Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

دیدنی‌ترین مسیر پیاده‌روی در نزدیکی ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر ساکن ونکوور باشید شاید هیچ چیز به اندازه یک آخر هفته آفتابی و فرصتی برای خارج شدن از شهر شما را خوشحال نکند. ونکووری‌ها معمولا به نقاط پرطرفداری مانند Quarry Rock، Grouse Grind و یا Joffre Lakes می‌روند و همین موضوع سبب می‌شود جمعیت زیادی در این نقاط ازدحام کند.

یکی از دغدغه‌های شهروندان ونکوور همیشه آن بوده که مکان‌های دیدنی جدیدی پیدا کنند که به اندازه سایرین شلوغ نباشند. این روزها پیدا کردن همچین جایی بسیار سخت شده، مخصوصا اگر به دنبال جایی خوش‌منظر و زیبا هستید.

حال به لطف سایت Yarvana توانسته‌ایم مسیری جذاب و دوست‌داشتنی برای پیاده‌روی در دل طبیعتی بکر و نزدیک به شهر ونکوور پیدا کنیم. این منطقه که Crooked Falls نام دارد به اندازه سایر نواحی شلوغ نیست و هر آخرهفته منتظر شماست.

این مجموعه آبشار دارای مسیرهای گوناگون با درجات سختی‌ متنوع هستند. Crooked Falls در 36 کیلومتری شمال Squamish قرار دارد و برای رسیدن به این منطقه شما تنها باید از مرکز شهر ونکوور یک ساعت و نیم رانندگی کنید.

پس از وارد شدن به جاده Suamish Valley به سمت چپ بپیچید تا وارد جاده Ashlu شوید. پس از طی 2.4 کیومتر به ابتدای مسیر پیاده‌روی Sigurd Creek خواهید رسید. این مسیر دارای دست‌انداز است و آنت‌دهی تلفن همراه نیز آنقدرها خوب نیست. راستای دوربین خود را فراموش نکنید! هرچند در حین سفر دسترسی به اینترنت نخواهید داشت، اما پس از رسیدن به خانه می‌توانید عکس‌های زیبایی در اینستاگرام پست کنید.

در طول این مسیر پیاده‌روی 6 کیلومتری مناظر بسیار زیبایی از Squamish Valley خواهید دید و از دل یکی از حیرت‌انگیزترین نقاط جنگلی West Coast عبور می‌کنید. باید از درون طبیعتی وحشی و جنگلی عبور کنید که در برخی نقاط وارد قلمرو خرس‌های گریزلی نیز می‌شود! پس بهتر است از قبل خود را آماده کنید تا در صورت مواجه با خرس واکنش مناسبی نشان دهید.

یکی از ویژگی‌های خوب سایت Yarvana این است که علاوه بر راهنمایی‌هایی که به مسافرین می‌دهد، اطلاعات خوبی و مفیدی از مناظر و طبیعت اطراف نیز در اختیار آن‌ها می‌گذارد که سفر را برایشان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. شما باید پیش از هرچیزی وسایل مناسب برای مقابله با حمله خرس را در اختیار داشته باشید و برای مثال بتوانید به خوبی از اسپری خرس استفاده کنید.

اگر قصد پیاده‌روی و طی مسیر آبشار‌های Crooked Falls را در فصل بهار دارید حتما مراقب تنه درخت و سنگ و سایر اجسامی که آب‌های خروشان این زمان از سال با خود می‌آورند باشید. همین خطرات موجب می‌شوند که همراهی یک راهنمای آزموده برای داشتن سفری خوب و سلامت توجیه‌پذیر باشد.

آبشارهای Crooked Falls واقعا شگفت‌انگیز و زیبا هستند. این منطقه به قدری کم رفت‌وآمد است که اگر در زمان مناسب به آن سفر کنید شاید تنها انسان‌های حاضر در محل باشید. آب‌ پودر شده از آبشارها و خنکی و طراوت هوای اطراف خستگی مسیر را از تن شما خارج می‌کند.

در هنگام تماشای آبشارها و گشت‌وگذار در مناطق اطراف مراقب پرتگاه‌های متعددی که وجود دارند باشید. سنگ‌های اطراف آبشار به شدت لیز هستند و زمین نیز گاهی گلی و لغزنده است.

سایت Yarvana دارای راهنماهای حرفه‌ای و محلی است که هر گوشه از این ناحیه را می‌شناسند و از تمام خطرات موجود مطلع هستند. آن‌ها بسیاری از مسیرهای فرعی جاده را بلدند که گاهی به مناظری رویایی ختم می‌شوند. همچنین رویدادهای گوناگون جمعی و تورهای خصوصی را نیز برای بازدیدکنندگان ترتیب می‌دهند. در Yarvana می‌توانید برنامه‌های جذاب و گوناگون سنگنوردی، ماهیگیری، دره‌نوردی  و پیاده‌روی را پیدا کنید. سفر با Yarvana خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

همیشه قبل از شروع هر ماجراجویی مطمئن شوید که برای آن آمادگی کافی را دارید. شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز درباره نحوه آماده شدن برای سفر و نکات ایمنی درباره برنامه‌های اینچنین را در وبسایت‌‎های North Shore Rescue  و AdventureSmart  مطالعه کنید.

منبع: dailyhive