Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

جریمه پرواز پَهپادهای بدون مجوز در کانادا چقدر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تعدادی از قوانین و محدودیت‌های از پیش تصویب شدهٔ کانادا در زمینه کاربری پهپادها، حالا به مرحلهٔ اجرا رسیده‌اند و این می‌تواند برای افرادی که هنوز مجوز ندارند، منجر به جریمه‌های سنگین—تا سقف ۵,۰۰۰ دلار—شود.

وزیر حمل‌و‌نقل کانادا آقای مارک گارنو این قوانین جدید را در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۹ معرفی کرده بود که هدف اصلی آنها جلوگیری از پرواز پهپادهای شخصی در نزدیکی فرودگاه‌ها و در اوضاع اضطراری است.

در ضمن کاربرها از به پرواز درآوردن و هدایت پهپاد در حالت مست یا نشئه هم منع شده‌اند.

این قوانین شامل استفاده از تمام پهپادها با وزن ۲۵۰ گرم تا ۲۵ کیلوگرم است که در دیدرس خلبان به پرواز در می‌آیند.

دولت فدرال می‌گوید که رعایت این قوانین در همه حال لازم است، چه پرواز پهپاد برای تفریح باشد، چه برای کار یا تحقیقات علمی و محیطی.

پهپادهای ریز (MicroDrone) که وزنی کمتر از ۲۵۰ گرم دارند، مشمول این قوانین جدید (ساده و پیشرفته) نیستند زیرا ارتفاع پروازی آنها خطرساز نیست.

مارک گارنو، وزیر حمل‌و‌نقل در این باره می‌گوید:

«پهپادها یک بخش اقتصادی مهم هستند که پتانسیل رشد بزرگی برای بهبود زندگی و مرتبط کردن محله‌ها و شهرهای مختلف به همدیگر دارند.»

«قوانین جدید ما با ایجاد فضای قانونگذاری ایمن و قابل‌پیش‌بینی، فرصت‌های جدیدی درست می‌کنند تا دست اندر کاران این حوزه به نوآوری‌های واقعی بپردازند و خلبان‌های تفریحی و غیر تفریحی، همه با امنیت و ایمنی کامل در آسمان کانادا پرواز کنند.»

در این قوانین حداقل سن برای خلبانیِ پهپادها ۱۴ سال در نظر گرفته شده است.

خلبان یک پهپاد بایستی وسیله پروازی خود را ثبت کند و برای آن کُد یا شمارهٔ ثبت بگیرد، آزمون آنلاین را بگذراند، و مجوز خلبانی برای فعالیت‌های پایه یا حرفه‌ای را هم دریافت کند.

پهپادها باید در زیر سقف مجاز (۱۲۲ متر، ۴۰۰ فوت) پرواز کنند و از هواپیماها دور بمانند.

خلبان‌ها تا ۱۲ ساعت پس از مصرف مشروبات الکلی یا تحت تاثیر الکل، حق هدایت هیچ پهپادی را ندارند.

هر کسی که این قوانین را زیر پا بگذارد از ۱,۰۰۰ دلار برای خلبان‌های تفریحی تا ۵,۰۰۰ دلار برای خلبان‌های تجاری، جریمه می‌شود.

منبع: Daily Hive