Tuesday, April 16, 2024
4.5 C
Calgary

اجباری شدن کاشت ۱۰ درخت برای دانش آموزان فیلیپینی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک لایحه جدید در فیلیپین تصویب شده است که طبق آن هر دانش آموز باید حداقل ۱۰ درخت بکارد  تا بتواند فارغ التحصیل شود.

لایحه شماره ۸۷۲۸، که به نام (میراث فارغ التحصیلی برای حفاظت از محیط زیست) شناخته می‌شود، شامل همه دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف (ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه) خواهد شد. هدف این است که همه با حفاظت از محیط زیست، حفظ تنوع زیستی، کاهش تغییرات اقلیمی، و تطبیق کشور در کاهش فقر و امنیت غذایی کوشا باشند.

https://www.instagram.com/p/BgGT0eCnJUY/?utm_source=ig_embed

گونه‌های درختان باید متناسب با موقعیت، آب و هوا و توپوگرافی منطقه باشند و اولویت در کاشت گونه های بومی است. درختان باید در نواحی جنگلی، مناطق حفاظت شده، واحدهای محلی، زمین های متعلق به معادن و سازمان‌های نظامی و سایر زمین‌های مناسب کاشته شود.

فیلیپین کشور فوق العاده تماشایی با مناظر زیبا و شکوهمند طبیعی است. دارای ۷٬۶۴۱ جزیره در دریاهای آسیای جنوب شرقی است. این کشور در اغلب فهرست‌های برترین مقاصد گردشگری جهان جای می‌گیرد.

https://www.instagram.com/p/ByXgjAQAfJ5/?utm_source=ig_embed

البته کشوری با زیبایی‌ها و دیدنی‌های طبیعی خیره کننده مانند فیلیپین با چالش‌های مختص خودش روبه‌رو است. هر سال توریست‌های بسیاری برای دیدن سواحل شنی و آب‌های کریستالی آن به این کشور سفر می‌کنند. به حدی که حجم بالای گردشگر باعث شد به مدت ۶ ماه ورود آنان را به جزیره Boracay‌ ممنوع کنند تا آسیب‌های وارد شده به طبیعت جبران شود.

فیلیپین همچنین با مسائل زیست محیطی مواجه است و جنگل زدایی مهم‌ترین آن‌ها است. پیشرفت وسیع و کشاورزی، باعث کاهش شدید مناطق جنگلی در سراسر کشور شده است، به گزارش  Forbes مناطق جنگلی فیلیپین در طول قرن بیستم از ۷۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

https://www.instagram.com/p/Bq6OEzPhv9t/?utm_source=ig_embed

تبریک به فیلیپین برای برداشتن گامی بزرگ در راستای حفظ زیبایی‌های این بخش از مادر طبیعت!

منبع:‌ Dailyhive