Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

کاهش ۴.۳ درصدی قیمت مسکن در کلگری نسبت به پارسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت مسکن در کلگری رو به کاهش است، در مِی ۲۰۱۹ شاهد بودیم که قیمت‌ها نسبت به ماه مشابه پارسال ۴.۳ درصد پایین آمده‌اند و طبق آمارهای انجمن املاک و مستقلات کانادا (CREA)، هنوز عرضه در بازار بیشتر از تقاضا است که می‌تواند باعث ادامهٔ کاهش شود.

گزارش ماهانه CREA می‌گوید که شاخص قیمت مسکنِ MLS برای کلگری، امروز عدد ۴۱۸,۳۰۰ دلار را نشان می‌دهد که ۷.۲۸ درصد پایین‌تر از ۵ سال قبل، و ۴.۳۴ درصد پایین‌تر از پارسال است.

میانگین قیمت خانه‌های فروخته شده در مِی ۲۰۱۹ در استان آلبرتا ۳۸۸,۵۶۸ دلار بوده است؛ همین میانگین برای مِی ۲۰۱۸ رقم ۳۹۴,۶۴۸ دلار را نشان می‌داد.

به گزارش CREA قیمت‌های مرجع در ادمونتون ۳.۶ درصد، در رجینا ۳.۹ درصد، و در ساسکاتون ۱.۳ درصد کاهش یافته‌اند.

crea-house-price-graph.JPG

در گزارش CREA می‌خوانیم:

«در سرتاسر منطقه شاهد افزایش تاریخی عرضهٔ مسکن نسبت به فروش هستیم، و قیمت خانه‌ها هنوز زیر میانگین پارسال مانده‌اند.»

«فضای قیمت‌گذاری خانه‌ها احتمالا در همه این شهرها ضعیف باقی می‌ماند تا زمانی که تعادل عرضه و تقاضا به شرایط بهتری برگردد.»

در نقطهٔ مقابل، بازار مسکن در سطح کشور بهترین ماه خود در بازهٔ ۱۶ ماه اخیر را پشت سر گذاشته، زیرا فعالیت در شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور افزایش یافته و کمک کرده که بازار ملی از سطوح پایین اوایل امسال صعود کند.

طبق آمار CREA میانگین کشوری قیمت خانه در مِی ۲۰۱۹ به ۵۰۸,۰۰۰ دلار رسیده که افزایشی ۱.۸ درصدی نسبت به پارسال را نشان می‌دهد.

اگر دو منطقهٔ شهریِ Metro Vancouver و Greater Toronto را که گرانترین بازارهای کانادا هستند از بقیه جدا کنیم، میانگین قیمت کشوری اندکی پایین‌تر از ۳۹۷,۰۰۰ دلار می‌ایستد.

منبع: CBC