Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

معنای pre-approval در وام مَسکن چیست و چرا مهم است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر الآن به فکر خرید یک خانه نیستید، احتمالا چند سال دیگر گذرتان به این بازار خواهد افتاد. بیایید صادق باشیم— یک استودیوی شهری که فقط جای یک دوچرخه، مبلمان، و تخت دو نفره را دارد، شاید در بلندمدت برای یک زندگی خوب کافی نباشد.

طبق بررسی TD، تقریبا ۸۱٪ از جوان‌ها می‌گویند که امیدوار به خرید خانه شخصی‌اند. پس الآن وقت خوبی است که به آنها آموزش خرید خانه بدهیم.

home-mortgage.jpg

شما می‌توانید بروید و هر چه دلتان خواست خانه‌های شهر را ببینید، اما بدون درک صحیح از اینکه توان مالیتان چقدر است، شرایط تیره و تار به نظر می‌رسند. اینجا است که مفهوم Pre-approval در وام مسکن به میان می‌آید.

اگر با نگاهی واقعبینانه به قیمت خانه‌ها بر اساس توان مالی‌تان، هم در حال و هم در آینده، وارد بازار شوید، در مرحلهٔ جستجو صرفه‌جویی زمانیِ زیادی خواهید کرد و سریع‌تر به سمت تصمیم مناسب می‌روید.

صفحه Mortgage Pre-Approval در وبسایت TD به شما کمک می کند در هر زمانی که برایتان مناسب است، و در هر محلی که پسندیدید برای Pre-Approval ثبت نام کنید. این یعنی در زمانی به کوتاهی ۵ دقیقه هم می‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید.

اما مرحلهٔ Pre-qualification چطور؟ برخی از وام دهنده ها این امکان را فراهم می کنند که بتوانید برای یک وام Pre-Approved یا Pre-Qualified بشوید، اما مهم است که درک کنید این دو «یکی نیستند.»

Pre-Qualified یعنی قدم اول برای بررسی وضعیت مالی شما و تخمین زدن مقدار وام دریافتی و اقساط پرداختی. اما هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد و ممکن است وقتی خواستید وام را دریافت کنید، شرایط آن تغییر کرده باشند.

اما Pre-Approved گام بعد در فرآیند دریافت وام است. فرآیند Pre-Approved برای یک وام به شما ایده‌ای اولیه می‌دهد که بدانید حدودا چه مقدار وام می‌توانید بگیرید، البته این رقم خیلی هم دقیق نیست.

اما وقتی شما برای یک وام Pre-Approved می‌شوید چشم انداز بهتری دربارهٔ خانه‌ای که در توان مالی شما است و مقدار قسطهای وامتان پیدا می‌کنید. و این مساوی است با اعتماد به نفس بهتر برای خرید خانهٔ مناسب در منطقه شهری و محدوده قیمتی مناسب.

برای مثال با استفاده از ابزارک Mortgage Pre-Approval در وبسایت TD، این کمپانی نرخ بهره وام شما را برای ۱۲۰ روز ثابت نگه می‌دارد و دیگر نگران بالا رفتن این نرخ نخواهید بود. به همین راحتی می‌توانید با خیالی راحتتر به دنبال خرید خانه‌ای بروید که نیازها و سبک زندگی شما را برآورده می‌کند.

td-pre-approval.png

وقتی خانه رویایی‌تان را در مکان مناسب پیدا کردید چه می‌شود؟

در حرکت از مرحله Pre-approval به مرحله خرید، گرفتن راهنمایی مالی از یک متخصص وامدهی، قدم مهمی است، به خصوص اگر اولین بار باشد که خانه می‌خرید.

متخصص وام می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های مالکیت یک خانه (چیزهایی که فراتر از اقساط وام هستند) را بهتر متوجه شوید. مواردی مثل هزینه انتقال سند، مالیات قابل انتقال خانه، و هزینه‌های نگهداری و بازسازی.

اما یک نکته خیلی مهم است:

فرآیند خرید خانه به خاطر دیجیتال شدن زندگی‌ها، در حال تغییر است. به عنوان یک وام‌دهنده، TD نیاز مردم به گزینه‌های متنوع در فرآیند خرید خانه را درک می‌کند.

اگر دارید برای یک وام درخواست می‌دهید، از هر راهی که برایتان راحتتر است با وامدهنده ارتباط برقرار کنید. چه حضور فیزیکی در شعبه‌ها باشد، چه استفاده از اپ موبایل یا وبسایت.

این تنوع به افراد امکان برخورداری از گزینه‌های مناسب وضع خودشان را می‌دهد. برای مثال اگر یک فرد، برنامه کاری پیچیده‌ای دارد و زمان آزادش واقعا کم است، می‌تواند از پشتیبانی آنلاین و ابزارک‌های تحت وب و موبایل استفاده کند که تفاوتی بزرگ در تجربه خدمت رسانی به او ایجاد می‌کنند.

td-mortgage.png

سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیاد در بازار مسکن کانادا بوده‌ایم. یافتن خانه‌ای با قیمت مقرون به صرفه، یکی از چالش‌هایی است که نسل جوان امروزی با آن روبرو هستند. برای همین هم اهمیت تحقیق دو چندان شده است. بایستی کاملا آماده به این بازار ورود کنید تا به موفقیت برسید.

منبع: Daily Hive