Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

پنج کشوری که نباید به آن‌ها سفر کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داشتن پاسپورت کانادایی به معنی آزادی کامل برای سفر به هرکجای دنیا است. شما دیگر حین سفر از کشوری به کشور دیگر نگران مراحل پیچیده و طولانی دریافت ویزا نخواهید بود. اما آسان بودن سفر به بسیاری از کشورهای جهان برای کانادایی‌ها به این معنا نیست که دولت کانادا با انجامشان موافق است.

دولت کانادا توصیه‌های مسافرتی خود را همیشه به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. هم‌اکنون نیز تعدادی کشور در لیست منتشر شده از سوی آن‌ها وجود دارد که توصیه شده به آن‌ها سفر نشود.

چگونه دولت کانادا کشورها را از نظر امنیتی رتبه‌بندی می‌کند؟

دولت کانادا چهار سطح را برای امنیت شهروندان خود حین سفر تعیین کرده است:

  1. اقدامات امنیتی عادی را به کار ببرید، یعنی در حال حاضر هیچ نگرانی خاصی برای سفر به این کشورها وجود ندارد؛
  2. کاملا محتاطانه عمل کنید، یعنی در این کشور یک خطر احتمالی وجود دارد و باید مراقب اتفاقات اطراف خود باشید، این سطح اخطار می‌تواند در کوتاه‌مدت مجددا تغییر کند؛
  3. از سفرهای غیرضروری بپرهیزید، یعنی وضعیت امنیتی به هیچ وجه مناسب نیست و تنها در صورت اجبار باید به این کشورها سفر کرد؛
  4. از هرگونه سفر ضروری یا غیرضروری بپرهیزید، به این معنی است که خطری بسیار جدی که امنیت تمام افراد را تهدید می‌کند در این کشورها وجود دارد.

دولت کانادا در وبسایت رسمی خود گفته: در بسیاری از مواقع اتفاقاتی مانند حملات تروریستی، ناآرامی‌های داخلی، جنگ، شورش، بلایای طبیعی و شرایط بهداشتی خطرناک در برخی کشورها رخ می‌دهد و ما مجبور به انتشار توصیه‌ و اخطارهای مسافرتی می‌شویم.

اخطاریه‌هایی که از سوی دولت در اینباره منتشر می‌شوند معمولا با توجه به وضعیت موجود در کشور مقصد بعد از مدتی مورد تغییر قرار می‌گیرند. اتفاقاتی که در کشورهای مختلف جهان رخ می‌دهد باعث می‌شوند تا کارشناسان دولتی تصمیم‌گیرنده در اینباره نظر خود درباره خطرات امنیتی را تغییر دهند و سطح آن را بالاتر یا پایین‌تر آورند.

در حال حاضر بیش از 20 کشور دنیا در لیست منتشر شده از سوی دولت قرار دارند که از شهروندان خواسته شده از هر سفر ضروری یا غیرضروری به آن‌ها بپرهیزند.

در ادامه این گزارش پنج کشور معرفی شده که دولت کانادا از شهروندان خود خواسته به آن‌ها سفر نکنند. در صورتی که قصد سفر به هرکدام از این مقصدها را دارید بهتر است برنامه خود را تغییر دهید. اما اگر همچنان اصرار به انجام سفر خود دارید بهتر است به خوبی خودتان را برای این سفر بیمه کرده و مراقبت تمام جوانب سفرتان باشید.

هائیتی

دولت کانادا از شهروندانش خواسته که از هرگونه سفر غیرضروری به هائیتی بپرهیزند. این تصمیم به دلیل ناآرامی‌های داخلی و تظاهرات خشونت‌آمیز اخیر که در این کشور در جریان هستند گرفته شده است. بعلاوه گزارش شده که برخی روزنامه‌نگاران و کارکنان خبرگزاری‌ها در جریان تظاهرات ناپدید شده و بعدها جنازه آن‌ها پیدا شده است. از جمله دیگر خطرهایی که مسافران را تهدید می‌کند می‌توان به دزدی و سرقت مسلحانه و انواع دیگر جرایم نیز اشاره کرد.

سودان جنوبی

در لیست منتشر شده از مسافران کانادایی خواسته شده که به هیچ وجه به سودان جنوبی سفر نکنند. این تصمیم پس از بالا رفتن تنش‌ها در این کشور و ناحیه از آفریقا گرفته شده که به شدت جان افراد را تهدید می‌کند. برخی از خطرهای موجود عبارتند از بمب‌های کنارجاده‌ای، بستن جاده‌ها، قتل و کشتار شهروندان، خشونت و تجاوزهای جنسی و قطع ارتباطات اینترنتی در منطقه. در حال حاضر نیز وضعیت این کشور در حال بدتر شدن از قبل است.

سوریه

به شهروندان کانادایی توصیه شده تا از هرگونه سفر به سوریه بپرهیزند. این درخواست به دلیل ناآرامی‌های موجود در سوریه گرفته شده که به موجب آن‌ها بسیاری در سال‌های اخیر کشته شده‌اند، اما همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای تجاری خود به شهرهای دمشق و آلیپو را انجام می‌دهند. خطر تروریسم همچنان در این منطقه بالاست و از سال 2011 و با شروع جنگ داخلی تاکنون دولت کانادا از شهروندان کانادایی خواسته از خاک سوریه خارج شوند.

پاکستان

بر اساس اعلام دولت کانادا شهروندان این کشور بهتر است سفرهای غیرضروری خود به پاکستان را لغو کنند. حملات تروریستی و موارد متعدد آدم‌ربایی از جمله اصلی‌ترین نگرانی‌های موجود است که دولت کانادا را مجبور به اتخاذ این سطح امنیتی کرده است. شهروندان خارجی که تصمیم به سفر به این منطقه بگیرند باید حتما در نواحی دارای ارتباط راداری پرواز کنند و نباید به هیچ وجه دارایی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

ونزوئلا

به گفته دولت کانادا باید از هر گونه سفر به ونزوئلا بپرهیزید. در حال حاضر به دلیل نبود ثبات سیاسی و وضعیت بسیار بد اقتصادی در این کشور این تصمیم گرفته شده است. خشونت و قحطی گسترده و نبود امکانات اولیه مانند آب، غذا، دارو و بنزین در این کشور شرایط را برای زندگی بسیار خطرناک و بحرانی کرده است.

منبع: beta.canada