Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

چطور تجربه کلگری استمپید با رشد آدم‌ها تغییر می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری استمپید، همیشه یک جشنواره خانوادگی بوده و خواهد بود.

بچه‌ها چشم به روزی دارند که آنقدر بزرگ شده باشند تا بتوانند یک سواری «واقعی» را تجربه کنند، نوجوان‌ها برای رسیدن به سن قانونی لحظه‌شماری می‌کنند تا بتوانند تنهایی وارد باشگاه Nashville North شوند، و والدین از تماشای فرزندان رو به رشدشان که می‌توانند دوباره و دوباره جادوی وسترن را تجربه کنند، لذت می‌برند.

https://www.instagram.com/p/BlEqwW-gBYk/?utm_source=ig_embed

استمپید رویدادی فرهنگی ست که همهٔ ریشه‌های کلگری، شکل‌گرفته در طول نسل‌های مختلف، را نمایندگی می‌کند.

هر سال که می‌گذرد، چیزهای جدید به استمپید اضافه و ساخته می‌شوند، همه‌اش برای اینکه تجربهٔ این مراسم و آشنایی با فرهنگ غرب وحشی، بهتر شود.

اگر در کلگری به دنیا آمده و بزرگ شده‌اید، بعید نیست پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان در این مراسم حضور داشته و اثری از خود به جا گذاشته باشند. حالا نوبت شما است.

https://www.instagram.com/p/BzuCMJYFVsr/?utm_source=ig_embed

سن و سال مهم نیست، استمپید تجربه‌ای است برای لذت بردن در همه سنین. و ما اینجا برای شما راهنمایی از حضور در آن در سنین مختلف را آورده‌ایم.

استمپید برای کودکان

https://www.instagram.com/p/Bzs35CmBSOY/?utm_source=ig_embed

در کودکی باید همه سواری‌ها را تجربه کرد، همه شکلات‌ها را مزه کرد، و به همه بازی‌های ممکن سرک کشید. به علاوه، اگر زرنگ باشید، والدین شما ممکن است بعد از ساعت خواب هم در استمپید بمانند و آتش‌بازی‌ها را تماشا کنید.

اگر در خانواده بچه‌ای پر انرژی دارید، سری به Great FUNtier بزنید. قبلش مطمئن باشید که قد او برای سواری مناسب است.

اگر بچه‌های شما طرفدار باب اسفنجی هستند، ۱۳ و ۱۴ جولای این کاراکتر کارتونی را در YTV Beach Party Zone خواهید یافت.

https://www.instagram.com/p/BzmQdh8Bw24/?utm_source=ig_embed

امسال صدمین سال برگزاری نمایش‌های تعاملی CN Rail هم هست که خردسال‌ها و والدین می‌توانند در کنار هم از تماشای آنها لذت ببرند.

از نمایش سگ‌ها در SuperDogs گرفته تا نمایش نورها در Light Balance و نمایش عروسک‌های نورانی در Dundu — The Giants of Light و موتورکراس در Monster Energy Compound، اینها همه سلایق و علایق را پوشش می‌دهند.

در ادامه، حتما به منطقه کودکانِ BMO هم سری بزنید و نمایشگاه کشاورزی استمپید را هم فراموش نکنید. بوی این نمایشگاه تا آخر عمر در دماغ بچه‌ها می‌ماند.

استمپید برای نوجوان‌ها

https://www.instagram.com/p/Bk4P4d0gRPk/?utm_source=ig_embed

در این مقطع از زندگی، آدم آنقدر رشد کرده که دیگر دلش نخواهد کنار والدین دیده شود، و بستگی دارد دقیقا سنتان چقدر باشد، ولی شاید بتوانید تنهایی هم به استمپید گراندز بروید. همه می‌دانند که ۱۶-۱۷ ساله‌ها یواشکی با خودشان مشروب می‌آورند و کارت شناسایی‌شان هم جعلی است. همه ما از این کارها کرده‌ایم.

اما اگر می‌خواهید در چارچوب حرکت کنید، انواع غذاخوری‌ها، بازی‌ها، و سواری‌ها در Thrill Zone در دسترس‌تان هستند.

البته که نمایش‌های عالی (که بالاتر اشاره شد) می‌توانند شما را جذب کنند، نمایش Chuckwagons and Grandstand را حتما ببینید، به خصوص اگر برای اولین قرار عاشقانه‌تان دنبال فضایی به یادماندنی می‌گردید.

