Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

جریمه 20 میلیون دلاری برای خطوط کشتی‌رانی کروز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خطوط کروز شرکت Carnival به دلیل تخلیه زباله و آلوده کردن اقیانوس در مجموع 20 میلیون دلار جریمه نقدی شده است. البته این خبر تازه‌ای برای این شرکت نیست و پیش از این هم آن‌ها بارها به دلایلی مشابه محکوم شده‌اند. Princess Cruises که یک شرکت تابعه Carnival است نیز پیش از این به خاطر نقض تعهدات خود در توافق سال 2017 به خاطر دفع زباله‌های غیرمجاز محکوم شده بود. این درحالی است که Princess Cruises هنوز به خاطر جرایمی مشابه و مربوط به سال 2016 تحت عفو مشروط فعالیت می‌کرده است.

بر اساس حکم دادگاه که روز دوشنبه اعلام شد، Carnival زباله‌های پلاستیکی و پسماند غذای خود را در اقیانوس تخلیه می‌کرده است. بر اساس اطلاعاتی که Business Insider منتشر کرده این شرکت آمار تولید زباله‌های خود را به طور دقیق اعلام نکرده و آن‌ها را دستکاری کرده است. این شرکت به طور مخفیانه کشتی‌های خود را بررسی می‌کرده‌ تا مشکلات محیط‌زیستی آن‌ها را در حضور بازرسان ثالث بیابد، اما این مشکلات را به بازرسان رسمی اطلاع نمی‌داده است.

در گذشته شرکت Carnival همواره یک الگوی رفتار غیرقانونی داشته است. در سال 2016 Miami Herald گزارش کرد که این شرکت به دلیل تخلیه غیرقانونی نفت و پنهان‌کاری‌های انجام داده در مورد پنج کشتی خطوط Princess Cruise، مبلغ 40 میلیون دلار جریمه شد و تا پنج سال تحت عفو مشروط قرار گرفت.

این حکم در حالی اجرا می‌شد که Carnival یک محکومیت در سال 1998 به خاطر تخلیه غیرقانونی نفت، یک محکومیت در سال 2002 به خاطر دستکاری آمارهای مربوط به پسماندهای نفتی و یکسری جرایم دیگر را نیز در سوابق دادگاهی خود داشته است.

شرکت Carnival طی آخرین حکم صادره به پرداخت 20 میلیون دلار جریمه نقدی، بازرسی مجدد کشتی‌ها، انجام اقدامات بیشتر برای اطمینان از اجرا شدن توافقات سال 2017، کم کردن تعداد پلاستیک‌های یکبارمصرف مورد استفاده در کشتی‌ها و ایجاد تیم‌هایی برای مدیریت پسماندهای خود محکوم شده است. در صورتی که این شرکت هرکدام از موارد بالا را اجرا نکند باید روزانه بین 1 تا 10 میلیون دلار جریمه نقدی بپردازد.

منبع: dailyhive