Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

۱۵ نقطهٔ دیدنی آلبرتای زیبا در تابستان امسال (تصویری)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه ما یک فهرست تفریح رویایی داریم… پرش با بانجی، دیدن برج ایفل، شیرجه از هلی‌کوپتر با چتر، و غیره. ولی چرا کمی بیشتر به زیبایی‌های نزدیکمان نپردازیم؟ مثلا زوایایی از طبیعت آلبرتا که بکر مانده‌اند و دیدن‌شان تجربه‌ای فراموش‌ناشدنی است.

در اینجا یک فهرست گردشگری برای شما آورده‌ایم که زیباترین تفریحگاه‌های طبیعی آلبرتا را در خود دارد. از قایق‌های رکابی در دریاچه Louise تا پیک‌نیک‌های رمانتیک در آبشارهای Castle، تقریبا فهرست‌مان جور است و مورد تکراری ندارد.

مشکل اصلی این است: «چطور می‌شود همهٔ سطرهای این فهرست را تیک زد؟» که راه‌حل این یکی را دیگر به خودتان می‌سپاریم. با پیکوبینو تابستان معرکه‌ای داشته باشید.

نکته: برای ایمنی خودتان، حتما با آمادگی کامل به دل طبیعت بروید. اطلاعات بیشتر برای آمادگی در سفر را در وبسایت‌های Albertaparks.ca و AdventureSmart بیابید.

Horseshoe Lake

این دریاچه که به تازگی درباره‌اش نوشتیم، یک جواهر پنهان در پارک ملی Jasper است. بعد از گردش در طبیعت منقطه و دیدن کوه‌های راکی، حتما به اینجا بروید و تن به آب خنک آن بزنید تا خستگی از بدن‌تان برود.

Quarry Lake Park

این پارک-دریاچهٔ آرام در نزدیکی Canmore نمای سحرآمیزی دارد. کوه‌های راکی دورتادور، آسمان آبی بالای سر، و دشت‌های سبز در اطرافتان هستند. اینجا پاتوقی است برای آرامش، همراهی با دوستان، یا حتی خواستگاری کردن از عشق‌تان!

چند قدمی که از محوطه پارکینگ دور شوید چمنزارهای زیبایی را می‌یابید که جان می‌دهند برای پیک‌نیک و دراز کشیدن. قبل یا بعد از آن هم که شنا می‌چسبد.

دهکده و دریاچه Lake Louise

البته که هیچ چیزی بهتر از یک جای تاریخی در نزدیکی دریاچه‌ای آرام نیست. Lake Louise از این نظر عالی است. دهکده‌ای زیبا در بالای کوه‌های راکی که نماد زیبایی‌های آلبرتا است. دژ قدیمی Lake Louise هم در ساحل شرقی دریاچه است که نماهایی بی‌نظیر از طبیعت اطراف پیش چشم‌ها می‌گذارد.

این دهکده نقطه وصل مسیرهای کوهنوردی و طبیعت‌گردی در این منطقه هم به شمار می‌آید و یکی از دلایلی است که «کانادا دومین کشور زیبای جهان» در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

Moraine Lake

این دریاچه منظره نفس‌گیری دارد، یک آب فیروزه‌ای که در میان قله‌های نوک‌تیز با دامنه‌های برفی محصور شده است. می‌گویند بهترین زمان سفر به اینجا در اواخر ژوئن و آگوست است، زمانی که یخچال‌های طبیعی منطقه آب شده باشند.

یک شیرجهٔ عمیق در آب‌های خنک یا سوار شدن بر پشت کایاک و پارو زدن در این پهنهٔ آبی، تجربه‌ای فراموش نشدنی می‌سازد.

(قبلا در «۵ مقصد فوق‌العاده کوهنوردی در کانادا» به این دریاچه اشاره کرده بودیم.)

Castle Falls

این پارک زیبا را فقط نباید با آبشارهایش شناخت. اینجا مقصدی دور از تمدن است که جان می‌دهد برای یک سفر دو نفری یا دوستانه برای آسایش و آرامش در دل طبیعت دست‌نخورده.

آبشارها تمیزند و آب زلال. درخت‌ها انبوهند و سایه‌ها خنک. در مسیر آب سنگ‌های نرمی قرار دارند که جان می‌دهند برای آفتاب گرفتن.

Drumheller

قبلا در پیکوبینو با درهٔ دودکش‌های جن در نزدیکی شهر Drumheller آشنا شده‌اید. پس توضیح زیادی نمی‌دهیم. اینجا یک مقصد عالی برای سفرهای یک روزه است که هم طبیعت دست‌نخورده را دارد و هم دودکش‌هایی که سخت می‌شود باور کرد که کار طبیعت باشند!

Athabasca Falls

این آبشارها یکی دیگر از زیبایی‌های پارک Jasper هستند و در صدر فهرست جاهای دیدنی آلبرتا قرار می‌گیرند.

تفاوت اینجا با برخی مناطق مشابه، در وفور بلندی‌های اطراف است. عاشقان فراز و فرود از کوه‌ها و صخره‌ها اینجا را به سختی ترک خواهند گفت. البته صخره‌های اینجا دارای پوشش گیاهی زیبایی هستند که گردش را زیبایی دوچندانی می‌بخشند. برخی درخت‌ها با خم شدن روی آب، مناظر زیبایی پدید آورده‌اند.

Banff Legacy Trail

به همهٔ افرادی که موتورسواری، دوچرخه‌سواری و تفریحات جسورانه را دوست دارند، زنگ بزنید! ما یک نقطهٔ عالی برای چند روز پرهیجان تابستانی یافته‌ایم که خب البته… در واقع یک نقطه نیست، بلکه برای خودش یک مسیر تفریحی است.

