Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

فراخوان اپل برای تعویض باتری مکبوک پرو ۲۰۱۵ (خطر آتش‌سوزی)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها فراخوانی برای تعویض باتری یکی از مدل‌های مکبوک پروی اپل منتشر شده است که توصیه می‌کنیم آن را جدی بگیرید زیرا خطر آتشوزی این مدل را تهدید می‌کند.

طبق گزارش Health Canada، امکان گرم شدن بیش از حدِ باتریِ این مدل وجود دارد که در مواردی منجر به آتش گرفتن دستگاه‌ها هم شده است.

لپتاپ مورد نظر، مدل ۱۵ اینچی مکبوک پرو (نیمه ۲۰۱۵) است که نمایشگر ۱۵.۴ اینچی، پردازشگر ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتزی، ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت حافظه داخلی، دو پورت تاندربولت، دو پورت USB3، و یک پورت HDMI دارد.

دستگاه‌های در معرض خطر، بین سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ فروخته شده‌اند و آنچه که خارج از این بازهٔ زمانی «از اپل خریده‌اید» دچار مشکل باتری نیست.

چطور بررسی کنیم که آیا مکبوک پروی ما هم در فهرست فراخوان قرار دارد یا نه؟

۱. در سیستم عامل Mac OS از نوار بالایی، با کلیک روی آیکنِ اپل (گوشه سمت چپ) منو را باز کنید. روی گزینهٔ About This Mac کلیک کنید.

۲. در پنجره‌ای که باز می‌شود به دنبال عبارت Retina, 15-inch, Mid 2015 (مدل در معرض خطر) بگردید.

macbook-about.png

۳. سپس شماره سریال دستگاه را کپی کنید و به این صفحهٔ پشتیبانی وبسایت اپل بروید. با قرار دادن شماره سریال در کادر زیر، می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه شما نیازمند تعویض باتری است یا خیر.

Screen Shot 1398-04-08 at 13.02.47.png

اپل می‌گوید که باتری مدل‌هایی که دچار مشکلند، به رایگان تعویض خواهد شد. برای این کار می‌توانید با نوبت قبلی به اپل استورها بروید یا اینکه به تعمیرگاه‌های مجاز اپل بزنید.

طبق گزارش Health Canada تقریبا ۲۶,۰۰۰ مکبوک پروی مشکل‌دار در کانادا و ۴۳۲,۰۰۰ عدد هم در ایالات متحده فروخته شده‌اند.

تا کنون ۱ مورد حادثه در کانادا و ۲۶ مورد در ایالات متحده رخ داده است، از جمله ۵ سوختگی خفیف و یک مورد مسمومیت با دود.

منبع: Daily Hive