استمپید برای ۲۰ ساله‌ها

https://www.instagram.com/p/Bzoyo_Nh5s9/?utm_source=ig_embed

استمپید برای بیست و چند ساله‌ها در یک کلمه خلاصه می‌شود: «میهمانی». باید لباس مناسب را یافت و پوشید، و به دنبال بهترین محل برای کنسرت‌های شبانه گشت، و البته دنبال راهی برای جلو زدن از صف‌ها گشت و همزمان، سعی کرد که مستی از سر آدم نیفتد.

در استمپید گراندز می‌توان کنسرت‌های خوبی را در Coca-Cola Stage و Nashville North، همینطور در The Big Four Roadhouse و Bulls After Dark، و در نهایت در کنسرت‌های ویژه Virgin Mobile برای استمپید یافت.

در سطح شهر، هر ۱۰ روز، کنسرت‌هایی وجود خواهد داشت: از جمله Cowboys Music Festival و Badlands Music Festival، همینطور Ranchmans و Wildhorse Saloon، کنسرت‌های افسانه‌ای Roundup Musicfest، و البته کنسرت Oxford Stomp.

خوش بگذرانید و مراقب خودتان باشید.

استمپید در ۳۰ سالگی

https://www.instagram.com/p/BzWBXmXnBS3/?utm_source=ig_embed

در ۳۰ سالگی، بیشتر ما به پارتی‌های کاری می‌رویم و هر سال حضورمان در استمپید کمرنگ‌تر می‌شود. دیگر قضیه را فهمیده‌ایم، که کجا برویم، چطور خودمان را شاد نگه داریم و روز را به شب برسانیم و بر عکس —از این نظر کاملا با ۲۰ سالگی فرق داریم. حواسمان هست که چطور از صف‌ها فرار کنیم، ورودی رایگان بگیریم، و تا حد امکان کم بنوشیم.

برای آنهایی که حوصله پارتی را ندارند و دنبال آرامش می‌گردند، در این سن دیگر استمپید جایی است برای جستجوی رویدادهای رویایی، اکتشاف در استمپید گراندز، و پیدا کردن چیزهای جدیدی که از زمان نوجوانی‌شان به استمپید اضافه شده‌اند. خوشبختانه جاهای زیادی برای یک قرار عاشقانهٔ عصرگاهی، و ریلکس کردن با دوستان وجود دارد.

ضمنا، بسیاری از ما در ماه‌های منتهی به استمپید حسابی خودداری می‌کنیم چراکه می‌دانیم چه غذاهای خوشمزه‌ای در این رویداد روی میزها چیده خواهد شد.

BMO Market Place هم جای خوبی برای انجام خریدهای مختلف، از کلاه و بوت گرفته تا بولو کراوات است.

استمپید برای ۴۰ ساله‌ها

https://www.instagram.com/p/BzoL2rth53L/?utm_source=ig_embed

اینها سال‌هایی هستند که آدم دوباره همه چیز را از نو تجربه می‌کند! چرا؟ به خاطر بچه‌ها که می‌خواهند به هر جایی سرک بکشند و بالاخره باید یک بزرگتر با آنها باشد. بهترین کار این است که علایق آنها را فهرست کنید و با هم به دیدن بهترین رویدادها و سرگرمی‌ها بروید.

لحظات خانوادگی زیادی در استمپید شکل می‌گیرند. با این حال فراموش نکنید که بزرگترها هم سرگرمی می‌خواهند و گاهی بد نیست که بچه‌ها را خانه بگذارید و خودتان با همسر یا دوستان به استمپید بروید.

استمپید در ۵۰ سالگی و بالاتر

https://www.instagram.com/p/Bzs0dV1HFWE/?utm_source=ig_embed

در این سن، آدم دیگر همهٔ دیدنی‌ها را دیده، همه شنیدنی‌ها را شنیده، و همهٔ شکوه استمپید را تجربه کرده است. حالا وقت آن است که لَم بدهید و از رویدادهای محبوبتان لذت ببرید، و گاهی هم با جوانترها به کشف تازه‌ها بپردازید.

بد نیست به کمپ رودخانه Elbow بروید، در BMO خرید کنید، بخت‌آزمایی کنید، و مشروبی از Beer Gardens بخرید. هیچ ایرادی ندارد که آهسته بروید و آهسته بیایید. به جای غرق شدن در رویدادها، آسان بگیرید و از همه چیز لذت ببرید.

در این سن و سال است که آدم بهترین خاطرات روزهای قدیم را به یاد می‌آورد و البته هنوز می‌تواند خاطرات جدیدی بسازد.

منبع: Daily Hive