Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

شهرداری کلگری خواستار نظردهی مردم درباره قوانین قلیان و وِیپ شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سرتاسر دنیا روند رو به رشدی برای تبدیل مکان‌های عمومی به «محیط‌های ممنوع برای مصرف دخانیات» وجود دارد.

در چند دههٔ اخیر قوانین منطقه‌ای، استانی و فدرالِ کانادا در مورد دخانیات، تغییرات جدی به خود دیده‌اند و امروزه تقریبا تمام محیط‌های بسته (مانند رستوران‌ها، استادیوم‌های هاکی، و بازارهای خرید) به تابلوی smoke-free مزین شده‌اند.

حالا شهرداری کلگری می‌خواهد بررسی کند که آیا قوانین فعلی مصرف دخانیات (سیگار، وِیپ، و غیره) به بهترین نحو سلامت عمومی را تامین و محیط‌های عمومی را محافظت می‌کنند، یا اینکه در این زمینه کاستی‌هایی دارند.

و در این مسیر، شهرداری خواهان نظر شما درباره بهینه بودن قوانین فعلی است.

smoking-hookah.jpg

برای نمونه، شهرداری در نظر دارد که مصرف قلیان (Waterpipe) در محیط کار، مکان‌های عمومی، و برخی محیط‌های روباز خاص را ممنوع کند و حتی می‌خواهد کشیدن سیگار و استفاده از وِیپ در اتاق هتل‌ها و مُتل‌ها، پارک‌های عمومی، و رویدادهای عمومی روباز را ممنوع کند.

اخیرا قلیان در میان جوانانِ گروهی سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بسیار محبوب شده، به خصوص که در موقع بازاریابی آن را «گیاهی» و «فاقد-تنباکو» معرفی می‌کنند—ولی این به معنای مضر بودن آن برای سلامتی افراد نیست.

در حقیقت، بخش بزرگی از تحقیقات نشان می‌دهد که ضرر قلیان حتی از سیگارهای تنباکو بیشتر است زیرا مونوکسید کربن بیشتری را وارد ریه‌های افراد می‌کند.

hookah-pipe.jpg

بسیاری از شهرداری‌ها از جمله تورنتو، ونکوور، و اوتاوا حالا مصرف قلیان در محیط‌های عمومی را ممنوع کرده‌اند.

شهروندان کلگری هم می‌توانند بین ۱۷ ژوئن تا ۷ جولای بازخوردهای خود را به شهرداری کلگری بدهند که تاثیر زیادی در تغییر قوانین مصرف دخانیات در آینده خواهد داشت.

با رفتن به وبسایت Engage.Calgary.ca همین امروز نظر خود را با مسئولین در میان بگذارید.

منبع: Daily Hive