Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

بدون ویزا به برزیل سفر کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت برزیل برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری تصمیم گرفته تا به شهروندان کانادایی، آمریکایی، استرالیایی و ژاپنی اجازه دهد بدون ویزا به این کشور سفر کنند. این قانون جدید از تاریخ 17 ژوئن 2019 اجرایی شده است.

از آن‌جایی که دولت برزیل تصمیم خود مبنی بر حذف ویزا برای این چهار کشور را از ماه مارس اعلام کرده، در طول این مدت شاهد افزایش تقاضای سفر به این کشور بوده‌ایم. بر اساس گزارشی که Kayak منتشر کرده جست‌وجوی پروازها به مقصد برزیل از مبادی استرالیا، آمریکا، کانادا و ژاپن به ترتیب 36، 31، 19 و 4 درصد رشد داشته است.

برزیل کشوری مملو از شگفتی است. از ساحل کوپاکابانا، مناظر غروب آفتاب دیدنی ایپانما و جنگل‌های lush گرفته تا مراسم رقص سامبا هنگام غروب خورشید، نوشیدنی‌های خنک و دلپذیر، دختران بیکینی‌پوش جذاب، مجسمه باشکوه مسیح و درختان نخل که در هرکجا به زیبایی روییده‌‌اند. با لغو ویزا شما تنها باید بلیط هواپیمای خود برای این سفر شگفت‌انگیز را تهیه کنید و رفتن به برزیل از هر زمان دیگر راحت‌تر شده است.

در حال حاضر دولت کانادا به دلیل آمار بالای جنایت و فعالیت گروه‌های تبهکار گوناگون در کشور برزیل، از مسافرینی که عازم این کشور هستند خواسته تا اقدامات احتیاطی حداکثری را حین اقامت خود در برزیل انجام دهند.

علاوه بر این دولت کانادا به شهروندان خود، مخصوصا زنان باردار پیشنهاد کرده تا در زمان سفر به کشورهایی مانند برزیل که آلوده به ویروس زیکا بوده‌اند، تمامی نکات بهداشتی و احتیاطی را در نظر داشته باشند.

با وجود آزاد شدن ویزا برای سفر به برزیل، شهروندان این کشور همچنان باید رفتن به کانادا ویزا یا مجوز الکترونیکی سفر داشته باشند.

از آن‌جایی که سفر به کشور برزیل بدون اقامت در شهر حیرت‌انگیز ریودوژانیرو کامل نخواهد شد، در ادامه برخی از دیدنی‌های این مقصد پرطرفدار گردشگری برای شما معرفی شده‌ است. شما نیز بهتر است از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرید و هرچه سریع‌تر ساک خود را آماده کنید!

به ساحل دیدنی کوپاکابانا بروید

کوپاکابانا یکی از معروف‌ترین سواحل دنیا است که همیشه در آن سرزندگی، زیبایی و هیجان را می‌توان یافت. حتما برای گرفتن حمام آفتاب به این‌جا بروید اما نباید انتظار آرامش و سکوت داشته باشید. فروشندگان خیابانی در اطراف ساحل مشغول فروش پوشاک، غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های مختلف هستند. موج‌سواران به آب‌های زیبا می‌دوند و مردم محلی نیز به انجام بازی‌های توپی مختلف سرگرم هستند. دیدن از این ساحل تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر گردشگر خواهد بود.

در مهمانی‌های محله Lapa شرکت کنید

مطمئنا کسی در مهارت مهمانی‌ گرفتن برزیلی‌ها شکی ندارد. پس در زمان دیدار از ریو باید شرکت در یکی از آن‌ها را حتما تجربه کنید. یکی از بهترین محله‌های شهر برای شرکت در مهمانی‌ها Lapa است. شما می‌توانید سامبا برقصید، نوشیدنی‌های الکلی گوناگون بنوشید و غروب زیبای خورشید را تماشا کنید.

