Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

6 رودخانه عالی برای تیوب‌سواری در نزدیکی تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر به دنبال روشی برای خنک کردن خود در روزهای گرم تابستان می‌گردید مطمئنا هیچ راهی بهتر از تیوب‌سواری در آب خنک رودخانه‌ای آرام، همراه با مناظر جذاب و دیدنی ساحل آن وجود ندارد.

خوشبختانه چندین رودخانه مناسب برای تیوب‌سواری در نزدیکی تورنتو وجود دارند. همچنین اگر به یک سفر جاده‌ای تابستانی نیز علاقه‌مند هستید می‌توانید سوار بر خودروی خود به برخی دیگر از این رودخانه‌ها که در فاصله دورتری هستند سفر کنید.

حتما ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید تا در روزهای گرم پیش‌رو محلی مناسب برای فرار از آفتاب سوزان تابستان انتخاب کنید. با پیکوبینو همراه باشید.

Elora Gorge

https://www.instagram.com/p/BzZarjJnT0k/?utm_source=ig_embed

این منطقه که در فاصله یک ساعت و 45 دقیقه‌ای از تورنتو قرار دارد منزلگاه رودخانه Grand و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز فراوانی است. این رودخانه از میان صخره‌ها و تنگه‌ای به عمق 22 متر عبور می‌کند که همین موضوع بر جذابیت تیوب‌سواری در آن می‌افزاید. در این منطقه مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبایی یافت می‌شود که تماشای منظره رودخانه از امتداد آن‌ها واقعا حیرت‌انگیز است. در طول این رودخانه امکان تیوب‌سوازی و همچنین کایاک‌سواری برای عموم وجود دارد.

پارک Elora Gorge همه‌روزه از اواخر ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر باز است. این نکته را فراموش نکنید که در زمان بالا آمدن سطح آب رودخانه اجازه تیوب‌سواری داده نمی‌شود. از اینرو بهتر است پیش از سفر به این منطقه زیبا اطلاعات کافی از وضعیت کنونی آن بدست آورید.

آدرس: 7400 Wellington County Rd. 21, Elora

Grand River

این رودخانه که یک ساعت با شهر تورنتو فاصله دارد و از مناطق پاریس و اونتاریو نیز عبور می‌کند دو مسیر تیوب‌سواری فوق‌العاده را در دل خود جای داده است. این مسیرها که 11 و 13 کیلومتر طول دارند همیشه در فصل تابستان مورد استقبال بازدیدکنندگان و مسافران قرار می‌گیرند. طی کردن این مسیرها بین سه تا پنج ساعت زمان خواهد برد، پس بهتر است خودتان را برای سفری طولانی و شاید خسته‌کننده اما در میان آب خنک و هوایی مطبوع آماده کنید.

آدرس: بین بزرگراه 401 و 403 واقع شده و دارای چهار نقطه شروع است.

Vermillion River

این رودخانه در Chelmsford جریان دارد و برای رسیدن به آن از تورنتو باید چهار ساعت رانندگی کنید. به این ترتیب رفتن به این محل می‌تواند تبدیل به یک ماجراجویی یک‌روزه و یا حتی دو روزه شود.

تیوب‌سواری در طول این رودخانه بین 2.5 تا چهار ساعت طول می‌کشد و بستگی به سرعت باد و سطح آب رودخانه دارد. در فصل تابستان از سرعت جریان آب کاسته می‌شود و در اکثر نقاط دارای عمقی کمتر از سه فوت است. هرچند در چند نقطه از مسیر رودخانه عمق آب زیاد است، اما پای شما تقریبا در هر کجای آن به بستر رودخانه می‌رسد. به این ترتیب تیوب‌سواری در این رودخانه تا حد زیادی ساده و بی‌خطر است.

آدرس: 5727 Nickle Offset Rd, Chelmsford

Credit River

https://www.instagram.com/p/BzJLbpQgwVx/?utm_source=ig_embed

رودخانه Credit در Inglewood واقع شده و با یک رانندگی کوتاه و 30 دقیقه‌ای می‌توانید خود را از تورنتو به آن‌جا برسانید. وضعیت این رودخانه غیرقابل‌ پیش‌بینی است، به همین دلیل حتما پیش از آماده کردن تیوب و حرکت از شرایط آن اطمینان حاصل کنید.

آدرس: Inglewood Dr, Mississauga

Saugeen River

https://www.instagram.com/p/BX37w4BgTUx/?utm_source=ig_embed

رودخانه Saugeen دارای دو مسیر تیوب‌سواری دیدنی است که طی کردن آن‌ها بین 45 دقیقه تا دو ساعت زمان خواهد برد. محل‌های مناسب چادرزنی در نزدیکی رودخانه قرار دارند و همین موضوع این منطقه را به مقصدی ایده‌آل برای سفرهای کوتاه تابستانی تبدیل کرده است.

Ausable Chasm

https://www.instagram.com/p/BktnenoFc-Z/?utm_source=ig_embed

اگر به دنبال یک سفر جاده‌ای هستید پاسپورت خود را آماده کنید و به منطقه زیبا و دیدنی Ausable Chasm در ایالت نیویورک بروید. هرچند رسیدن به این منطقه به شش ساعت رانندگی نیاز دارد، اما پس از رسیدن می‌توانید یک هفته در این منطقه چادر بزنید و از تیوب‌سواری در طول رودخانه، قایق‌سواری در آب‌های خروشان، پیاده‌روی و تماشای مناظر زیبای منطقه لذت ببرید.

آدرس: 2144 US 9, Au Sable, NY

توصیه‌های ایمنی: لطفا برای اطمینان از ایمنی و سلامت خود هنگام بازدید از این پارک‌ها همیشه در طول مسیرهای مشخص شده حرکت کنید. همچنین از پیاده‌روی به تنهایی بپرهیزید و همیشه برای ایمنی بیشتر با یکی از دوستان خود این مسیرها را طی کنید. برای به حداقل رساندن خطرات سازمان Parks Canada توصیه کرده تا فاصله امن خود از دامنه‌های پرشیب، نقاط سیلابی و لبه‌های رودخانه را حفظ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نکته‌های ایمنی مربوط به این پارک‌ها لطفا به سایت اینترنتی Parks Canada مراجعه کنید.

منبع: dailyhive