Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

بیانیهٔ جیسون کنی به دنبال تایید دوباره TMX توسط دولت فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تنها ساعتی پس از تایید مجدد پروژه توسعه خط لوله Trans Mountain در دولت ترودو، نخست وزیر آلبرتا آقای جیسون کنی بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده است.

این خط لوله که یکی از موضوعات دنباله‌دار در صحنه سیاست و اقتصاد کانادا، به خصوص بین دو استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا بوده است حالا پس از مدت‌ها شکایت و چالش‌های حقوقی و آگهی‌های سیاسی، مجوز پیشرفت را از دولت مرکزی دریافت کرده است.

آقای کِنی این تایید را یک بُرد و موفقیت برای استان خودش می‌داند، چراکه توسعه خط لوله منجر به افزایش ظرفیت استخراج نفت آلبرتا می‌شود—استانی که از سال‌ها قبل حجم استخراج نفتش از ظرفیت صادرات آن بیشتر بوده است.

البته او می‌گوید تنها زمانی موفقیت و بُرد قطعی را جشن خواهد گرفت که این پروژه تکمیل شود و رسما به کار بیفتد.

او می‌گوید:

«این تایید دوباره را نباید به این زودی جشن بگیریم، زیرا این فقط یک قدم دیگر در مسیری است که رک و روراست بگویم، زمان زیادی را از ما تلف کرده است.»

«به همین دلیل است که ما تصمیم امروز دولت فدرال را جشن نمی‌گیریم و آن را موکول می‌کنیم به شروع ساخت و ساز و مهمتر از آن، تکمیل خط لوله.»

«پس ضمن ابراز خوشحالی از این تصمیم، حالا وقت شروع کار است.»

با وجود تصویب دوباره پروژه در دولت مرکزی، نباید موانع پیشرفت آن را تمام شده فرض کنیم. ده‌ها مجوزهای محلی باید صادر شود و احتمال شکایت‌های جدید از طرف بومیان و دولت بریتیش کلمبیا نیز وجود دارد که می‌تواند دوباره در مسیر TMX مشکل ایجاد کند.

منبع: Daily Hive