Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

سرمایه‌گذاری سالانهٔ ۱.۴ میلیارد دلاری کانادا برای برنامه جهانی سلامت زنان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هفته قبل بعد از افتتاحیه کنفرانس Women Deliver 2019 در ونکوور، جاستین ترودو اعلام کرد که دولت فدرال کانادا در حال تامین منبع سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری سالانه برای حمایت از سلامت زنان و دخترها در کانادا و بقیه دنیا است.

این برنامه سالانه از ۲۰۲۳ شروع می‌شود و یک «سرمایه‌گذاری تاریخی» لقب گرفته که در حمایت از حقوق جنسی و فرزندآوری زنان و در کنار آن سلامت مادران، نوزادان و کودکان به اجرا در خواهد آمد.

ترودو در بیانیه‌اش نوشته:

«نمایندگانی مانند فعالان Women Deliver، رهبرانِ مبارزه برای برابری جنسیتی و حقوق زنانند—و به عنوان یک حکومت، ما باید کنار آنها بایستیم و یک متحد واقعی باشیم. امروز، حکومت کانادا متعهد به تامین سالانهٔ ۱.۴ میلیارد دلار برای حمایت از سلامت زنان و دخترها در سرتاسر دنیا است.»

«همه بانوان، بدون توجه به محل زندگیشان، بایستی به سیستم بهداشت و درمانِ امن و با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند. با سرمایه‌گذاری برای حمایت از حقوق جنسی و بارداری زنان و در کنار آن سلامت مادران، نوزادان و کودکان ما می‌توانیم دنیایی عادلانه‌تر، برابرتر، و موفق‌تر بسازیم.»

یک بخش از این سرمایه‌گذاری —۷۰۰ میلیون دلار— به حقوق جنسی و بارداری زنان اختصاص خواهد یافت.

دولت فدرال می‌گوید که با این بودجه تا حد امکان دسترسی زنان و دخترها در سرتاسر دنیا به خدمات بهداشتی، از جمله سقط جنین، را تامین خواهد کرد و از حق تصمیم‌گیری آنها در مورد بدن خودشان حمایت می‌کند.

دولت ترودو در زمینه اهمیت حمایت از حق فرزندآوری زنان بسیار فعال و گویا بوده است.

ماه گذشته وزیر زنان و برابر جنسیتی کانادا، خانم مریم منصف، نامه‌ای را به اعضای محافظه‌کار مجلس که در تظاهرات علیه سقط جنین شرکت کرده بودند، منتشر کرد.

او در نامه‌اش به این ۱۲ عضو مجلس چنین نوشته است:

«با حضور در تظاهرات ضد-انتخاب علیه زنان، حمایت از اکران فیلم‌های ضد-انتخاب، و تقویت سیاستمدارهای محافظه‌کاری که قول «بر اندازی سقط جنین» را می‌دهند، حزب محافظه‌کار در حال نمایش امیال خود برای بازگشایی این بحث‌ها و به عقب برگرداندن حقوق زنان و استقلال آنها است.»

خانم منصف در نامه‌اش نوشته است: «مردم کانادا—و به خصوص زنان کانادا—مستحقند که بدانند آیا حزب محافظه‌کار [در صورت رسیدن به قدرت] قصد به عقب گرداندن کشور در زمینه حقوق زنان را دارد یا خیر.»

منبع: canada-eh