Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

ونکوور علیه برگزارکنندگان فستیوال ماریجوانای ۴/۲۰ تحقیق می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شورای شهر ونکوور در جلسه اخیر خود با تصویب طرحی تصمیم گرفته که علیه برگزار کنندگان فستیوال ۴/۲۰ تحقیقاتی را بر پا کند و آنها را به خاطر نادیده گرفتن الزامات برگزاری درست یک مراسم عمومی، زیر سوال ببرد.

خانم ملیسا دِجنوا که رئیس این شورا ست یک جنگ توییتری با جودی امری برگزارکننده اصلی این رویداد داشته است.

هدف اصلی این مصوبه بررسی گزینه‌های اقدام حقوقی توسط شورا علیه «فستیوال اعتراضی ۴۲۰ و مجریان آن است تا هزینه‌های تحمیل شده به منابع مالی شهرداری ونکوور، هیئت مدیره پارک محل برگزاری و هر سازمان دست‌اندرکار دیگری که از بودجهٔ عملیاتی شهرداری استفاده می‌کند، را جبران کنند.

خانم دجنوا در شورای شهر ونکوور، در حالی که صدایش بلند شده بود و احساسی بود، گفت که مجریان این فستیوال ۸۰,۰۰۰ دلار برای اجرای موسیقی گروه هیپ-هاپ Cypress Hill پرداخته‌اند ولی حاضر به جبران هزینه‌های تحمیلی به شهر بابت این فستیوال غیرقانون نشده‌اند.

او همچنین از نگرانی‌ها درباره ایمنی مراسم، حضور کودکان و گروه غیرعادی حضار در این رویداد گفته و اینکه می‌ترسد سال آینده در جریان مراسم به کسی صدمه برسد.

عضو دیگر شورا آقای مایکل وایب از حزب سبز گفت که به این طرح رای مثبت نمی‌دهد زیرا ۶۰,۰۰۰ نفر از جوانان ونکوور حتما به دلیلی در این فستیوال حاضر شده‌اند. او اشاره کرد که شاید علتش حضورشان فقدان چنین رویدادهای رایگانی در مکان‌های دیگر باشد، و اینکه باید برای آینده چاره‌ای کرد.

خانم دجنوا صحبت‌های خود را با این خواسته از شورا به پایان برد که به این طرح رای بدهند تا کارمندان شورا گزینه‌های حقوقی را بررسی کنند. اینکه شورا تصمیم به استفاده از این گزینه‌ها بگیرد، نیاز به رای‌گیری دیگری دارد.

در نهایت با رای مثبت به بخشی از این تحقیق، کار به جریان افتاده است.

البته اعضای شورا به آن بخش از طرح که خواستار بررسی اقدام علیه کسب‌وکارهای تامین‌کننده خدمات و کالاها برای برگزاری مراسم بود، رای مثبت ندادند زیرا می‌توانست برای شکایت علیه تمام دست‌اندرکاران برگزاری این فستیوال استفاده شود.

منبع: vancouverisawesome