدر گران‌ترین شهرها قرار گرفته و در این یک ماه اجارهٔ آپارتمان یک خوابه با ۱۰ دلار کاهش به ۲,۲۵۰ دلار رسیده است. اجارهٔ دو خوابه هم روی ۲,۸۵۰ دلار ثابت مانده است.

اما وقتی با ماه مشابه پارسال مقایسه کنیم، اجاره یک خوابه در تورنتو ۸ درصد افزایش داشته است.

ونکوور در استان .B.C در جایگاه دومِ شهرهای گران برای اجاره قرار گرفته است. قیمت یک خوابه با ۱.۴٪ افزایش به ۲,۱۳۰ دلار رسیده و دو خوابه با کاهش ۰.۳ درصدی به ۳,۰۹۰ دلار رسیده است.

شهر Burnaby در استان .B.C سومین شهر گران از نظر اجاره است. اجارهٔ یک خوابه روی ۱,۵۷۰ دلار ثابت مانده است. دو خوابه هم با افزایشی ۱.۳ درصدی به ۲,۲۸۰ دلار رسیده است.

مونترال چهارمین شهر گران‌قیمت کانادا است ولی هزینه اجاره یک‌خوابه و دوخوابه به ترتیب روی ۱,۴۷۰ و ۱,۷۱۰ دلار ثابت مانده است. البته که اجارهٔ یک‌خوابه نسبت به زمان مشابه پارسال افزایشی ۱۴ درصدی داشته است.

شهر Barrie از اونتاریو همانطور که بالاتر نوشتیم، جای ویکتوریا در رتبهٔ پنجم را گرفته است. اجاره یک‌خوابه با ۴.۳٪ افزایش به ۱,۴۴۰ دلار رسیده و دوخوابه روی ۱,۵۰۰ دلار ثابت مانده است.

بیشترین افزایش اجارهٔ یک‌خوابه در کل کانادا را هم در شهر Windsor داریم که با صعود ۵.۳ درصدی به ۸۰۰ دلار رسیده است. و البته که با وجود این افزایش، Windsor هنوز ارزان‌ترین اجارهٔ یک‌خوابه‌ها را در کشور دارد.

MayCA.png

منبع: Daily Hive