Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

۲ کشته و ۱ مجروح ایرانی‌تبار در حادثه انفجار خانه‌ای در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشجوی ۲۲ سالهٔ دانشگاه کلگری خانم دُرسا دهداری (راست)، یکی از دو فردی است که جسد او در خانه‌ای در شمال غرب کلگری، در محله Kincora پیدا شده است.

دوستان خانوادگی می‌گویند که دیگر قربانی این حادثهٔ آتشسوزی، پدر او است اما پلیس هنوز هویت او را رسما تایید نکرده است. خواهر ۱۶ سالهٔ دُرسا، دُرنا دهداری (چپ)، از این انفجار جان به در برده است و برای درمان جراحاتش در بیمارستان بستری شده است.

فریها رَهاد، از دوستان خانوادگی آنها می‌گوید که این دو خواهر خیلی به هم نزدیک بوده‌اند.

او در توصیف رابطهٔ این دو خواهر می‌گوید: «مردم فکر می‌کردند آنها دوقلویند.»

«دُرنا واقعا آدم خوبی است. او همیشه خیلی خیلی شاد است. اگر احساس کند مشکلی دارید بلافاصله به شما پیشنهاد کمک می‌دهد. هرگز نیت بدی در رفتارش ندیده‌ام. دُرسا هم خیلی شبیه خواهر کوچکترش بود، اما روحیهٔ آرام‌تری داشت.»

یکی دیگر از نزدیکان این خانواده، خانم ثمینا صدیقی، می‌گوید دُرنا همیشه به خوبی از خواهر بزرگترش یاد کرده است. او روحیهٔ دُرنا را هم قوی توصیف می‌کند:

«دُرنا همیشه خودش است. همیشه فکرش را بی‌فیلتر می‌گوید. همیشه از ما دفاع می‌کند. واقعا دختر شیرینی است. حتی وقتی ما روز خوبی نداریم، او خندان و پر انرژی ما خوشحال می‌کند.»

دُرسا که در دانشگاه کلگری مشغول تحصیل بود قصد داشت قاضی شود، و خواهرش دُرنا هم در دبیرستان سِر وینستون چرچیل تحصیل می‌کند.

شنبه (پریروز) حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر بود که گزارش یک انفجارِ احتمالی در خانه‌ای از خانه‌های Kincora به نیروهای امدادی رسید. انفجاری که پلیس می‌گوید اتفاقی نبوده است.

وقتی نیروها به محل رسیدند دو جسد در داخل خانه و یک دختر جوان با جراحات جدی در بیرون یافتند.

یکشنبه بازرس‌های آتشنشانی و پلیس بررسی‌های خود در این خانه را ادامه دادند، و همزمان دسته گلی به یادبود قربانی‌ها در بیرون از خانه مشاهده می‌شد.

خانم رهاد که خانه‌اش در نزدیکی خانهٔ دهداری‌ها ست، می‌گوید خودروهای پلیس و آتشنشانی تا روز پس از حادثه در اطراف این خانه حضور داشته‌اند: «از دور چراغ‌های چشمک‌زن آنها پیدا ست.»

درِ گاراژ نشانه‌های واضحی از انفجار دارد، پنجره‌ها در طبقه دوم و پشت خانه دوده گرفته‌اند، و شیشه‌ها همه شکسته‌اند.

پلیس می‌گوید این حادثه خانوادگی است ولی توضیح بیشتری ارائه نکرده و انتشار اطلاعات بیشتر را به تکمیل بررسی‌ها موکول کرده است. هیچ متهم یا مظنونی هم مورد تعقیب نیست.

مادر این خانواده اکنون در شهر نزد فامیل خود است و عزاداری می‌کند.

خانم صدیقی می‌گوید که در زمان حادثه فقط مادر و دو دختر در این خانه زندگی می‌کرده‌اند و والدین دخترها در حال طلاق گرفتن بوده‌اند. خانم رهاد هم می‌گوید که دُرنا بارها در مورد رابطهٔ پر از تنش خود با پدرش، در جمع‌های دوستانه صحبت کرده است.

رهاد می‌گوید: «دُرنا در نوجوانی رابطه خوبی با پدرش نداشت. مادر و پدر هم در سال‌های اخیر روابط خوبی با هم نداشتند.»

همسایگان و ساکنین محلهٔ Kincora یکشنبه شب مراسم دعایی را در نزدیکی خانه دهداری‌ها برگزار کردند.

پلیس از همه خواسته است که هر گونه اطلاعاتی در مورد این حادثه را با تلفن 4034288877 ادارهٔ پلیس یا به طور ناشناس با وبسایت  www.calgarycrimestoppers.org در میان بگذارند.

منبع: Calgary Herald و GlobalNews