Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

طرح 18 میلیون دلاری توسعه ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری ونکوور برنامه‌ای جامع و چندین ساله را در دستور کار خود قرار داده که قرار است طی آن پروژه‌هایی برای رشد فیزیکی شهر ونکوور اجرا شوند. هزینه نهایی این طرح تقریبا 18 میلیون دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش جدیدی که از طرف شهرداری منتشر شده، طرح کلی پیشنهادی، برنامه اجرایی و بودجه در نظر گرفته شده برای طرح مذکور از سوی شورای شهر ونکوور تصویب شده‌اند. تصویب این طرح در ادامه تصویب طرح پیشنهادی آدریان کار (از اعضای شورای شهر) در ماه نوامبر 2018 صورت گرفته است. بر مبنای آن قرار بود کارکنان شهرداری یک چارچوب کلی و زمان‌بندی مشخص برای اجرای طرحی توسعه‌ای و جامع برای شهر ونکوور ارائه دهند.

این برنامه جامع شامل ساخت منازل مسکونی در اطراف شهر، برنامه‌های اشتغالزایی، پروژه‌های توسعه در محله‌ها و شهرک‌های حاشیه ونکوور، ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و انرژی، پارک‌ها و فضاهای عمومی، ساخت امکانات شهری و نیز اجرای طرح‌های آینده‌نگرانه با در نظر گرفتن رشد جمعیت و تغییرات پیش‌رو است. بعلاوه اجرای این پروژه قصد دارد به مقرون‌بصرفه شدن مسکن در ونکوور کمک کند.

در این گزارش آمده: شهر ما در دهه‌های پیش‌ رو دچار تحولات بسیار خواهد شد. ارائه یک برنامه توسعه‌ای جامع به ما این فرصت را خواهد داد تا یک طرح کلی و هماهنگ با برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای را برای پیشبرد تصمیمات خود با استفاده از جمع‌آوری اطلاعات مناسب، نگاه مثبت، آینده‌گرا و تلاش فراوان داشته باشیم. هدف شورای شهر آن است که یک برنامه مناسب و مختص شهر ونکوور طراحی شود تا انتظارات ما را برآورده کند و راه‌حل‌هایی را برای چالش‌های اخیر همچون قیمت بالای مسکن، نیاز به ساخت آینده پایدارتر و عادلانه، بهبود تعامل با اقوام بومی، ساخت اقتصادی قوی و محیط شهری آینده‌نگرانه و دارای ویژگی‌های مطلوب، ارائه دهد.

این گزارش همچنین یادآور شده طرح‌های توسعه منطقه‌ای که پیش از این و در دهه گذشته تصویب شده‌اند متوقف نخواهند شد، اما ممکن است برخی تغییرات و بازنگری‌ها برای تطببق آن‌ها با سیاست‌ها و برنامه‌های جدید، هماهنگ شدن با چشم‌انداز کلی طراحی شده برای شهر و پاسخ به مسائل اساسی و فرصت‌های موجود، در آن‌ها اعمال شود.

این طرح‌های منطقه‌‍ای شامل Cambine Corridor (2018)، Northeast False Creek (2018)، فضای محوطه ایستگاه Collingwood (2017)، False Creek Flats (2017)، Grandview-woodland Community (2016)، Marpole Community (2014)، Downtown Eastside (2014) و West End Community (2013) می‌شوند.

مسئولان شهرداری در حال حاضر اجرای طرح ساخت مسیر عابر سرپوشیده Broadway را در دستور کار خود دارند. هزینه ساخت این مسیر 3 میلیون دلار است و پیشبینی می‌شود ساخت آن پس از دو سال و در سال 2020 به اتمام برسد.

به گفته کارکنان شهرداری هزینه نهایی برنامه توسعه شهر که بین سال 2019 تا 2022 به انجام خواهد رسید حدود 18 میلیون دلار است. همچنین 7.5 میلیون دلار نیز برای ایجاد یک سیستم مشورت و تعامل با شهروندان اختصاص داده خواهد شد.

این پروژه به 30 تا 35 کارمند در دپارتمان‌های گوناگون سطح شهر نیاز دارد. این تیم از کارمندان شاغل در برنامه‌های کلان شهر و نیز گروهی از کارکنان جدید تشکیل می‌شود.

بنا به گفته کارنان شهرداری و اعضای شورای شهر، ونکوور به یک برنامه کاملا جامع همانند طرحی که به نام Harland Bartholomew و در سال‌های 1920 اجرا شد نیاز دارد. آخرین بار در سال 1995 یک برنامه‌ریزی جامع صورت گرفت که در آن سیاست‌های کلان برای نواحی مرکزی شهر، شهرک‌های حاشیه شهر، خدمات اجتماعی، اقتصاد و محیط‌‌زیست ونکوور برنامه‌ریزی شدند.

جمعیت کنونی شهر ونکوور 630،000 نفر است و 425،000 شغل در آن وجود دارد. طبق پیشبینی‌ها تا سال 2041 مترو ونکوور و نواحی اطراف آن شاهد افزایش 150،000 نفری جمعیت و 90،000 عددی مشاغل خواهند بود.

منبع: dailyhive