Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

فاز اول قوانین حمایتی جدید از مسافران هوایی کانادا اجرا شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بالاخره وعده‌های مسئولین عملی شد و از روز 15 جولای مسافرین هوایی کانادایی صاحب قوانین جدید حمایتی شده‌اند. هم‌اکنون فاز اول این مقررات توسط آژانس حمل‌ونقل کانادا (CTA) به اجرا در آمده است.

بر اساس قوانین جدید حمایتی، مسافران کانادایی خطوط هوایی که در طول سفر خود با مشکلاتی نظیر تاخیر در پرواز و نیز تاخیر در زمان پیاده‌ شدن، لغو پرواز و گم شدن چمدان و ساک در طول سفر مواجه شوند که در حیطه کنترل خطوط هوایی هستند، قادر خواهند بود با استفاده از موارد پیشبینی‌ شده خسارت‌های خود را جبران کنند.

این قوانین جدید در دو فاز به اجرا در خواهند آمد. فاز اول این قوانین از 15 جولای اجرا شده و فاز دوم نیز از تاریخ 15 دسامبر به اجرا در خواهد آمد.

این قوانین جدید برای تمام خطوط هوایی که از کانادا پرواز دارند یا به کانادا پرواز می‌کنند ضمانت اجرایی دارند. به این ترتیب شرکت‌ها باید استانداردهای معینی را برای فعالیت و یا جبران خسارت‌های وارده به مسافران، بدون آن‌که نیاز به شکایت اولیه مسافران به آژانس حمل‌ونقل کانادا باشد، رعایت کنند.

از 15 جولای شرکت‌های هواپیمایی ملزم شده‌اند تا:

  • به شکلی ساده و روشن به مسافران درباره حقوق و انتخاب‌های آن‌ها توضیح دهند و آخرین اطلاعات درباره تاخیر یا لغو پروازها را به آن‌ها اطلاع دهند
  • در صورتی که حین پرواز هرگونه آسیبی به مسافر وارد شود، در صورتی شرکت هواپیمایی مقصر باشد، تا سقف 2،400 دلار به مسافر بپردازند
  • مطمئن شوند که مسافران تمام اطلاعات مربوط به هرگونه تاخیر را دریافت کرده‌اند. همچنین به مسافرین این اجازه داده شود که در صورت امکان و حفظ ایمنی آن‌ها، و در صورتی که تاخیر مربوطه بیش از سه ساعت و بدون هیچ راه‌حلی ادامه پیدا کرد، از هواپیما خارج شوند
  • در صورت گم شدن و یا وارد شدن هرگونه آسیب به چمدان مسافران تا سقف 2،100 دلار غرامت به آن‌ها پرداخت شود و هزینه خسارت مسافر نیز جبران گردد
  • سیاست‌های روشنی برای حمل ابزارهای موسیقی وضع کنند

مرحله دوم نیز از 15 دسامبر 2019 شروع می‌شود و طی آن موارد زیر الزامی خواهند شد:

  • تا سقف 1،000 دلار بابت تاخیرهایی که کاملا تحت کنترل شرکت است و به مسائل ایمنی مربوط نمی‌شوند به مسافر بپردازند
  • در زمانی که پرواز دچار تاخیر می‌شود امکان یافتن پرواز جایگزین و یا پرداخت هزینه پرواز را فراهم کنند. در برخی موارد نیز موظف خواهند شد تا از شرکت‌های رقیب درخواست کنند مسافر را به مقصد موردنظرش برسانند
  • در زمان تاخیر هواپیما باید غذا، خوراکی و نوشیدنی موردنیاز مسافر در اختیار او قرار بگیرد
  • بدون دریافت هزینه اضافی امکان نشستن کودکان زیر 14 سال را در نزدیکی همراه بالغ او ایجاد کنند

به گفته اسکات استرینر که رئیس و مدیرعامل آژانس حمل‌ونقل کانادا است قوانین حمایت از مسافران هوایی یک سری تعهدات حداقلی و روشن برای خطوط هوایی را در بر دارد که باید در قبال مسافرین خود رعایت کنند. اجرای این تعهدات به عنوان مثال در زمان لغو و یا تاخیر پرواز، خارج شدن مسافر از لیست یک پرواز که ظرفیت آن تکمیل شده، انتظار طولانی مدت در هواپیما هنگام پیاده شدن و یا گم شدن ساک و چمدان‌های مسافرین الزامی است.

مسافرین هوایی برای دریافت غرامت باید فرم درخواست جبران خسارت از شرکت مربوطه را پیش از آن‌که یکسال از تاریخ وقوع تاخیر یا لغو پرواز بگذرد ارسال کنند.

پس از آن شرکت مربوطه باید ظرف مدت 30 روز پس از دریافت درخواست از مسافر مبنی بر دریافت خسارت، مبلغ غرامت و یا توضیحات مربوط به دلایل عدم پرداخت غرامت را برای او ارسال کند.

شرکت حمل‌ونقل همچنین باید در سریع‌ترین زمان ممکن که از نظر عملیاتی امکان‌پذیر باشد غرامت را به مسافر خود پرداخت کند. البته در زمان مانعت از سفر مسافرانی که بلیط بیش از ظرفیت به آن‌ها فروخته شده، زمان این پرداخت نباید بیش از 48 ساعت پس از تاریخ پرواز طول بکشد.

منبع: dailyhive