این مسیر شما را از Banff به Canmore می‌برد و می‌توانید در استراحت‌هایتان هر دو شهر را از نزدیک ببینید.

البته کل مسیر با دوچرخه ۲-۳ ساعتی بیشتر وقت نمی‌برد ولی خب مجبور هم نیستید یک سره تا مقصد پا بزنید.

Writing-on-Stone Park

این پارک ملی را هم پیش‌تر در پیکوبینو شرح داده‌ایم که قدمت سنگ‌نوشته‌های آن به ۷,۰۰۰ سال پیش از میلاد بر می‌گردد و نشان می‌دهد که زندگی مردم Áísínai’pi که ۱۰,۰۰۰ سال پیش در اینجا بوده‌اند، چگونه بوده است.

از نام جالبش که بگذریم، این پارک صحرا-گونه روزهایی گرم و شب‌هایی خنک دارد. و کیست که اینها را دوست نداشته باشد.

Waterton Lakes

این پارک ملی با آب‌های آبی و ریشه‌های عمیقش در تاریخ کانادا، محلی عالی برای ورق زدن کتاب تاریخ دورهٔ دبیرستان است.

از شوخی که بگذریم، صد البته که مناظر آن روح آدم را جلا می‌دهند.

طبیعت اینجا شما را در آغوش می‌گیرد و حیات وحش زیبای آن با شما حرف می‌زند. می‌توانید سوار قایق تاریخی Watertons —به نام International، ساخت ۱۹۲۷— شوید و یک تور آبی را هم در دریاچه‌ها تجربه کنید.

Tunnel Mountain

این کوه علاوه بر مسیرهای کوهنوردی و مناظر زیبایش، در واقع در مرکز شهر Banff هم هست. مسیر ۲.۳ کیلومتری که تا بالای این قله می‌رود خیلی معروف است و وقتی به بالای قله برسید منظره‌ای زیبا از شهر و کوه‌های دورتر را خواهید دید.

غیر از مسیری که تا قله می‌رود، مسیر دیگری هم هست که پیرامون دامنه و در ارتفاعات پایین‌دستی می‌چرخد و زیبایی‌های خودش را دارد.

Cameron Falls

این آبشارها فقط چندین متر تا دهکده Waterton و پارک آن فاصله دارند و اگر در منطقه —مثلا مقیم هتل Prince of Wales— باشید می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه خودتان را به آنها برسانید.

اینجا منطقه‌ای آرام است و جان می‌دهد برای ریلکس کردن ذهن و بدنتان، و البته هر وقت آرامش یافتید می‌توانید با پیاده‌روی روحیه خودتان را هم بهتر کنید.

یک حقیقت جالب: به خاطر باران‌های شدید، آبی که از بالا جاری می‌شود ممکن است با رسوبی به نام Argolite ترکیب شده و رنگ صورتی پیدا کند که گهگاه نمای آبشارها را رویایی‌تر از همه تصورات زمینی ما آدم‌ها می‌کند.

Cave and Basin National Historic Site

این منطقه تاریخی چیزی فراتر از یک دریاچهٔ زیبا است زیرا زادگاه پارک‌های ملی کانادا به حساب می‌آید.

دریاچه‌های آب گرم اینجا حالا یک میراث تاریخی هستند، پس با اینکه دیگر نمی‌شود رفت و تن به آب داغ زیرزمینی زد، اما می‌توان در یک تور تفریحی از آنها بازدید کرد.

تورهای اینجا با راهنما هستند و شما را دقیقا تا آن نقطه‌ای جلو می‌برند که در تاریخ می‌خوانیم «۳ کارگر خط آهن برای اولین بار آب‌های معدنی آن را کشف کردند».

نیز می‌توانید یک تور بازدیدی را در داخل غارها بگذرانید و چه بهتر که شب در دل تاریکی بعد از غروب آفتاب به درون غارها بروید. این تورهای محلی هم شنبه‌شب‌ها از ماه مِی تا آگوست برقرار هستند.

Lake Minnewanka

این دریاچهٔ کشیده بی‌اغراق یکی از زیباترین‌ها در کل آلبرتا است. هر چند مرتفع نیست و آب‌های آبی آن بالادست را ندارد، اما وسعت آن و منظره آسمان که روی این آینهٔ بزرگ طبیعی منعکس می‌شود، در شب و در روز به اندازه کافی مسحورکننده ست.

می‌توانید با کانو و کایاک روی آب گردش کنید یا به ماهیگیری، طبیعت‌گردی و حتی شیرجه در میان یخ‌ها بپردازید.

اگر تفریحات کم‌زحمت‌تری خواستید، قایق‌های تفریحی هم هستند که هم می‌توانید در قالب تور، هم به شکل اجاره‌ای از آنها استفاده کنید.

Elk National Park

این پارک ملی قطعا یک نقطهٔ گردشگری معرکه و عالی در آلبرتا است. این جزیره به شما گزینه‌های زیادی می‌دهد، از کمپینگ به شکل کلاسیک گرفته تا ماندن در کابین‌های ساده با تخت‌خواب و مبلمان.

این منطقه زیاد کوه ندارد، پس وقتی در مسیرهای پیاده‌روی قدم می‌گذارید نگران صعودها و فرودهای پرشیب نباشید. در عوض این مسیرها خیلی طولانی هستند و فرصت‌های زیادی برای دیدن حیات وحش زیبای منطقه به شما می‌دهند.

تابستان خوبی داشته باشید.

منبع: Daily Hive