Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

کانادا دارای جایگاه سوم دنیا از نظر سرعت دانلود است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا یکی از بالاترین سرعت‌های دانلود اینترنت در دنیا را دارد.

بر اساس گزارشی که Opensignal منتشر کرده کشور کانادا از نظر سرعت دانلود جایگاه سوم را به خودش اختصاص داده است.

Opensignal به نقشه‌برداری پوشش دسترسی به اینترنت بی‌سیم می‌پردازد و وضعیت شبکه‌های موبایل را در 87 کشور دنیا در پنج منطقه وسیع از نظر دسترسی به شبکه 4G، کیفیت ویدئو، سرعت دانلود و آپلود و میزان تاخیر مورد بررسی قرار می‌دهد.

آخرین گزارش منتشر شده از سوی Opensignal درباره وضعیت شبکه‌های اینترنت موبایل، معیاری برای ارزیابی کیفیت اینترنت موبایل نواحی مختلف بر اساس تجربه کاربران است. به این ترتیب میزان آمادگی مناطق مختلف دنیا برای ورود اینترنت 5G است که میلیاردها کاربر در سرتاسر دنیا را به اینترنتی بهتر متصل خواهد کرد، بررسی می‌شود.

گفته می‌شود که اینترنت 5G تا 20 Gb/s سریع‌تر از 4G خواهد بود و از آنجایی که سرعت دانلود آن بالاتر است، کاربران تجربه بهتری از تماشای ویدئوهای استریم خواهند داشت. شبکه 5G با استفاده از فرکانس‌های رادیویی بالاتر که اطلاعات را سریع‌تر و با دقت بیشتری انتقال می‌دهند، اینترنت باکیفیت‌تر و ثدرتمندتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در حال حاضر تاریخ قطعی برای نصب و راه‌اندازی شبکه 5G در کانادا اعلام نشده است.

بر اساس گزارش اخیر کشور کانادا پس از کشورهای کره‌جنوبی و نروژ از نظر سرعت دانلود رتبه سوم را در دنیا به خودش اختصاص داده است.

کره‌جنوبی تنها کشوری است که کاربران اینترنت آن قادر هستند سرعت‌های دانلود بالای 50 Mb/s را تجربه کنند. نروژ نیز با سرعت 48.2 Mb/s در رتبه دوم جای گرفته است.

با این‌که سرعت دانلود کانادا نسبت به قبل قدری کاهش پیدا کرده و رقم 42.5 Mb/s را ثبت کرده، Opensignal بر این نکته تاکید کرده که کسب جایگاه سوم توسط کانادا تا حدی غیرمنتظره بوده است. در این گزارش آمده: در آخرین گزارش دریافتی از کاربران سه اپراتور بزرگ کشور کانادا متوجه شده‌ایم که کاربران به سرعت‌های بالای 35 Mb/s دسترسی دارند و سرعت دانلود در شهرهای بزرگ این کشور حتی به بالای 60 Mb/s هم می‌رسد.

از نظر سرعت آپلود اما کانادا با ثبت رقم 10.2 Mb/s به نسبت کشورهای صدرنشین یعنی دانمارک و کره‌جنوبی که به ترتیب ارقام 15.3 و 15.2 Mb/s را کسب کرده‌اند، در مقام پایین‌تری قرار دارد.

Opensignal با اندازه‌گیری سرعت میانگین کاربران اپراتورهای LTE در کشورهای مختلف این گزارش را تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش اختلاف بین سرعت آپلود مقام اول یعنی دانمارک با مقام دهم یعنی کانادا بیش از 5 Mb/s است. این درحالی است که پس از کانادا 40 کشور جای گرفته‎‌‌اند که رکوردی در حدود 5 Mb/s کمتر از آن را کسب کرده‌اند.

بعلاوه کانادا تنها کشور آمریکای شمالی است که از نظر تجربه تماشای ویدئو وضعیت خیلی خوبی داشته است. این درحالی است که همسایه جنوبی یعنی ایالات متحده از این نظر رتبه خوبی ندارد. برای اندازه‌گیری این مورد Opensignal تجربه تماشای ویدئوهای استریم توسط کاربران در نقاط مختلف جهان را مورد بررسی قرار داده است.

در گزارش Opensignal به این نکته اشاره شده که هیچ کشوری نمره عالی در این حوزه کسب نکرده و کانادا یکی از شش کشور غیر اروپایی این لیست بحساب می‌آید که نمره بسیار خوب را کسب کرده است.

از نظر دسترسی به شبکه 4G کانادا رتبه 18ام را بدست آورده است. برای مقایسه کشورها در این حوزه Opensignal مقدار زمانی که کاربران دارای اینترنت 4G به شبکه 4G دسترسی دارند را محاسبه کرده است. کره جنوبی از این حیث رتبه اول را دارد و پس از آن کشورهای ژاپن و نروژ جای گرفته‌اند.

در حوزه دسترسی به شبکه 4G این گزارش توسعه جغرافیایی این شبکه در نواحی مختلف را مورد بررسی قرار نداده است.

فاکتور تاخیر سرعت نیز به مقدار داده‌هایی که در یک دوره زمانی خاص قابل انتقال هستند اشاره دارد و بر حسب میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. بررسی‌های Opensignal نشان داده‌اند که تنها 13 کشور زمان تاخیر زیر 40 میلی‌ثانبه را ثبت کرده‌اند. کانادا با ثبت زمان 46 میلی‌ثانیه متاسفانه نتوانسته در بین این کشورها جای گیرد و در بین 87 کشور مورد بررسی رتبه 29ام را کسب کرده است.

در کل کشور کانادا در هر پنج حوزه مورد بررسی توسط Opensignal جایگاه خوبی داشته است. با اینحال وضعیت کنونی اینترنت کانادا برای راه‌اندازی شبکه 5G به اندازه کافی مناسب نیست.

در مصاحبه‌ای که مارتین ایوزیچ، رییس شرکت امنیت سایبری و داده PwC واقع در تورنتو با دیلی‌هایو انجام داده اظهار داشته که کانادا در این مورد همچنان جای کار دارد.

او در اینباره گفت: خطر جا ماندن از انقلاب صنعتی بعدی کشور ما را تهدید می‌کند. با تماشای ابعاد بازار و نیز شرکت‌های ارتباطی کانادا کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسد که بدون مشارکت دولت در این حوزه، قادر باشیم به موقع خود را به جایگاه مناسب برسانیم. ما باید به این موضوع به عنوان اولویتی ملی نگاه کنیم.

منبع: dailyhive