با تله‌کابین به بالای کوه Sugarloaf بروید

ریو شهری پر از تپه و کوه است. اگر می‌خواهید زیبایی واقعی این شهر را ببینید باید خود را به بالای یکی از همین ارتفاعات برسانید. بهترین راه سوار شدن تله‌کابین و رفتن به بالای کوه Sugarloaf و تماشای مناظر دیدنی از آن بالاست. تمام شهر زیر پای شما خواهد بود، از ساحل کوپاکابانا و ایپانما گرفته تا مجسمه مسیح، خلیج‌های مملو از قایق و کشتی و تپه‌های پر از آپارتمان‌های لوکس و استوایی زیر پای شما خواهند بود.

حتما caipirinha را امتحان کنید

نوشیدنی ملی برزیلی caipirinha دقیقا همان چیزی است که در ریو احتیاج دارید. Caipirinha از الکل، کاچاکا، شکر و لیمو تشکیل می‌شود و در هر ساعتی از گرمای روز آن را بنوشید مجددا سرحال و پرانرژی خواهید شد. Caipiroska نیز نوعی دیگر از این نوشیدنی است که در آن وودکا وجود دارد.

در ساحل ایپانما قدم بزنید

این ساحل تا حدودی لوکس‌تر از کوپاکابانا است و در اطراف آن می‌توانید هتل‌های مشهور، رستوران‌های گران‌قیمت و فروشگاه‌های لوکس را که پشت هم صف کشیده‌اند ببینید. در امتداد ساحل ایپانما درختان نخل و پیاده‌راه‌های زیبا وجود دارند که قدم زدن در آن‌ها فوق‌العاده است. شما می‌توانید منظره‌ای زیبا از قلل Two Brothers در پشت ساختمان‌های مسکونی ریو را نیز از این‌جا ببینید. راستی گرفتن عکس از مناظر غروب آفتاب ایپانما را فراموش نکنید.

سری به بافت قدیمی ریو (favelas) بزنید

نواحی فقیرنشین یا حاشیه‌نشین ریو که favelas نام دارند به خاطر تراکم جمعیتی بالا و ساختار مسکونی خاص خود شهرت پیدا کرده‌اند. این محله‌ها بسیاری از تپه‌های اطراف ریو را پوشانده‌اند. هرچند ورود به این بخش از شهر بسیار خطرناک به نظر می‌رسد، اما اگر با تور و راهنمایان ماهر سری به آن‌ها بزنید می‌توانید نگاهی از نزدیک به شرایط زندگی نزدیک به یک سوم جمعیت این کلان‌شهر بیاندازید. هرگز به تنهایی به این بخش از شهر نروید و حتما پیش از سفر به این ناحیه اطلاعات کافی را از مسئولین محل اقامت خود کسب کنید.

از باغ گیاه‌شناسی ریو دیدن کنید

حتما یک روز عصر را برای بازدید از Jardim Botanico اختصاص دهید. در این باغ انواع گیاهان و درختان گوناگون وجود دارند و بخشی از پوشش جنگلی و طبیعی این کشور پهناور را در خود جای داده است. بعلاوه آبنماها، فروشگاه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های متعددی برای رفاه حال گردشگران در این باغ تعبیه شده است. از میان برگ گیاهان باغ می‌توانید منظره‌ای دیدنی از مجسمه مسیح و نمایی از شهر ریو را ببینید. حتما آوردن دوربین خود را فراموش نکنید تا عکس‌های اینستاگرامی دیدنی از پیاده‌راه معروف باغ که ردیف درختان نخل در اطراف آن است بگیرید.

مجسمه دیدنی مسیح بر بالای شهر

این جاذبه بسیار مشهور است و همیشه شلوغ و پر از توریست می‌باشد، اما شک نکنید که ارزش ایستادن در صف را دارد. شما می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط از ایستادن در صف‌های طولانی فرار کنید و در اولین زمان ممکن فرصت دیدن از مجسمه را بدست آورید.

