Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

شی ناشناخته باعث اعزام دو گروه خنثی‌سازی بمب به پارک ملی جسپر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پنجشنبه گذشته، گروهی که مشغول صعود در پارک ملی جسپر بودند، شیئی شبیه یک کلاهک زنگ‌زده را یافتند و بلافاصله تلاشی مشترک بین دو تیم خنثی‌سازی مواد منفجره در وزارت دفاع و پلیس سواره‌نظام کانادا شکل گرفت.

این یک کار فنی در زمین‌های خطرناک منطقه بود که بالاخره در روز جمعه با همکاری این دو تیم، منجر به انغجار امن و ایمن این دستگاه شد تا خطر دور شود.

مسئولین هنوز نام دقیق این دستگاه را اعلام نکرده‌اند. سخنگوی پلیس سواره، کاپیتان جان کورمیِر می‌گوید که این دستگاه احتمالا برای کنترل بهمن استفاده می‌شده است. «یک گلوله مسلح با مواد منفجره» که تاریخ ساخت آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

این وسیله در ضلع شمالی کوه Athabasca در منطقهٔ یخی کلمبیا، تقریبا در ۴۴۰ کیلومتری جنوب غرب ادمونتون پیدا شده بود. در جریان جنگ جهانی دوم، سربازهای متفقین از جمله بریتانیا و امریکا، از این منطقه برای تمرین جنگی و انجام جنگ آزمایشی استفاده می‌کردند.

تیم ایمنی بازدیدکنندگان در پارک جسپر، بعد از دریافت گزارشی از راهنماهای کوهستانیِ کانادا، کشف «مهمات خطرناک» در منطقه را به پلیس سواره‌نظام گزارش کرد، و همزمان یک اعلامیه عمومی برای صعودکنندگان صادر شد تا از این منطقه دوری کنند.

جمعه بود که اعضای تیم خنثی‌سازی از فرودگاه نظامی وینرایت به منطقه اعزام شدند. به خاطر موقعیت خطرناک محل، گروهی از تیم ایمنی بازدیدکنندگان از پارک جسپر، که متخصص ایمنی در مناطق پرخطر هستند، آنها را به محل راهنمایی کردند.

moun-tathabasca.jpg

پلیس سواره از راهنماهای محلی درخواست کرد که دستگاه را موقعیت‌یابی کنند و عکس‌های آن را به گروه خنثی‌سازی برسانند. و البته، هرگز دستگاه را دستکاری نکنند.

این اتفاق مثل یک هشدار باعث شد دوباره به طبیعت‌گردها یادآوری شود که هرگز به دستگاه‌هایی که شبیه بمب یا کلاهک هستند و احتمال انفجار آنها می‌رود، نزدیک نشوند و بلافاصله آنها را به پلیس سواره‌نظام گزارش کنند.

منبع: Edmonton Journal