Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

ساخت  دفاتر متمرکز اداری در مرکز شهر سوری Surrey توسط دولت فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال اعلام کرده که قصد ساخت یک مرکز عظیم و متمرکز اداری در مرکز شهر سوری را دارد. این حرکت استراتژیک می‌تواند به شکلی موثر اکثر ارگان‌های دولتی که در نواحی جنوبی مترو ونکوور فعالیت دارند را در یک محل جمع کند.

به گفته دولت کانادا ساخت چنین مرکزی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در فضای اداری شود، امکان همکاری بین ارگان‌های دولتی را افزایش می‌دهد و مطمئنا موجب افزایش رضایت و رفاه حال شهروندان خواهد شد.

این محل کار جدید فدرال قابلیت ادغام با یک فضای آکادمیک جدید مانند دانشگاه سیمون فریزر را نیز دارد. این دانشگاه به تازگی متعهد شده تا محوطه آموزشی خود در سوری را توسعه دهد. به این ترتیب تعداد زیادی از ساکنین جنوب فریزر دسترسی آسانی به فرصت‌های شغلی، تحصیلی و نیز ادارات خدمات دولتی در نزدیکی محل زندگی خود خواهند داشت.

بعلاوه وجود یک اداره دولتی عظیم فدرال در ناحیه سوری می‌تواند موجب رشد اقتصادی در بخش‌های مرکزی این منطقه شود.

ساندیپ سارای که نماینده مرکز سوری در مجلس است در یک بیانیه در اینباره گفت: این یک گام بزرگ و اساسی برای تبدیل مرکز شهر سوری به یک مقصد ایده‌آل برای مشاغل عمومی، تحصیلات عالی و پیشرفته و ایجاد شاهراهی برای حمل‌ونقل و ساخت فضاهای اجتماعی است. ساخت این مرکز باعث سرعت گرفتن روند رشد در نواحی جنوب فریزر خواهد شد و مرکز شهر سوری را به یکی از بزرگترین قطب‌های نیروی کار در Lower Mainland تبدیل می‌کند. این همکاری همانند یک کاتالیزور برای ساخت فضاهای مرکزی سوری عمل خواهد کرد که در نهایت منجر به ایجاد خلاقیت و ساخت فرصت‌های بیشتر می‌شود. من بسیار خرسند هستم که تمام سطوح دولتی و آکادمیک با یکدیگر در حال همکاری هستند تا فرصت‌های نوینی را برای سوری بسازند.

هفته گذشته دولت فدرال اقدام به انجام مشاوره‌های اولیه با رهبران اجتماعی درباره این طرح کرد. این پروژه هنوز در مراحل اولیه اجرای خود می‌باشد و تنها جزئیاتی کم درباره آن منتشر شده است. در حال حاضر هیچ مکان خاصی برای احداث آن تعیین نشده است. اما به گفته کارلا کوالترو که وزیر خدمات عمومی، تدارکات و دسترسی است، طراحی یک ساختمان سبز و نزدیک بودن آن به شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی جزو اهداف کلیدی پروژه هستند.

داگ مک‌کالوم که شهردار سوری است درباره این پروژه گفت: این پروژه پیشنهادی مرکز شهر سوری را به دومین قطب عظیم شهری در مترو ونکوور تبدیل خواهد کرد. مرکز شهر به مقصدی اصلی برای یافتن شغل، تحصیل و ارائه خدمات به ساکنین مترو ونکوور تبدیل خواهد شد. این مجموعه در مرکز جغرافیایی نواحی Lower Mainland و بر روی شاهراه حمل‌ونقلی وسیعی جای خواهد گرفت. پروژه نهایی از رشد فوق‌العاده سریع شهر سوری و نیز کل این منطقه حمایت کرده و آن را تسریع خواهد کرد.

این قطب جدید اداری از پروژه‌هایی مانند تغییر مکان دفاتر مرکزی RCMP’s E-Division بریتیش‌کلمبیا که در سال 2012 انجام گرفت الگو می‌گیرد. در آن پروژه محل این دفاتر پس از مدت‌ها از Heather Lands ونکوور به یک ناحیه 820،000 فوت مربعی در 14200 Green Timbers Way در سوری منتقل گردید.

همچنین در سال 2015 دولت فدرال ابراز علاقه کرد تا به شهرداری ونکوور برای گسترش وسیع فضای اداری شهر در ناحیه تاریخی Sinclair Centre city block در مرکز این شهر کمک کند.

این طرح پیشنهادی از سوی دولت فدرال برای این ملک دولتی، مساحت فضای داخلی آن را از 390،000 فوت مربع به حدود 1.49 میلیون متر مربع می‌رساند که افزایشی تقریبا 1.1 میلیون فوت مربعی است. این افزایش با اضافه کردن یک برج اداری جدید با در نظر گرفتن بخش‌های تاریخی مجموعه چهار ساختمانی این مرکز انجام می‌گرفت. اجرای این پروژه تراکم فضای داخلی این مجموعه را به 20 برابر میزان موجود افزایش می‌دهد.

مجموعه Sinclair Centre از ساختمان‌هایی که بین سال‌های 1910 تا 1936 ساخته شده‌اند تشکیل شده است. آخرین بازسازی اساسی این مجموعه به سال 1986 باز می‌گردد که طی آن یک فضای میانی، سقف شیشه‌ای و گالری در فضای بین این چهار ساختمان احداث شدند.

منبع: dailyhive