این مجسمه تقریبا از هر نقطه شهر قابل مشاهده است (همانند برج ایفل در پاریس) و ایستادن در کنار آن حس باشکوهی دارد. نمای شهر و اقیانوس از بالای تپه حیرت‌انگیز است و تصویری خاطره‌انگیز را در ذهن شما ثبت خواهد کرد.

پله‌های سلارون را بالا و پایین کنید

اسکاداریا سلارون که هنرمندی شیلیایی است این پله‌ها را طراحی و آن‌ها را به مردم برزیل تقدیم کرده است. اگر طرفدار موسیقی هیپ‌‎هاپ باشید احتمالا سلارون شما را به یاد ویدئو موسیقی Beautiful از اسنوپ‌داگ و فرل‌ویلیام خواهد انداخت! حتما سری به این جاذبه دیدنی در محله Lapa برای گرفتن عکسی زیبا بزنید.

در جنگل‌های Tijuca پیاده‌روی کنید

در هر گوشه از شهر ریو مناظر بدیع می‌توان یافت. برای همین بهتر است تا جایی که فرصت دارید به گوشه‌وکنار آن سرک بکشید. پارک ملی Tijuca که به عنوان بزرگترین جنگل شهری دنیا شناخته می‌شود طبیعتی حیرت‌انگیز دارد که باید آن را حتما از نزدیک ببینید. با طی کردن مسیرهای مشخص شده در دل این جنگل استوایی می‌توانید به قله‌های باشکوه و متعددش صعود کنید، آبشارهای دیدنی آن را ببینید و از پرواز گونه‌های متعدد پرندگان که بسیاری از آن‌ها را تاکنون ندیده‌اید، و پرسه گونه‌های جانوری دیگر مانند میمون‌ها و ایگواناها لذت ببرید.

هنری که بر دیوارهای شهر نقش بسته

ریو شهری پر از چنب‌وجوش، جذاب و زیباست که تاثیر تمام این ویژگی‌ها را می‌توان بر روی دیوارهای شهر مشاهده کرد. حتما به خیابان‌ها و کوچه‎های محله‌هایی مثل لاپا و سانتاترزا بروید تا گرافیتی‌های دیدنی آن‌ها را از نزدیک ببینید. دوربین خود را حتما همراه داشته باشید!

به بالای Morro Dois Irmãos بروید

این مسیر پیاده‌روی شاید یکی از زیباترین‌ها در دنیا باشد. حتما پیش از طلوع خورشید از خواب بیدار شده و با گذشتن از میان محله‌های فقیرنشین شهر خود را به ابتدای مسیر برسانید. از این‌جا بر اساس توانایی‎‌های بدنی که دارید حدود یک ساعت پیاده‌روی از میان جنگل Two Brothers خواهید داشت. منظره پایان مسیر از سواحل کاپاکابانا و ایپانما فوق‌العاده است. شما می‌توانید از تورهای تدارک دیده شده توسط شرکت‌هایی مانند Universo Trail برای برنامه‌ریزی این سفر نیز استفاده کنید.

در زمان برگزاری کارناوال‌ به ریو سفر کنید

در هر زمان از سال که به ریو سفر کنید مطمئنا مهمانی‌های فوق‌العاده و پر از رقص‌ و آواز برزیلی‌ها توجه شما را جلب خواهند کرد. با اینحال اگر همزمان با برگزاری کارناوال‌های باشکوه در ماه مارس به این شهر بروید وضعیت کاملا فرق می‌کند! تمام مردم برزیل لباس‌های پر زرق‎‌وبرق کارناوال را به تن دارند و شبانه‌روز و بدون توقف مشغول رقص و شادی می‌شوند. حضور در این کارناوال‌ها می‌تواند خاص‌ترین تجربه‌ای باشد که برزیل به بازدیدکنندگان خود می‌بخشد.

ریو شهر شگفتی‌هاست و مطمئنا در سفر خود با جاذبه‎‌های دیگری نیز روبرو می‌شوید، اما در لیست بخشی از معروف‌ترین دیدنی‌های شهر به شما معرفی شدند.

منبع: dailyhive