Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

حتی بعد از لغو قانون، کسب‌و‌کارهای ویکتوریا به سراغ کیسه پلاستیکی نمی‌روند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کسب‌و‌کارهای محلی در ویکتوریا، نسبت به حکم دادگاه در زمینه ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، بی‌تفاوتند و راه خود را می‌روند.

در ۱۱ جولای بود که دادگاه بریتیش کلمبیا تصمیم خود را به نفع «انجمن کیسه پلاستیک کانادا» (CPBA) گرفت و به دلایل فنی رای داد که آیین‌نامهٔ ممنوعیت استفاده از این کیسه‌ها، بایستی لغو شود.

اما با وجود رای دادگاه و لغو آیین‌نامه، کسب‌و‌کارها به منوال قبل کارشان را ادامه می‌دهند.

آقای جفری برِی، مدیر اجرایی «انجمن کسب‌و‌کار در داون‌تاون ویکتوریا» (DVBA) می‌گوید:

«ما هیچ تماسی از کسب‌و‌کارها نداشته‌ایم که درباره امکان استفاده دوباره از کیسه پلاستیکی اجازه بخواهند. اجرای این آیین‌نامه خیلی خوب پیش رفت و جا افتاد…من فکر نمی‌کنم مقاومت زیادی در برابر این تغییر مثبت وجود داشته باشد.»

به علاوه بسیاری از کسب‌و‌کارها دیگر کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نمی‌کنند، زیرا بعد از اجرای آیین‌نامه تا ۶ ماه فرصت داشتند که آنها را به کلی کنار بگذارند.

آقای برِی می‌گوید: «شروع استفاده دوباره، آسان نیست. باید ابتدا آنها را سفارش دهید و سپس آرم خودتان را رویشان چاپ کنید.» اما کسب‌و‌کارها ضرورتی به بازگشت به عقب نمی‌بینند.

شهردار ویکتوریا خانم لیسا هِلپس از این تصمیم دادگاه ناراحت شده ولی بر این باور است که خود شهروندان به استفاده از کیسه‌های قابل بازیافت روی خواهند آورد.

او می‌گوید:

«وقتی رفتار خوب جا بیُفتد نیازی به قانون نداریم. امید من این است که جامعه این مسیر را که پس از اجرای آیین‌نامه در آن گام می‌برداشتیم و روی آن کار می‌کردیم، به صورت خودجوش ادامه دهد.»

در حال حاضر شهرداری مشغول بررسی گزینه‌های حقوقی برای قدم‌های بعدی است.

در این فرصت CPBA هم از تصمیم دادگاه خوشحال است ولی در راستای تثبیت آن قدم بر خواهد داشت.

در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل ارسال شده، CPBA می‌نویسد:

«انجمن ما از تصمیم اخیر دادگاه استیناف در بریتیش کلمبیا، که در آن آیین‌نامه شهرداری ویکتوریا بی‌اساس توصیف شد، راضی است و بعد از بررسی دقیق‌تر حکم، و مشاوره با وکلای خود، در این باره نظر مفصل‌تری خواهد داد.»

منبع: Vice News