Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

عجایب هفت‌گانه طبیعی دنیای مدرن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جهان پر از شگفتی‌های گوناگون است که تنها نام بردن آن‌ها زمان خواهد برد. اما اگر بخواهیم نگاهی به عجایت هفت‌گانه طبیعی دنیای مدرن بیاندازیم، شاید لیست جدیدی که با رای بیش از 500 میلیون نفر از سراسر دنیا انتخاب شده‌ بهترین گزینه ما باشد.

شائو هوانگ نویسنده و گردشگر که تمام این نقاط دیدنی را از نزدیک دیده آن‌ها را بر اساس علاقه و نظر شخصی خودش مرتب کرده است. در ادامه با این عجایب هفت‌گانه بیشتر آشنا خواهیم شد.

  1. جزیره Jejudo، کره جنوبی

این جزیره به خاطر سواحل زیبا، مسیرهای پیاده‌روی متنوع، سنگ‌های آتشفشانی دیدنی و مناظر بدیعی که دارد شهرت پیدا کرده است. این جزیره آتشفشانی یکی از مقاصد محبوب ساکنین محلی و گردشگران خارجی است. برجسته‌ترین نماد این جزیره قله Seongsan Ilchul-bong در شرق جزیره است. این دهانه عظیم آتشفشانی به زیبایی از دل دریا سر بیرون آورده است.

این نویسنده و گردشگر اعتقاد دارد که این جزیره با وجود داشتن جاذبه‌های گوناگون برای یک اقامت چندروزه، هیچ محل خاص و منظره آنچنان خیره‌کننده‌ای را در دل خود ندارد و در انتهای لیست ما قرار می‌گیرد.

  1. آمازون، برزیل

آمازون نه تنها بزرگترین جنگل استوایی روی کره زمین است، بلکه یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های کره خاکی را نیز دارد و بیش از 20 درصد اکسیژن موردنیاز برای ادامه حیات موجودات را تولید می‌کند. همین ویژگی‌ها برای قرار گرفتن آن در لیست عجایب هفت‌گانه کافی است.

اگر نگاهی به اندازه این ناحیه بیاندازیم به راحتی متوجه خواهید شد که گشت‌وگذار در سرتاسر آن تقریبا غیرممکن است. اما مطمئنا اگر حتی مدتی کوتاه را در یکی از اقامتگاه‌های جنگلی در دل جنگل‌های آمازون بگذرانید متوجه آرامش بی‌همتا و کند شدن زمان خواهید شد.

از آن‌جایی که وجود آمازون برای ادامه زندگی حیاتی است، نمی‌توان در بی‌نظیر بودن آن شک کرد. اما به عقیده هوانگ چون شما در آمازون چیزی جز درخت، درخت و باز هم درخت پیدا نخواهید کرد، و همین باعث شده که شاید به اندازه باقی عجایب این لیست جذاب نباشد. اما چیزی که در این جنگل‌ها به مقدار بی‌نهایت می‌توان پیدا کرد آرامش و هوای پاک است.

  1. رودخانه زیرزمینی Puerto Princesa، فیلیپین

اگر از بیرون به این رودخانه نگاه کنید شبیه به غاری پر شده از آب به نظر می‌رسد. اما کافی است سوار یک قایق پدالی باریک شده و از دهنه این غار شگفت‌انگیز عبور کنید. اشکال آهکی زیبا و تالارهای عظیمی که در مسیر رودخانه زیرزمینی وجود دارند نفس شما را در سینه حبس خواهند کرد.

هرچند ابعاد این غار و رودخانه زیرزمینی آنچنان زیاد نیست، اما بدون شک با یکی از شگفتی‌های طبیعی کره زمین طرف هستیم! البته باید این را به خاطر داشته باشید که تنها به یک غار سفر خواهید کرد و نباید انتظار بیش از حدی داشته باشید. این را هم باید اضافه کنیم که درست پس از تمام شدن رای‌گیری درباره عجایب هفت‌گانه جدید، اکتشافات غارنوردی بیشتر منجر به کشف یک غار آبی جدید به نام  Sơn Đoòng در ویتنام شده که بزرگترین تالار و گذرگاه را در دل خود دارد. همین باعث شده که این غار حیرت‌انگیز نتواند جایگاهی بهتر از پنجمی را کسب کند.

  1. خلیج Halong، ویتنام

سوار شدن بر روی قایق‌های سنتی جانک بهترین راه تماشای غارهای پنهان و زیبایی‌های نهفته در هزاران جزیره آهکی واقع در این خلیج است. این جزیره‌های رویایی همانند برج‌هایی جنگلی، مستقیم از آب‌ بیرون زده‌اند و منظره‌ای حیرت‌انگیز را شکل داده‌اند.

