Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

۸ مورد برای حرفه‌ای دیده شدن در محل کار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سخت کار کردن بسیار خوب است. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد. اما فاکتورهای دیگری نیز در زندگی حرفه‌ای اشخاص حائز اهمیت است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

برای اثرگذار بودن و حرفه‌ای دیده شدن در محل کار علاوه بر سخت‌کوش بودن باید مسایل دیگری را نیز مدنظر داشته باشید. از جمله می‌توان به آن‌تایم بودن، انرژی مثبت داشتن و کمک به دیگران اشاره کرد.

فقط کار کردن بدون رعایت اصول اجتماعی و اخلاقی نمی‌تواند جایگاه مناسبی برای شما در محل کار بسازد. لازم است ۸ فعالیتی که در زیر برایتان نوشته‌ایم را همیشه مدنظر داشته باشید تا در شغل خود حرفه‌ای و اثرگذار باشید. همراهمان باشید.

۱- سر وقت در محل کار حاضر شوید

بدیهی اما مهم! سر وقت بودن یا نبودن شما برای همکاران بسیار مهم است. ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که بعضی روزها در ماه دیر به محل کار برسد، اما اینکه هر روز دیرتر در شرکت حضور پیدا کنید مساله‌ای نیست که از نگاه دیگران و مخصوصا نگاه مدیر دور بماند.

این را همیشه به یاد داشته باشید، به موقع حاضر شدن در محل کار نشان می‌دهد که شما تا چه اندازه قابل اعتماد هستید. اطرافیان بر اساس نظم شما روی حرف‌هایتان حساب می‌کنند.

۲- صحبت کنید و از بیان نظرات خود نهراسید

در شرکت و در جلسه‌های کاری وقتی در مورد مسایل گوناگون صحبت می‌کنید و بدون ترس یا خجالت نقطه‌نظرات خود را مطرح می‌کنید، دیگران متوجه می‌شوند به اندازه کافی در شغل خود اعتمادبه‌نفس دارید و می‌توانید موقعیت خود را ارتقا دهید. بسیاری از افراد تاثیرگذار آموخته‌اند با تکیه بر این اصل می‌توانند حرفه‌ای بودن خود را به دیگران نمایش دهند.

۳- از دیگران کمک بطلبید

بسیار عادی است که گاهی ندانید دقیقا چه کاری را باید انجام دهید! این مساله به هیچ عنوان بد یا مشکل نیست. در چنین شرایطی لازم است از بقیه کمک بگیرید، مخصوصا وقتی نمی‌دانید مقصدتان کجاست و یا وقتی نمی‌دانید کاری را درست انجام می‌دهید یا خیر، بهتر است از افراد مطمئن کمک بگیرید.

کمک گرفتن نشان می‌دهد شما بر اساس هیجان و تنها با تکیه بر تفکرات خود کار نمی‌کنید و به عقاید و نظرات دیگران احترام می‌گذارید.

۴- سازگار و انطاف‌پذیر باشید

تغییر کردن و تغییر دادن، مساله‌ای رایج و عادی در فضای کار است. بعضا پیش می‌آید مدیر تغییر کند یا سیاست‌کاری عوض شود یا ….. شما اگر بتوانید سریعا خود را با شرایط جدید وفق دهید و قوانین جدید را پذیرا باشید، بسیار سریع‌تر می‌توانید در شغل خود موفق شوید. این کار باعث می‌شود تا دیگران نیز شما را کاملا حرفه‌ای بدانند.

۵- آداب حرفه‌ای بودن را بیاموزید

افراد حرفه‌ای در محل کار می‌دانند چگونه در شرایط بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنند. آنها از فضاهای مسموم غیبت کردن و شایعه‌پراکنی دوری می‌کنند و در تمامی ساعات کاری حواس خود را به کارشان می‌دهند.

۶- دوستانه و مهربان رفتار کنید

دوستانه رفتار کردن و مهربان بودن نه تنها در زندگی عادی بلکه در محیط کار هم بسیار مهم است. اغلب افراد بیشتر عمر خود را در محل کار سپری می‌کنند پس چه بهتر که با ساختن فضایی شاد و مثبت از حضور در کنار همکاران لذت ببرید.

این را به خاطر داشته باشید که مردم از افراد ترشرو، اخمو و سرشار از انرژی منفی گریزان هستند و اغلب دنبال کسانی هستند که در کنارشان حالشان خوب باشد. برای حرفه‌ای بودن یاد بگیرید که باید مهربان باشید.

۷- به دیگران پیشنهاد کمک بدهید

از آوردن یک استکان چای یا قهوه گرفته تا کمک به اتمام رساندن پروژه‌هایی که نیمه مانده می‌تواند تصویری حرفه‌ای از شما بسازد. اگر کمکی از دست شما بر می‌آید تا برای همکارتان انجام دهید، آن را دریغ نکنید.

۸- انرژی مثبت داشته باشید

وقتی احساس می‌کنید در محل کار، همکاران روحیه خوبی ندارند یا انرژی آنها پایین است، سعی کنید با ایجاد شادی احساس خوب به دیگران منتقل کنید.

منبع: businessinsider