Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ساخت 594 محل کمپینگ جدید در پارک‌های استانی بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساخت 594 محل جدید برای کمپینگ در پارک‌های بریتیش‌کلمبیا خبر خوشی برای دوستداران طبیعت است. حال مقاصد کسانی که چادر را برای اقامت انتخاب می‌کنند در سطح استان بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود.

در اطلاعیه‌ منتشر شده آمده که دولت استانی در مجموع 362 محل جدید در 13 پارک بریتیش‌کلمبیا، و 232 محل دیگر را در 12 تفریحگاه سطح استان احداث کرده است. این مکان‌های جدید دارای معماری و بخش‌های منحصربفرد خود هستند.

به گفته مقامات، مکان‌های کمپینگ جدید در بخش‌هایی از بریتیش‌کلمبیا که شاهد بیشترین تقاضا بوده‌اند، ساخته شده‌اند. این نواحی Lower Mainland، Thompson-Okanagan، The Kootenays، و Mount Robson هستند.

در کنار ساخت مکان‌های کمپینگ جدید، امکانات موجود و زیرساخت این نقاط نیز بهبود پیدا کرده‌ است. همچنین در چهار پارک استانی که عبارتند از پارک Fintry، پارک Martha Creek، Robson River، و پارک Monck به تازگی و در سال جدید شاهد ساخت امکانات و زیرساخت‌های مناسب و موردنیاز برای مسافران بوده‌ایم.

وزیر محیط‌زیست بریتیش‌کلمبیا جورج هیمن در اینباره اظهار داشته: افراد از سرتاسر دنیا به استان ما می‌آیند تا از زیبایی‌های حیرت‌انگیز طبیعی و امکانات کمپینگ موجود در آن لذت ببریند. در حال حاضر کمپینگ بیش از هر زمان دیگری محبوب پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده تا مقامات استانی تصمیم به افزایش تعداد محل‌های کمپینگ و بهبود امکانات موجود در آن‌ها بگیرند.

در سال 2018 نیز تعداد 431 محل جدید برای کمپینگ در استان ایجاد شده بود. به این ترتیب در طول دو سال گذشته تعداد این مکان‌ها به 1،025 عدد رسیده است.

با وجود افزایش‌های اخیر در تعداد محل‌های کمپینگ، دولت استانی تاکید کرده که هیچ افزایشی در هزینه ورودی این مراکز پیشبینی نشده است.

وزیر گردشگری بریتیش‌کلمبیا لیزا بیر در اینباره گفت: شهروندان بریتیش‌کلمبیا عاشق وقت‌گذرانی در دل طبیعت هستند. افزایش تعداد مکان‌های کمپینگ به این معنی است که اکنون تعداد بیشتری از مردم می‌توانند به مقصدهای محبوب خود دسترسی پیدا کنند و از جذابیت‌های جدید در نواحی مختلف استان لذت ببرند.

پارک‌های بریتیش‌کلمبیا و نواحی کمپینگ آن دارای امکانات متعدد، بازدیدکنندگان روزانه، و گزینه‌های مختلفی مانند کوهپیمایی، قایق‌سواری، ماهی‌گیری و دوچرخه‌سواری کوهستان برای تفریح هستند.

مناطق تفریحی برخی از Land Crown در خارج از پارک‌های استانی را شامل می‌شوند. مدیریت این مناطق تفریحی بر عهده وزارت جنگل‌ها، زمین‌ها و بهره‌برداری از منابع طبیعی، و توسعه نواحی روستایی است. به طور کلی این مناطق در نواحی دورافتاده قرار دارند. دسترسی به آن‌ها نیز تنها از طریق راه‌های خاکی که در میان جنگل‌ها ساخته شده امکان‌پذیر است. این نواحی امکانات کمپینگ کمتر و قدیمی‌تری را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند. به عنوان مثال آب قابل‌شرب و الکتریسیته در این نواحی وجود ندارد.

جاس پنی که رئیس اتحادیه کمپینگ و رانندگان RV بریتیش‌کلمبیا است می‌گوید: من از افزایش 594 عددی سال جاری در تعداد مکان‌های کمپینگ در پارک‌های بریتیش‌کلمبیا بسیار خوشحالم و از این اقدامات شدیدا استقبال می‌کنم. پیشبینی می‌شود که بیش از یک میلیون راننده RV و دوستدار کمپینگ در سال 2019 از بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا و واشنگتن در استان ما اقامت کنند. این افزایش مطمئنا در کاهش ازدحام در نواحی محبوب و پرطرفدار گردشگری استان اثرگذار خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق سرویس رزرو Discover Camping محل کمپینگ موردنظر خود را از قبل تعیین کنید.

عملیات عمرانی برخی از این محل‌ها فعلا پایان نیافته است. برای همین بهتر است پیش از سفر و با مراجعه به سایت اینترنتی پارک‌های بریتیش‌کلمبیا از پیشرفت عملیات در هرکدام از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

منیع: dailyhive