گردشگران اگر بخواهند طبیعت دلفریب این ناحیه را بهتر کشف کنند می‌توانند سوار قایق‌های کایاک شده و یا با دوچرخه در این جزایر پرسه بزنند. بیدار شدن از خواب بر روی یکی از قایق‌های زیبای جانک، آن هم درست در میان جزایر و هنگامی که هوای مه‌آلود در حال عبور از روی آب است تصویری به یادماندنی را در ذهن شما ثبت خواهد کرد.

  1. جزیره کومودو، اندونزی

در کومودو نیز به مانند خلیج Halong می‌توانید تفریحات بسیار متنوعی را در محیطی زیبا و شگفت‌انگیز تجربه کنید. این جزیره خانه بزرگترین گونه سوسمار کره زمین یعنی اژدهای کومودو است. سواحل حیرت‌انگیز کومودو با شن صورتی‌رنگ و دست‌نخورده‌ای که دارد بهترین جا برای لذت بردن از مناظر دریا و طبیعت پیرامون است. در آب‌های ساحلی کومودو نیز می‌توانید تنوعی غنی از گونه‌های دریایی را پیدا کنید.

برای گشت‌وگذار در جزیره‌های کومودو به چند روز زمان نیاز خواهید داشت. کوهپیمایی، شیرجه و تماشای مناظر رویایی (مخصوصا نمای دیدنی جزیره Padar) تنها بخشی از تفریحات این جزیره هستند.

با تمامی این‌ها گردشگران برای دیدن از جزیره کومودو با یک مشکل اساسی مواجه هستند: قرار است از سال 2020 ورود به این جزیره به طور موقت ممنوع‌‎ شود. این تصمیم به خاطر آن گرفته شده که بازدیدکنندگان زیادی اقدام به دزدیدن اژدهای کومودو از جزیره کرده‌اند و این کار باعث شده تا جمعیت این گونه به شدت با خطر انقراض مواجه شود. این ممنوعیت فرصتی مناسب برای افزایش جمعیت این گونه جانوری در خطر انقراض و بازیابی محیط زندگی آن‌ها فراهم خواهد آورد.

پس بهتر است از زمان باقی مانده استفاده کنید و تا قبل از آغاز ممنوعیت در اولین فرصت به این جزیره دیدنی بروید.

  1. آبشارهای Iguazu، آرژانتین

طبیعت آبشارهای جنگلی در هرجایی که قرار داشته باشد دیدنی است. اما قدرت شگفت‌انگیز و ابعاد عظیم آبشارهای Iguazu نفس هر بازدیدکننده‌ای را در سینه حبس خواهد کرد. این آبشارها از نظر وسعت می‌توانند به سادگی با آبشارهای ویکتوریا در نزدیکی زیمباوه رقابت کنند. همچنین از آن‌جایی که Iguazu درست بر روی مرز واقع شده‌، شما می‌توانید نمایی منحصربفرد از آن‌ها را از کشور برزیل نیز مشاهده کنید.

یک راه دیگر برای لذت‌ بردن از مناظر آبشارها سوار شدن بر روی قایق‌های بادی و رفتن به رودخانه و یا سوار شدن بر روی هلیکوپتر و پرواز از فراز آن است. عظمت این آبشارها باعث شده‌ تا لقب “گلوی شیطان” نیز به آن‌‎ها داده شود.

  1. کوه Table، آفریقای جنوبی

به عقیده هوانگ کوه Table شایسته دریافت عنوان شگفت‌انگیزترین جاذبه طبیعی دنیا است. این نماد برجسته شهر کیپ‌تاون به ساختمان‌های شهر چسبیده است. این کوه منزلگاه گونه‌های متنوعی از گیاهان و گل‌های وحشی نادر است. این گونه‌ها تنها در اکوسیستم خاصی که بر روی این کوه ایجاد شده، رشد می‌کنند.

بر روی این کوه چندین مسیر کوهپیمایی، سنگنوردی و حتی فرود با طناب وجود دارد. برای لذت بردن از مناظر حیرت‌انگیز آن تنها کافی است یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید. البته با یک ساعت پیاده‌روی و رسیدن به قله Lion’s Head بهترین منظره به محیط اطراف را خواهید داشت (البته اگر ابرها به شما اجازه دهند). مطمئنا اگر بتوانید خود را تا قبل از طلوع خورشید به قله برسانید، یکی از بیادماندنی‌ترین روزهای عمر خود را تجربه خواهید کرد.

منبع: dailyhive