Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

بزرگترین کنفرانس برابری جنسیتی در ونکوور برگزار شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه گذشته و در میان تشویق و شادی حاضرین، بزرگترین کنفرانس با موضوعیت برابری جنسیتی را در شهر ونکوور افتتاح کرد.

این کنفرانس با سخنرانی ترودو بازگشایی شد. کنفرانس Women Deliver 2019 بیش از 6،000 رهبر جهانی، چهره پرنفوذ، شخصیت‌های آکادمیک، حامیان حقوق زنان و طرفداران ایجاد تغییر را با هدف زمینه‌سازی برای پیشرفت بیشتر دختران و زنان در سرتاسر دنیا، گردهم جمع کرد.

جاستین ترودو در حالی در این کنفرانس شرکت می‌کرد که تنها چند ساعت از انتشار گزارش نهایی ساعات ابتدایی روز درباره قتل زنان و دختران بومی کانادایی می‌گذشت.

ترودو در سخنرانی خود و درحالی که برخی از حاضرین با فریاد زدن “شرم” او را خطاب قرار می‌دادند گفت: گزارش صبح امروز قدم مهم دیگری در راه رسیدن به عدالت برای زنان بومی کانادایی بود.

ترودو به این نکته اشاره کرد که گزارش مربوطه مرگ زنان و دختران بومی و افراد دگرباش در کانادا را یک نسل‌کشی نامیده است. او در سخنرانی پیشین خود در شهر Gatineau کبک از واژه نسل‌کشی برای این جنایت استفاده نکرده بود.

نخست‌وزیر در سخنان خود تاکید کرد که متاسفانه کشور کانادا در زمینه برخورد با مسائل گوناگون مرتبط با برابری جنسیتی مانند جنسیت‌گرایی، نفرت از زنان، نژادپرستی و استعمارگرایی بدون اشکال عمل نکرده است. او در اینباره گفت: مقابله با این چالش‌ها پیچیده و مشکل است. با اینحال کشور کانادا همواره به تلاش خود برای غلبه بر این مشکلات ادامه داده و خواهد داد.

او در سخنانی گفت: کنفرانس Women Deliver هفته‌ای تاریخی را رغم خواهد زد. من بی‌صبرانه منتظر دیدار از رهبران و کنشگران عرصه‌های حمایت از حقوق زنان هستم که زندگی خود را صرف ایجاد برابری جنسیتی در دنیا کرده‌اند. ما همگی این را می‌دانیم که حتی یک لحظه هم نمی‌توان دست از تلاش در این راه برداشت. من در این کنفرانس حضور خواهم داشت تا به دنیا نشان دهم رهبری کانادا در زمینه ایجاد برابری جنسیتی همچنان ادامه‌دار است و ما تنها شعار نمی‌دهیم بلکه در عمل نیز کارهای زیادی انجام خواهیم داد.

جاستین ترودو پس از این سخنرانی در یک بحث و مناظره در سالن اصلی با شرکت‌کنندگان رده‌بالای این کنفرانس شرکت کرد. اوهورو کنیاتا رییس جمهور کنیا و سالوورک زود نخستین رییس جمهور زن کشور اتیوپی، در میان سایر نفرات حضور داشتند.

پیش از این کنفرانس دولت فدرال نیز در چندین اطلاعیه به موضوع ابتکارهای انجام شده درباره حقوق ملی و جهانی زنان پرداخته بود.

درست قبل از روز جهانی زنان، ماری نگ که وزیر تجارت‌های کوچک و توسعه صادرات است اولین سرمایه‌گذاری‌های استراتژی در زمینه کارآفرینی زنان از سوی کشور کانادا را معرفی کرد. این سرمایه‌گذاری که در مجموع 2 میلیارد دلار است، قصد دارد تا تعداد شرکت‌های تجاری که توسط زنان اداره می‌شوند را تا سال 2025 دو برابر کند.

در اواخر ماه مه یک سرمایه‌گذاری 5.3 میلیون دلاری نیز در چهار سازمان فعال در بریتیش‌کلمبیا انجام گرفت تا به مقابله با آزار جنسی در محیط کار اختصاص داده شود.

در روز یکشنبه مریم منصف که وزیر توسعه بین‌المللی و وزیر زنان و برابری جنسیتی است قول داد تا 30 میلیون دلار به سه سازمان زنان اعطا شود. این برنامه مشارکت و همکاری با سازمان‌های Community Foundations of Canada، Canadian Women’s Foundation و Grand Challenges Canada عملیاتی خواهد شد.

علاوه بر این‌ها قرار است سازمان امور جهانی کانادا نیز یک سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری را تحت عنوان کمک مالی برای ایجاد برابری جنسیتی و یک منبع مالی پایدار و قابل پیش‌بینی برای کمک به سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق و جنبش‌های زنان، مخصوصا سازمان‌هایی که در کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کنند، اختصاص دهد.

کنفرانس Women Deliver از تاریخ 3 تا 6 ژوئن در مرکز همایش شهر ونکوور برگزار شد. در این کنفرانس کنشگران و رهبران جهانی متعددی در حوزه برابری جنسیتی حضور داشتند که از میان آن‌ها می‌توان به چهره‌هایی همچون سوفی گریگوری ترودو، ملینا گیتز و تارانا بورک اشاره کرد.

منبع: dailyhive