Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

وسعت آتش‌سوزی Chuckegg Creek از مساحت کلگری هم بزرگتر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا می‌گوید آتشسوزی افسارگسیخته‌ای که در شمال غرب این استان در جریان است و به حریق Chuckegg Creek شهرت یافته، حالا وسعتی بزرگتر از کل مساحت شهر کلگری پیدا کرده است.

این حریق که باعث تخلیه شهر High Level و مناطق اطرافش شده در طول هفتهٔ گذشته بدون وقفه در حال سوختن بوده است.

آتش‌نشان‌های آلبرتایی، در کنار نیروهای کمکی از دیگر استان‌ها بی‌وقفه در حال محافظت از شهر و مردمند ولی آب‌ و هوای خشک این فصل کارشان را فقط سخت‌تر کرده است.

این آتشسوزی تا امروز ۹۲۰ کیلومتر مربع را زیر شعله‌های خود گرفته است. در مقایسه، شهر کلگری حدود ۸۲۵ کیلومتر مربع وسعت دارد.

Screen-Shot-2019-05-21-at-1.26.09-PM.png

هم‌اکنون آتش در فاصله ۳ کیلومتری High Level می‌سوزد (۲ کیلومتر پیشروی نسبت به چهارشنبه) و ۱۴۸ آتشنشان فضای باز، ۱۵۴ آتشنشان ساختمانی، ۲۸ هلی‌کوپتر و تانکر هوایی، و ۱۰ گروه محافظت از سازه‌ها در حال مبارزه با شعله‌ها و محافظت از مناطق تخلیه شده‌اند.

جیسون کنی، نخست وزیر آلبرتا، پنج‌شنبه به منطقه آمده بود تا با مسئولین دیدار کند و کمک‌های دولت استانی را با آنها هماهنگ نماید.

کِنی اوایل هفته قبلی گفته بود که مسئولین بر این نظرند که بیشتر آتشسوزی‌های امسال در آلبرتا سهوی یا عمدی توسط انسان‌ها ایجاد شده‌اند و اینکه همهٔ مردم بایستی مراقب دور انداختن ته‌سیگار و سایر اشیای آتش‌زا باشند.

مراقب طبیعت باشید، الآن فصل به دنیا آمدن اژدهاهای آتشین است که مثل دراگو تر و خشک را با هم می‌سوزانند.

منبع: Daily Hive