Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

ترودو برنامهٔ ساخت ۱۸ کشتی جدید برای ناوگان گارد ساحلی کانادا را اعلام کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آقای جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا دیروز در ونکوور بود تا خبر ساخت کشتی‌های جدید برای ناوگان گارد ساحلی کانادا را اعلام کند.

این ناوگان شامل ۱۸ کشتی جدید خواهد بود که بیشتر آنها در بریتیش کلمبیا ساخته خواهند شد. هزینهٔ کل این پروژه بالغ بر ۱۵.۷ میلیارد دلار است.

آقای ترودو در کنفرانس خبری گفت: «دولت ما برنامهٔ نوسازی کامل ناوگان گارد ساحلی را دارد و برای این منظور کارگاه کشتی‌سازی در بریتیش کلمبیا فعال خواهد شد.»

در این بین، ۱۶ کشتی جدید چندمنظوره در کارخانه کشتی‌سازی Seaspan در ونکوور ساخته می‌شوند. کاربرد آنها کنترل ماهگیران، شکستن یخ‌ها، و انجام دیگر ماموریت‌های محوله خواهد بود.

دو کشتی جدید دور از ساحل و قطبی هم برای ماموریت‌های شمالی ساخته خواهند شد که کارخانهٔ Irving Shipbuilding در هالیفَکس ماموریت ساخت آنها را بر عهده گرفته است.

آقای ترودو می‌گوید که برای افزایش ظرفیت کشتی‌سازی کانادا، دولت یک فرآیند رقابتی را هم شروع می‌کند تا کارخانهٔ کشتی‌سازی سومی در کانادا بر پا شود و بتواند به تقاضاهای جدید پاسخ گوید.

علاوه بر سرمایه‌گذاری برای ساخت کشتی، دولت فدرال ۳۵۱.۳ میلیون دلار برای پشتیبانی دایمی از گارد ساحلی و افزایش ظرفیت‌های نظارتی و نوآوری در زمینه انرژی پاک، تخصیص داده است.

منبع: Daily Hive